Archief - BF3 Laptop keuze.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChAiNsAw

Legacy Member
Binnenkort begin ik aan mijn nieuwe studie digital arts & entertainment. Voor deze richting wordt uiteraard verwacht dat je een laptop bezit.

Vanuit school raden ze deze aan:

HP ENVY 17-2050eb notebook pc voor 1830€ (ondertussen uitverkocht, maar nog te verkrijgen bij Vandenborre voor 1800€)

Intel® Core™ i7-2630QM (2 GHz, 6 MB L3 cache)
17,3-inch FHD Ultra BrightView scherm (1920x1080)
AMD Radeon HD 6850M 1 GB DDR5
TrueVision HD Webcam (met digitale microfoon)
8 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM
2x 640-GB 7200-rpm SATA II HDD
Blu-ray ROM met SuperMulti dvd±r/rw dubbellaags
Windows 7 Home Premium 64 bit
Microsoft Office 2010 Enterprise
3 jaar pick up & return garantie


Via via heb ik zicht gekregen op andere laptops en mijn oog viel op onderstaande laptops:

MSI GT780DXR-272BE voor 1818€

Intel i7-2630QM, 8GB, 2x750GB,
nVidia GTX570M 1.5GDDR5 , Blu Ray,
Intel Core i7-2630QM (6M Cache, 2~2.93 GHz),
17.3'' Full HD Glare 1920x1080,
8GB DDR3, 2x750GB SATA 7200rpm Raid 0,
nVidia GTX570M ...

en de laatste

G74SX-TZ117V-BE voor 1776€

Intel i7 2630QM, 12GB, 1500GB, GT560M, Blu-Ray, Intel® Core™ i7 processor 2630QM (2.0 ~ 2.9GHz, 1333MHz FSB, 6MB L3 cache), Microsoft® Windows® 7 Home Premium 64bits, 17,3" LED-backligh, 1920x1080 Full HD, 16:9 aspect ratio, 12GB DDR3 RAM (3x4GB), 1500GB HDD (7200rpm), Blu-Ray DVD Combo, 8-cell Li-ion, Wired & Wireless LAN 802.11 b/g/n, NVIDIA® GeForce® GT 560M 3GB DDR3 VRAM , supporting PhysX™ and Microsoft® DirectX® 11, HDMI, Numeric keypad, HD Web Camera, 3 -in-1 card reader, Black casing, 2 year warranty, Azerty


Het verschil in prijs bij deze laatste twee is niet veel. Maar bij de laatste is de grafische kaart DDR3, maart 3GB en bij de tweede en eerste DDR5, maar 1.5GB.

En vergeleken met de envy die maar 1GB DDR5 heeft vind ik de prijzen verwarrend. Ik weet totaal niet welke de beste pc is.
Graag had ik de laptop gekocht die het best (indien dat ten eerste mogelijk is?) BF3 kan draaien, maar ook zeer goed van toepassing is bij het draaien van programma's zoals 3DSmax, etc.

Na wat opzoeken en bekijken van benchmarks denk ik dat de tweede laptop (MSI GT780DXR-272BE) de beste keuze is, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Dankuwel.

R3L4X

Legacy Member
Voor dat geld koop je bij BTO een laptop met een ATI 6990 :
1920*1080 mat scherm, 8 GB RAM, 128GB SSD, 500GB HDD, i7-2630QM, ATI 6990 ...

Voor 1550 euro.

fortuneke

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Voor dat geld koop je bij BTO een laptop met een ATI 6990 :
1920*1080 mat scherm, 8 GB RAM, 128GB SSD, 500GB HDD, i7-2630QM, ATI 6990 ...

Voor 1550 euro.


:niceone:

wel nog windows bijrekenen :P

R3L4X

Legacy Member
Windows koop je dan als student en dan is dat maar 60 euro, quasi niks bij zo een dure laptop :p.

Hobwire

Legacy Member
en waar dan als ik vragen mag? Heb eens gevraagd op school en die zeggen dat je als student windows 7, vista,... GRATIS kan downloaden MAAR dat die enkel gaat werken tot op het einde van het schooljaar. :doh:

R3L4X

Legacy Member
Gok dat de naam iets is van m3ad/m3cad, moet je eens wat voor rondzoeken maar daar kan je als student/leerling voor 60 euro de W7 Ultimate versie krijgen (de volledige licentie, dus niet voor een jaartje).

Xtralecherus

Legacy Member
Ga voor die BTO laptop (is een clevo dacht ik) is performanter/goedkoper en het staat voor kwaliteit. Windows 7 Ultimate kun je bij MA3D kopen voor 65 Euro, heb ik toch gedaan geen problemen mee hoelang je het gebruikt.

moehaa!

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Gok dat de naam iets is van m3ad/m3cad, moet je eens wat voor rondzoeken maar daar kan je als student/leerling voor 60 euro de W7 Ultimate versie krijgen (de volledige licentie, dus niet voor een jaartje).

Waar zie je dat voor €60? Ik zie enkel €88.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan