Archief - Betaalbaar IPS-scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Hallo iedereen,

Met m'n budget(je) van €200 ben ik aan het uitkijken naar een betaalbaar IPS-scherm. Deze Dell (:unsure:) moet naar het schijnt een aanrader zijn. Klopt het dat dit de opvolger is van de Dell Ultrasharp U2311H? Die kreeg overal uitstekende reviews maar is helaas nergens meer te verkrijgen.

Voor het overige vind ik weinig IPS-schermen voor mijn budget, suggesties zijn altijd welkom!

B.T.

mdgf

Legacy Member
Ik heb altijd al gelezen dat de lg niet gecalibreerd geleverd wordt, dus dat moet je wss zelf nog arrangeren (vandaar ook de lage prijs, het gebruikt immers hetzelfde lg-paneel als de u2311h).

Die u2312hm is inderdaad de opvolger van de u2311h, belangrijkste verschil is de achtergrondverlichting (edge-led vs ccfl).

RealFlub

Legacy Member
mdgf zei:
Ik heb altijd al gelezen dat de lg niet gecalibreerd geleverd wordt, dus dat moet je wss zelf nog arrangeren (vandaar ook de lage prijs, het gebruikt immers hetzelfde lg-paneel als de u2311h).

Die u2312hm is inderdaad de opvolger van de u2311h, belangrijkste verschil is de achtergrondverlichting (edge-led vs ccfl).
en net alsof die dell wel gekalibreerd geleverd word?
die word ook niet gekalibreerd geleverd hoor. alleen kan het wel zijn dat default de dell wel beter zal zijn.

jm188

Legacy Member
het verschil voor en na kalibratie was bij mijn u2410 heel weinig, dat is wel eerder high end in de ultrasharp reeks dus die worden misschien beter gekalibreerd dan de 2312, maar ik denk dat je sowieso geen slechte koop doet met de 2312

tinbie

Legacy Member
Mijn alienware optX scherm is ook defect gegaan. Dit was 21.5".
Vandaag kreeg ik telefoon van dell dat ze die alienware schermen niet meer kunnen leveren en ik een ander toestel mocht kiezen.
Heb dan ook de Dell 2312 gekozen. Hij word woensdag geleverd. Kijk er alvast naar uit :D

Brick Top

Legacy Member
Had op tweakers ook advies gevraagd en daar werden exact dezelfde schermen vermeld, die LG en de Dell uit mijn openingspost. 't Zal dus tussen die twee schermen gaan. :p

Op Tweakers werd me wel verteld dat het bij de LG vaak een loterij is wat betreft uniformity/backlight. Sommige gebruikers hebben hun scherm meermaals moeten terugsturen vooraleer ze er eentje hadden dat volledig in orde was wat dat betreft. Is dat daadwerkelijk zo? Of is dat ondertussen van de baan? Want heb eerlijk gezegd geen zin in maandenlange zever met retourzendingen etc. Daarom ook dat ik momenteel een lichte voorkeur heb voor de Dell.

Trouwens, momenteel ben ik van plan om bij Redcoon te bestellen. Zijn er betere alternatieven zonder dat het meteen €50 duurder wordt? En hoe zit het eigenlijk met dode pixels? Bij de meeste shops moet je €50 of meer bijbetalen voor zo'n dode pixel-garantie. Vind ik persoonlijk wat veel voor een scherm dat €200 kost.

Bedankt voor de antwoorden btw!

rafbanaan

Legacy Member
Diegene van de post hierboven :)

Ik heb zelf de U2311 in bezit en was mijn beste aankoop qua scherm ooit :) Ik vind de mijn niet terug, maar voor de prijs van de U2412 kan je best even verder sparen :) Toen ik mijn 23" kocht, waas die 24" rond de 400€.

Twinturbo

Legacy Member
Ik zou dan inderdaad doorsparen voor de U2412M, niet persé voor de extra 1 inch, maar voor de hogere resolutie 1920 x 1200 vs 1920 x 1080 bij de U2311/2312.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan