Archief - Budget 'gaming' laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boemkool

Legacy Member
Beste 9livers,
Weeral een aankoopadvies topic vrees ik, deze keer is het voor een vriend van mij. De gaming die mij aangeraden geweest is draait trouwens zeer vlot, ik ben bf3 op ultra aan het spelen zonder problemen ^^

Budget: €600
Windows 7 moet hierin zitten, als het net over 600 is zeg het dan ook maar.
Hij is student geneeskunde dus echt zwaar grafische programmas zal hij niet moeten draaien. Muis, toetsenbord, boxen allemaal niet nodig, gewoon Windows 7.

Liefst in de buurt van Gent. Ik zou jaha.be aanraden maar ik weet niet zeker of dit wel de beste optie is voor laptops..

EDIT: Hij zou hier wel liefst paar games op willen draaien zoals WoW en moest het kunnen zelfs BF3 maar vrees ik wel voor met zo'n budget :x

M_K_

Legacy Member
de asus x73sv uit de campusshop, 650 eur voor een i5 2410m en gt540m

MrKend54l

Legacy Member
Gewoon elke laptop zal volstaan hoor.
Zelfs een netbook zal volstaan.

Michster

Legacy Member
MrKend54l zei:
Gewoon elke laptop zal volstaan hoor.
Zelfs een netbook zal volstaan.

Netbooks zou ik doorgaans nog niet zeggen. :p Met een beetje moeite, vind je voor 600 euro zeker iets redelijk met zelfs een core i5 2xxxM.

MrKend54l

Legacy Member
Ik snap eigenlijk de vraag niet echt.
Dus de TS zoekt een laptop die games aankan? Maar tegelijk zegt hij dat de laptops niks zwaar moet draaien.

Boemkool

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik snap eigenlijk de vraag niet echt.
Dus de TS zoekt een laptop die games aankan? Maar tegelijk zegt hij dat de laptops niks zwaar moet draaien.

Moest er een verschil gemaakt worden tussen graphische programmas die bv hyperthreading gebruiken en games.

Hij moet dus gewoon games kunnen draaien, that's it that's all.
Heeft er niemand specifieke winkels waar ik dergelijke laptop zou kunnen kopen? (Liefst regio gent)

BenneB

Legacy Member
Ga gewoon eens kijken in Saturn en Media markt. Heb voor mijn vriendin in de solden een degelijke HP op de kop kunnen tikken voor 700 €. Draait WoW en Sims 3 enorm vlot.
Dit was echter wel in solden.

Voor 600 € heb je de iets lagere kwaliteit van processor, harde schijf en ram-geheugen. Dan zou ik toch 100-200 € meer geven voor een degelijke middenmoot.

R3L4X

Legacy Member
Ik zit hier met een Vostro 3550 als 2e systeem (i5/AMD6630) voor 615 euro, draai er BF3 mee op high (1336*786), MW2 extra, LoL Very High, GTA4 High. Qua looks niet lelijk en de 7200RPM schijf is ook een meerwaarde.

Boemkool

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Ik zit hier met een Vostro 3550 als 2e systeem (i5/AMD6630) voor 615 euro, draai er BF3 mee op high (1336*786), MW2 extra, LoL Very High, GTA4 High. Qua looks niet lelijk en de 7200RPM schijf is ook een meerwaarde.

Waar heb je die gekocht/samengesteld?

R3L4X

Legacy Member
reFleX.be zei:
Waar heb je die gekocht/samengesteld?

Op de site van dell.be (Gedeeltje voor KMO's, je kan daar ook bestellen als particulier) + je kan als hij in je mandje zit nog een kortingscode invoeren (Belgische Dell kortingsbon|Dell.be) waarmee je 100 euro korting krijgt vanaf 499 euro. Zo kan je eventueel nog de iets duurdere versie met standaard i5+AMD 6630 nemen waardoor je ook nog eens een verlicht toetsenbord krijgt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan