AMDtje
Legacy Member
Beste allemaal,
Ik moet voor een goede vriend een nieuwe PC samenstellen.
Na lang kijken tussen de verschillende topics ben ik tot het volgende gekomen:
Tower: CM690II Advanced USB3.0 @ 89,90 euro
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition @ 89,90
Moederbord: ASRock Z68 EXTREME3 GEN3 @ 129,90
CPU: Intel® Core™ i5-2500K @ 199,90
CPU-koeler: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 @ 39,99
RAM: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit @ 32,99
Graka: ASUS ENGTX560 DCII/2DI/1GD5 @ 179,90
SSD: Crucial CT128M4SSD2 @ 174,90
BLUE-Ray brander: LG BH10LS38 @ 89,90
Totaal: 1027,28
Win 7 koopt hij zelf aan.
Onderdelen en prijzen van Alternate.be
Het doel van deze PC is games maar hij wil ook zijn HD filmpjes bewerken en wil dat ook op blue ray zetten. Volgens mij kan hij mss deze filmpjes op DVD zetten.... Dat gaat toch ook denk ik?
Om die filmpjes te bewerken is een I5 toch voldoende of is een I7 echt de moeite?
Hij wilt wss niet overclocken maar ik wil deze optie toch openhouden.
Of denk je dat ik met een standaard I5 nog wel een lange tijd toekom?
Ook al hij mss later SLI of crossfire wil steken dan heeft hij alles onboard.
Wat denken jullie daarover?
Graag wat feedback aub.
Ik moet voor een goede vriend een nieuwe PC samenstellen.
Na lang kijken tussen de verschillende topics ben ik tot het volgende gekomen:
Tower: CM690II Advanced USB3.0 @ 89,90 euro
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition @ 89,90
Moederbord: ASRock Z68 EXTREME3 GEN3 @ 129,90
CPU: Intel® Core™ i5-2500K @ 199,90
CPU-koeler: Scythe Mugen 3 SCMG-3000 @ 39,99
RAM: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit @ 32,99
Graka: ASUS ENGTX560 DCII/2DI/1GD5 @ 179,90
SSD: Crucial CT128M4SSD2 @ 174,90
BLUE-Ray brander: LG BH10LS38 @ 89,90
Totaal: 1027,28
Win 7 koopt hij zelf aan.
Onderdelen en prijzen van Alternate.be
Het doel van deze PC is games maar hij wil ook zijn HD filmpjes bewerken en wil dat ook op blue ray zetten. Volgens mij kan hij mss deze filmpjes op DVD zetten.... Dat gaat toch ook denk ik?
Om die filmpjes te bewerken is een I5 toch voldoende of is een I7 echt de moeite?
Hij wilt wss niet overclocken maar ik wil deze optie toch openhouden.
Of denk je dat ik met een standaard I5 nog wel een lange tijd toekom?
Ook al hij mss later SLI of crossfire wil steken dan heeft hij alles onboard.
Wat denken jullie daarover?
Graag wat feedback aub.
