Archief - [Check pc] Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Razzia

Legacy Member
-AMD 3700+ San Diego
-Point Of View 7800 GT Gamer PCI-E
-Asus DVD-ROM 16x48
-2x1024 MB DDR400 RAM
-Maxtor 250 GB 16MB SATA150 7200
-MSI K8N sli Platinum
-Tagan Easy Con 530 Watt Modstream OCZ
-MX518 Optical Mouse
-Antec Plusview 1000AMG case

1400 eur (ik koop op btw nummer dus 1240 eur) ik geloof dat dit voor het geld toch wel goed is
tobo en monitor emk al

Jense777

Legacy Member
Misschien voor een 3800+ X2 gaan? Als ik de rest van uw onderdelen zie zijn deze meer toekomstgericht dan die 3700+ (al is die ook goed en gaat die ook nog een tijdje mee!)

Yank

Legacy Member
- ik zou ook voor x2 gaan

als je nog wat wilt besparen:
- neem een non-sli moederbord, is wat goedkoper (neo4-f, asus a8n-e)
- neem case met voeding erbij, zoals Antec 3800 of antec sonata 2

Razzia

Legacy Member
nja, ik zou normaal gezien 4200+ X2 genomen hebben maar ik zat krap qua budget, ik vond dat ik de cpu genomen hebben waar ik nog het meeste aan zou hebben terwijl hij zo goedkoop mogelijk was :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Gééééén ASUS-drive nemen... echte afrader :p
Neem dan toch liever een DVD writer voor maar €50 : een NEC4550 of BenQ DW-1640.

Wil je echt SLI op je mobo of ga je dat toch nooit gebruiken?

*edit* een X2 3800+ is ook wel een aanrader.

Razzia

Legacy Member
ik ga later voor sli ja

-geen asus drive, genoteerd

opnieuw zeg ik het, ik zit met geldproblemen en daarom nam ik 3700+
als ik later de kans krijg wordt die zeker en vast geupgrade tegelijkertijd als ik voor sli ga

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja.. je zou anders eerst ff kunnen besparen op RAM geheugen. Koop voorlopig één latje van 1024MB en dan kan je de X2 3800+ kopen.

Maar met een 3700+, 2GB RAM en een 7800GT is dat ook een zeer goede PC.

Razzia

Legacy Member
ok mense het blijkt dus dat men pa die pc al besteld heeft zonder dat ik het wist :sop: :ironic:

T€RM!N4TOR zei:
Maar met een 3700+, 2GB RAM en een 7800GT is dat ook een zeer goede PC.

dan is het ook zo :)

Davion

Legacy Member
Wat ik zou doen:
- AMD X2 3800+ pakken
- 1x1024Mb RAM
- Goedkoper mobo pakken, MSI K8N Neo4-FI
- GEEN ASUS Drive
- Ander merk HDD.
- Kast met voeding a la Antec Sonata II 450W.

Later steekte ge 1024Mb RAM bij.

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
Wat ik zou doen:
- AMD X2 3800+ pakken
- 1x1024Mb RAM
- Goedkoper mobo pakken, MSI K8N Neo4-FI
- GEEN ASUS Drive
- Ander merk HDD.
- Kast met voeding a la Antec Sonata II 450W.

Later steekte ge 1024Mb RAM bij.

Ziet er idd beter uit, behalve die HDD, Maxtor is een vrij degelijk merk, (ze zijn overlaatst door Western Digital overgenomen zeker?), dus zie niet in wrm een ander merk te kopen.

Jense777

Legacy Member
Over die ASUS-drive: ik heb er hier thuis eentje, tot nu toe absoluut geen klagen van!

Mich

Legacy Member
R.Winters zei:
Ziet er idd beter uit, behalve die HDD, Maxtor is een vrij degelijk merk, (ze zijn overlaatst door Western Digital overgenomen zeker?), dus zie niet in wrm een ander merk te kopen.
het was door seagate ;).
https://www.beyondgaming.be

Het systeem ziet er imo goed uit. Mss kan je idd opteren voor een x2 3800+ cpu. 1*1024mb voldoet vandaag de dag nog wel. Eventueel kan je een case met voeding nemen, dat komt globaal gezien meestal goedkoper uit (de antec is btw een goede case). Als je geen sli gebruik, volstaat een gewoon nf4 ultra mobo ook.

M0rpheus

Legacy Member
Tagan Easyconn voedingen zijn wel echt praktisch zunne!
Sluit alleen de kabels aan die je echt nodig hebt => Minder rommel in uw case => Betere airflow!
En als ge dan een case zonder voeding koopt zulde toch nie veel duurder uitkomen als pakweg een SonataII case zunne..

Ik zou persoonlijk toch ook opteren voor een X2 cpu ipv den 3700+ en dan maar 1 GB ram pakken en later een latje bijsteken..

HDDs, tja, de meesten raden Maxtor af.. Als je een stil systeem wilt kan ik je in ieder geval al zeggen dat de Hitachi T7K250 serie heel goed zijn. Ik heb er 2 steken en die hoor je gewoon niet!

Razzia

Legacy Member
thx allemaal voor uw advies, maar men pa heeft zonder mijn toestemming de pc al besteld :sop:

dan ist een 3700+ :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Met of zonder Asus-drive? Ik heb hier 2 asus-drives gehad (cd-rw en DVD) en beiden zijn ze rond dezelfde periode beginnen moeilijk doen om even later NIETS meer te doen.
Kheb mss een DVD of 10 (max.!) bekeken met die DVD-speler...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Wel, hopelijk zal je, net zoals Jense777, ook niet te klagen hebben over die drive maar ik heb er geen vertrouwen meer in zu. 't Zal afwachten worden é voor jou. ;)
Voor mobo's zou ik wel nog Asus durven pakken.

Maar eigelijk zou ik zoiezo toch nog aanraden een DVD writerke bij te steken in die compu. Kan altijd handig zijn imo en 't kost ochgod amper €50 voor een deftig ding.

Razzia

Legacy Member
weetk wel, maar mij grootste zorg is dak kan gamen met een 100-150 fps (ik kom van 15 :sop:) dvd writer, sli enz zijn voor later omdak toch een vrij toekomstgerichte pc heb gekozen (buiten die 3700+ dan:))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan