Archief - Beste videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Troman

Legacy Member
een spel waar ik naar uitkijk en zeker gebruik gaat maken van hdr en zeer zeker verkrachtend is voor elke pc is World in conflict..
zoek de trailer maar eens op echt zalig ^^

-Clocker-

Legacy Member

Davion

Legacy Member
Idd, zeker verschil in, maar merk je het ook ECHT als je ingame bezig bent? Das natuurlijk een subjectieve vraag, dus daar ganek geen objectief antwoord op krijgen, maar IMO als ge een game op 1280x960 speelt met alle details open, en HDR, dan hebde weinig AA nodig zen, want uiteindelijk merkte da toch niet, en kies je voor vlotheid ipv AA.

boostah

Legacy Member
bah in singleplayer heb je lang niet alle fps nodig dat je kan hebben, dan kan het wel, maar in multiplayer ben ik ook van mening dat je beter meer fps kan hebben, maar eenmaal boven de refreshrate van je monitor kan je het beter ook aanzetten, is altijd wel net dat beetje schoner

Gothrek

Legacy Member
Davion zei:
Idd, zeker verschil in, maar merk je het ook ECHT als je ingame bezig bent? Das natuurlijk een subjectieve vraag, dus daar ganek geen objectief antwoord op krijgen, maar IMO als ge een game op 1280x960 speelt met alle details open, en HDR, dan hebde weinig AA nodig zen, want uiteindelijk merkte da toch niet, en kies je voor vlotheid ipv AA.
ja ge merkt dat immens ingame davion, omg
da ziede toch

boostah

Legacy Member
Gothrek zei:
ja ge merkt dat immens ingame davion, omg
da ziede toch

gij ziet da, ni iedereen, ik zie bij css ook geen verschil tussen 2* en 6* AA dus...

Gothrek

Legacy Member
das nen shooter en hier is het verschil tussen 0*AA en 4*AA dusja :)

Davion

Legacy Member
In een shooter merkte dat normaal niet idd (buiten bij zeer oude).

Gothrek

Legacy Member
hangt er vanaf of er veel donkere scenes zijn, multi en single player enzovoort

Davion

Legacy Member
Multiplayer moet gewoon vlot zijn, #care about AA dan.
SinglePlayer mag al eens iets mooier zijn.

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Nu jullie het toch over grafische kaarten hebben. Ik zit hier al een tijd te prullen met een hete 6800 ultra. Ik wqil dan ook een 7900 GT halen om deze te vervangen.
Ik heb een Enermax voeding, van 480 Watt.
Een Venice AMD Athlon 64 3500+
En de Thermaltake Soprano kast.
Verder heb ik maar 1 harde schijf en alleen een dvd/cd speler als extra, en de netwerk kaart.

Denken jullie dat de voeding het aan kan? Is de 7900Gt geen overkill voor mijn processor? Is de Soprano kast koelend geneog? (Want nu krijg ik dus artifacts met m'n 68oo ultra)

boostah

Legacy Member
Nuytuh zei:
Nu jullie het toch over grafische kaarten hebben. Ik zit hier al een tijd te prullen met een hete 6800 ultra. Ik wqil dan ook een 7900 GT halen om deze te vervangen.
Ik heb een Enermax voeding, van 480 Watt.
Een Venice AMD Athlon 64 3500+
En de Thermaltake Soprano kast.
Verder heb ik maar 1 harde schijf en alleen een dvd/cd speler als extra, en de netwerk kaart.

Denken jullie dat de voeding het aan kan? Is de 7900Gt geen overkill voor mijn processor? Is de Soprano kast koelend geneog? (Want nu krijg ik dus artifacts met m'n 68oo ultra)

moet met gemak kunnen, ken iemand met vergelijkbaar systeem (wel een 3700+, van de week nog inelkaar gestoken, en met een antec 450w voeding, werkt perfect)

en die artifacts is door de hitte, downclocked een beetje en kijk of het weg is, indien je koop gewoon een vf700, en problem solved, uw grafische kaart gaat enkel raar doen door een zwakke voeding, maar geen arties

of anders zijt uw zijpaneel open , ventilator naar uw graka mikken, en speel dan eens, veel kans dat het ook al opgelost is

neomitochondria

Legacy Member
voeding is zeker genoeg

die amd 3500 is geen overkill, maar een kleine OC zou mss ook geen kwaad kunnen:)

ik ken die soprano kast niet, maar heb vlug eens wat pics bekeken op google en dat ziet er mij een zeer goed gekoelde kast uit:)

boostah

Legacy Member
btw ik zou het dom vinden om niet door te gaan met de 6800ultra tenzij je hem voor minstens 170 euro kunt verkopen, anders is de winst te weinig voor wat je moet betalen

kzou zeggen kijk eerst maar eens of je je graka nu niet beter gekoeld krijgt, dan zouden de arties ook moeten weg zijn

Gothrek

Legacy Member
Davion zei:
Multiplayer moet gewoon vlot zijn, #care about AA dan.
SinglePlayer mag al eens iets mooier zijn.
dus gij speelt elke multiplay op 640*400 ofzo
in multiplayers vind ik AA even belangrijk, evenals eyecandy, laat u beter mikken enzo, ge ziet scherper enal

Fr1sKo

Legacy Member
murrey zei:
8/10 van de mensen steekt er ne andere koeler op.
en het verschil van fps in games tussen 7900gtx en x1900xtx merkte NIET
dus stopt met die discusie en ga spele:)

niet waar
afhankelijk van welk spel ge speelt zal een van de 2 kaarten betere fps geven
vb q3 based games en q4 ook denk ik beter met nvidia door hun betere openGL support
en voor cs zal ati dan beter draaien

boostah

Legacy Member
pas op met q3 en q4, ati heeft paar maand geleden een dikke inhaalbeweging gedaan daarop

cs is idd ati , en doom en de quake engine normaal nvid (ma ben effe ni zeker)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan