Archief - Betere graka dan Geforce MX 4 en goedkoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrotman

Legacy Member
M'n huidige graka Geforce MX 4 is stillaan aan het overheaten en ik zoek dus een nieuwe, liefst goedkoop en ze moet wel beter zijn dan deze :)
Had gedacht van een prijs rond de 50-60 euro.

Dakantochnie

Legacy Member
Daar ga alleen maar tweedehands iets voor vinden en dan nog zal het gene vette zijn hoor. Spaar liever een beetje door. ;)

Jense777

Legacy Member
AGP of PCI-E?

Ik denk dat de meesten je hier met een iets hoger budget de 6600 GT gaan aanraden...

Davion

Legacy Member
AGP dus, en idd, voor 170€ hebde den 6600GT, indien het echt pmet dat krappe budget moet zou ik een GeForce4 Ti4400 of beter tweedehands zoeken.

Carrotman

Legacy Member
Mja, dat is idd veel geld :( En voor tweedehands ben ik niet zo te vinden...

Oftewel een fan bijkopen, maar gaat dat wel helpen?

Davion

Legacy Member
Voor de overheating wel, maar dan gade geen zwaardere games kunnen spelen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Een tijd geleden was ik ook op zoek naar een goedkope vervangingskaart.
Ik heb toen deze kaart gekocht. http://www.tones.be/shop_product.php?idx=ASUS RADEON 9600SE
Wel behoorlijk content van. NFSU2 speelt ie redelijk vlotjes enzo.. Tis natuurlijk geen kaart voor de nieuwste games eh.

Je moet em wel wa overclocken... en dat doet ie overigens zeer goed. :)

Howitzer

Legacy Member
Ik heb mij een 6600GT gekocht voor €100 2dehands op dit forum, dus ge moet zeker ook zoiets kunnen vinden..(wel opletten voor voeding, want ik heb nu een gf 4 mx, en die redt dat goed met deze voeding, maar die 6600GT zal dat wss niet doen :D )

Davion

Legacy Member
6200 is ubercrap, ge pakt beter die 9550GE, maar nog beter is idd de 6600GT hoor :)

Carrotman

Legacy Member
mja, 't is dan denk ik beter dat ik toch maar eens zie voor tweedehands grakas dan..
zat net wat op ebay rond te kijken maar ik weet niet of ik AGP of PCI-E heb.
Der staan al kaarten op van nog maar 1 euro en wil er graag 50 euro voor geven, maar ik weet echt niet welke kaart goed zal zijn..
kaarten staan hier btw.

Zelf had ik gedacht aan deze kaart als ik echt geen tweedehandse vond. Beter dan geforce mx4?

PS: het is niet om de laatste nieuwe games te spelen dat ik op zoek ben voor een nieuwe kaart

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Geforce FX was een blunderreeks van Nvidia.. Blijf daar dus best maar vanaf.
Ik zou dan voor deze gaan. Maar ik zou een graka eerder kopen via het buy & sell gedeelte van dit forum.
Jij hebt AGP trouwens..

R.Winters

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Geforce FX was een blunderreeks van Nvidia.. Blijf daar dus best maar vanaf.
Ik zou dan voor deze gaan. Maar ik zou een graka eerder kopen via het buy & sell gedeelte van dit forum.
Jij hebt AGP trouwens..
Ik heb de FX5700 en nooit geen miserie gehad, kzou dus zeggen zoiets in dien aard (niet den 5200, dat is wel degelijk rotzooi), maar de 5700 is redelijk goed en vrij goedkoop (rond de €100 denk ik, ge zult dus wa moeten sparen).

Ofwel zoals de meesten zeggen, doorsparen voor de 6600GT.

Dakantochnie

Legacy Member
Of €20 meer uitgeven en jezelf een veel betere 9800pro kopen. ;)

Roefus

Legacy Member
in vergelijking met de ATI 9600 en de 9800 moesten indertijd de nvidia kaarten toch een beetje onderdoen. Enkele jaren geleden wou ik een 9600XT kopen (was toen de beste prijs/kwaliteit) en omda ik die niet meer kon krijgen (in mijn bepaalde winkel) heb ik toen een FX5900ultra gekocht en ik moet zeggen nooit geen last van gehad

in jou geval zou ik zkr een 2ehandse "top"kaart van vroeger kopen, aan nieuwe verouderde kaarten heb je niet veel

Davion

Legacy Member
Een 5900Ultra was eig de enige deftige kaart in heel de reeks.

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
Idd, 9800PRO is dubbel zo rap als de FX5700.

In de winkel hebben ze mij toe wijgemaakt dat den 5700 beter was, totaal afgezet geweest precies :doh: Maj, kben er toch tevreden over.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
5900Ultra is idd nog een goede kaart.
In de winkel ben je dan idd ferm in de zak gezet geweest. Ze raakten ze hoogst wss niet kwijt die kaartjes. :p

Davion

Legacy Member
ROFL, idd, de FX5700 situeerde zich in het mid-range segment terwijl een 9800PRO high-end was :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan