Archief - Budget game-pc (€ 600-700)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-BVR-

Legacy Member
Het is lang geleden dat ik nog eens een systeem heb samengesteld maar nu vroeg een vriend wat hij voor 600 a 700 euro kon krijgen, incl. scherm (geen andere randapparatuur). Ik heb het volgende samengesteld maar ik ben niet zeker van de voeding en ik zou het graag nog wat goedkoper willen. Alle tips welkom!

Liefst bij alternate.be!


FLATRON E2251T-BN (21,5 inch) € 134,90
One Hundred (3x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 6x 3,5" intern, 1) € 49,99
M5A78L/USB3 (AMD 760G) € 69,90
8 GB DDR3-1333 Kit € 32,99
HD502HM (500 GB) € 139,90
BP430 430 Watt (430 Watt) € 44,99)
HD6770 (AMD Radeon HD6770) € 109,90
Phenom II X4 965 (4x 3400 MHz) € 132,90
AD-7260S-0B (24 / 8 / 12 speed) € 20,99
Silver 5 (voor socket CPU's) € 5,99

Totaalprijs: € 742,45

phate_13

Legacy Member
Moederbord : ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - AMD - Socket AM3 - ASRock 770 Extreme 3
Scherm : ALTERNATE - HARDWARE - Monitoren - LCD - 22 inch - Samsung LS22A100N
Harde schijf : Als je met weinig toekomst : Neem een ssd. Indine je niet met weinig toekomt : Neem een ssd en kijk voor een externe harde schijf ofzo.
Voeding : ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 400 Watt - Antec EA-380GREEN 380W ATX22
Grafische kaart : Kijk 2de hands, oftewel investeer iets meer en neem de HD6850.
Waarom die koelpasta?
dvd-brander: ALTERNATE - HARDWARE - DVD / Blu-ray - DVD-branders - Samsung SH-222AB

-BVR-

Legacy Member
Koelpasta omdat ik het zelf ga monteren, of hangt er op die AMD's ook al koelpasta op voorhand?
Zeker dat die voeding dat gaat trekken?

770 Extreme 3 (AMD AMD 770) € 64,90
LS22A100N (21,5 inch) € 99,90
EA-380GREEN 380W ATX22 (380 Watt) € 47,99
SH-222AB (22 / 8 / 16 speed) € 16,99
HD6850 (AMD Radeon HD6850) € 134,90
Phenom II X4 965 (4x 3400 MHz) € 132,90
8 GB DDR3-1333 Kit € 32,99
CT128M4SSD2 (128 GB) € 174,90

Totaalprijs: € 705,47*

Gaat er nog wat vanaf? Ik was eerst naar Athlons aan't kijken. Misschien is dat een betere keuze? Of niet? Ik ben niet meer mee.

EDIT: en hij wil evt. meer uitgeven aan het scherm zodat hij er later een PS3 kan aanhangen. Ik dacht aan dit scherm: http://www.alternate.be/html/produc...9/?tn=HARDWARE&l1=Monitoren&l2=LCD&l3=22+inch Dan kan hij daar gewoon via HDMI aansluiten en dan de boxjes uit het scherm, of gaat dat niet?

phate_13

Legacy Member
Welja, normaal kostte de Phenom II X4 955 maar zo'n 100 euro. Maar deze is vreemdgenoeg gestegen in prijs.

Je zou nog een iets goedkopere ssd kunnen nemen. Al moet je daar wel goed mee oppassen dat je bij de betrouwbare exemplaren blijft.

-BVR-

Legacy Member
- Is er dan een Athlon alternatief dat wel nog redelijk goed games kan draaien dat meer naar de 100 euro ligt?
- Welke SSD raad je dan aan?
- Trekt die voeding dat wel?
- Koelpasta niet nodig?
- Zie comment in vorige post omtrent scherm?

phate_13

Legacy Member
  • Ik zou precies toch bij de phenom blijven. Dat zal je naar de toekomst, qua upgrades, ook goedkoper uitkomen aangezien je minder snel zult moeten upgraden.
  • Samsung 470 series, Samsung 830 series, Crucial M4, Plextor, Intel 320 series, Kingston V+100 series zijn allen interessante opties, afhankelijk van de prijs. De Kingston V200 is mogelijks ook interessant, alleen heb ik hier nog geen reviews van gezien.
  • Dat systeem zal zo'n 250Watt vragen van de voeding, dus met 380Watt zal je wel toekomen. ;)
  • Koelpasta zit normaal bij elke koeler.
  • In dat geval zou ik, met dit budget, voor het goedkoopste scherm gaan met 1920*1080 pixels en DVI of HDMI aansluiting.

-BVR-

Legacy Member
Ik zie bij die voeding wel nergens een 8-polige aansluiting voor CPU. Of zit dit er sowieso wel bij?

Geckmeister

Legacy Member
Waarom niet meerdere onderdelen tweedehans kopen ? Als ge toch van plan zijt om zelf te assembleren ;-)

Hier zitten toch wa betrouwbare verkopers op 9lives (kijk itraders)

Zeker die Phenom II + AM3 moederbord smijten ze met momenten naar uwe kop.
Grafische kaarten zeker ook. voor dezelfde prijs als een 6770 nieuw, kan je een stuk beter krijgen hier.

mdgf

Legacy Member
Ik hoop toch echt dat die voeding een 6850 kan trekken. (Ben niet zo vertrouwd met voedingen)
Mocht het een 280W voeding zijn, dan mocht je beginnen twijfelen, een zeer deftige 380W voeding: geen enkel probleem (flyingdutchman heeft bv een 6870 en i5 750 op 300W steken en die heeft geen problemen, je kunt dat natuurlijk wel maar moeilijk aanraden :p).

Maar zoals altijd: kwaliteit zegt meer dan het zogezegde vermogen/wattage.

-BVR-

Legacy Member
Geckx zei:
Waarom niet meerdere onderdelen tweedehans kopen ? Als ge toch van plan zijt om zelf te assembleren ;-)

Hier zitten toch wa betrouwbare verkopers op 9lives (kijk itraders)

Zeker die Phenom II + AM3 moederbord smijten ze met momenten naar uwe kop.
Grafische kaarten zeker ook. voor dezelfde prijs als een 6770 nieuw, kan je een stuk beter krijgen hier.

Het is niet voor mij, maar voor een vriend. Die wilt wel meer garantie dan de iTrade van sommige members hier :p (2 jaar dus ;)) Toch bedankt.


Oké, dan ga ik nog wat met hem bespreken :) Merci allemaal!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan