Archief - Bureau PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blood_Raven

Legacy Member
Case:
AOPEN QF50C BLUE EN WHITE CASE AIRGUIDE 1.1

DVD-RW:
NEC 4550 16X WIT DVD-RW

RAM:
2x CORSAIR 256MB PC3200 VALUESELECT

PROCESSOR(moest 3GHz Intel PIV zijn):
INTEL 630 SOCKET 775 BOXED MET KOELER 3GHz

HDD:
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB SATA150 7200RPM

MUIS+TOETSENBORD:
LOGITECH 967557-0123 CORDLESS DESKTOP S510

SCHERM:
ACER AL 1717AS 17 INCH LCD

MOEDERBORD:
ASUS P5GPL-X

GFX:
MSI NX6200TC-TD128E 128MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6200

Er zijn wel enkele vraagjes bij deze setup:
-Gaat de grafische kaart die PCI-E is op het moederbord?
-Zijn er eventuele compatibility conflicten tussen sommige hardware componenten?
-Is dit een relatief volledig systeem?

SMa

Legacy Member
neem liever een mobo met een onboard graka ;) (zo spaar je toch snel 70 euro uit)
je bent wrs toch niet van plan om te gamen

neem als ram DDR2

Yank

Legacy Member
- mss zwarte kast en dvd-writer? Staat wat schoner en vergeelt niet.
- mss 1x512mb ipv 2x256
- zoals sheep zei: mobo met onboard vga, meer dan genoeg voor bureauwerk en komt een stuk goedkoper uit. Maar een PCI-e kaart past idd wel op dat mobo.
- qua hardware is dit volledig

SMa

Legacy Member
het is intel
dus neem 2*256mb om het voordeel van dual channel te merken

maar ik zou toch 2*512mb aanraden
met windows xp, en enkele office-toepassingen + achtergrondtoepassingen (antivirus etc) open kom je toch snel aan 512mb geheugengebruik

:edit: vergeet niet dat je met 1gb je performance kan opkrikken bij office toepassingen kan opkrikken door een kleine registry instelling
(in superpi scheelt het maar 0.3s op 1M, maar bij office gebruik voel je dit enorm)
@Realroot (hieronder) met amd zou dat op hetzelfde moeten neerkomen, maar ik kan je verzekeren dat je met intel wel het verschil tussen 1 en 2 latjes voelt :edit:

RealFlub

Legacy Member
ik zou ook voor 1x 512mb gaan, kun je later nog altijd 512mb insteken.

anders ziet het er goed uit ;)

Blood_Raven

Legacy Member
sheep zei:
het is intel
dus neem 2*256mb om het voordeel van dual channel te merken

maar ik zou toch 2*512mb aanraden
met windows xp, en enkele office-toepassingen + achtergrondtoepassingen (antivirus etc) open kom je toch snel aan 512mb geheugengebruik

:edit: vergeet niet dat je met 1gb je performance kan opkrikken bij office toepassingen kan opkrikken door een kleine registry instelling
(in superpi scheelt het maar 0.3s op 1M, maar bij office gebruik voel je dit enorm)
@Realroot (hieronder) met amd zou dat op hetzelfde moeten neerkomen, maar ik kan je verzekeren dat je met intel wel het verschil tussen 1 en 2 latjes voelt :edit:
Weljah ik kreeg als specificatie mee dat er 512 MB RAM in moest alhoewel ik ook des te meer liever zie.
Ik koos dus voor 2 latjes om voorlopig gebruik te maken van de dual channel architectuur zodat er later nog upgrade mogelijk is door wa latjes bij te steke. Op pic had ie 4 DIMMs dusjah. Ziet er mij upgrade genoeg uit.
Enfin k zal dan eens zien hoeveel ik uitspaar met onboard vga en dan alsnog beslissen.

EDIT: mijn keuze viel op dit moederbordje
MSI 945GM2 FIB Intel Socket 775

Geen gekende compatibility issues tussen het moederbord en de componenten?


'k Ga dan toch waarschijnlijk 2*512 derinstoppe.
Mjah WinXP verbruikt al veel enjah als die VGA onboard dan nog eens RAM zou gaan pikke dan wordt het wel krap.

Yankee zei:
- mss zwarte kast en dvd-writer? Staat wat schoner en vergeelt niet.
'k Zal zien eh.
Da's mor een kwestie van een paar eurokes e.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan