Archief - Beste Processor en grafische kaart atm?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TX.Conn

Legacy Member
Hallo,...
Ben van plan om gauw een nieuwe pc te kopen niet online maar in een winkel,... mijn vraag is wat is de beste of betere procesoren, mobo's en grafische kaarten atm.

Liefst een cpu van boven de 3.0

mijn budget is €1500 - 1800 kan ik daarmee een degelijke pc aankopen in belgie's winkels.

thx in advance!

Yank

Legacy Member
7800GTX 512MB/X1900XTX 512MB + AMD X2 4400+ (of een FX-60 als het geld echt op moet)

RealFlub

Legacy Member
CPU, Mobo, rams, graka, voeding heb je dus nodig?

AMD 4400+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
MSI K8N NEO4-F SOCKET 939
MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT
CORSAIR TWINX 2048MB PC3200(2X1024MB)
TAGAN 580W TG580-U22 VOEDING
Totaal: € 1313,70 @tones.be

je hebt wel nog HD, optische drive's en case nodig, als je een volledig pc wilt.

dit is al heel krachtige pc. heel veel beter kan het niet meer.

Davion

Legacy Member
Kzou dit nemen:

Antec Sonata II 450W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3700+ San Diego
2x1024Mb ValueRAM
GeForce 7800GTX 512Mb
BenQ DW1640
WD HDD200GB SATA WD2000JD.

TX.Conn

Legacy Member
thx iedereen.

Als er nog zijn die wat specs hebben geef ze maar gerust kan ik rustig afwegen wat te nemen.

Denk dak realroot zijn specs ga volgen atm,... mss die 2048mb ram verlagen tot 1024 aangezien dat niveel verschil maakt met 1024.

Mich

Legacy Member
TX.Conn zei:
thx iedereen.

Als er nog zijn die wat specs hebben geef ze maar gerust kan ik rustig afwegen wat te nemen.

Denk dak realroot zijn specs ga volgen atm,... mss die 2048mb ram verlagen tot 1024 aangezien dat niveel verschil maakt met 1024.
Realroots config ziet er goed uit :). 1024 geeft idd niet veel verschil met 2048 qua fps, maar het zorgt er wel voor dat je de allerzwaarste games (bf2, fear,...) volledig op je ram geheugen kan laten lopen, daar waar je bij 1024 je virtueel geheugen moet aanspreken. 1024 is zeker goed genoeg, maar neem dan wel 1*1024 en niet 2*512 (reden is al genoeg gegeven, 4*512 geeft 2t command rate => 5 tot 10% prestatieverlies).

RealFlub

Legacy Member
idd, ik heb hier 2048genomen omdat je budget het toelaat.
met reden van mich.

ik zou voor dual-core gaan, want eenmaal er goede software ervoor geschreven is, zullen de dual-core's uitblinken. er is nu al goede software, enkel zijn er nog kleine bugs met spellen. maar dit is opgelost wanneer men het spel op de ene core zet.

TX.Conn

Legacy Member
THX iedereen voor zijn advies,

Juist terug van Compuworld in het Ring Shopping Center in Kuurne,
PC specs bestelt wat realroot aanbevool,... ze gingen kijken wat ze kunnen bestellen mss zal het een ander mobo zijn dan opgegeven hier.

ram geheugen 2048 elk een latje van 1024

OS: windows home edition
DVD writer light
1 hdd van 160gb en 1 hdd van 80gb
Geforce 7800gt 256mb

Case zal een moderne zwarte zijn, ie ging ervoor kijken ie weet een goeie case en gaat dat dan alles via email doorzenden naar mij. Kan ik dan beoordelen of ik ze al dan niet goe vind.

anyway thx voor advies iedereen,... Thread mag geclosed worden.

Guardian-X-

Legacy Member
TX.Conn zei:
THX iedereen voor zijn advies,

Juist terug van Compuworld in het Ring Shopping Center in Kuurne,
PC specs bestelt wat realroot aanbevool,... ze gingen kijken wat ze kunnen bestellen mss zal het een ander mobo zijn dan opgegeven hier.

ram geheugen 2048 elk een latje van 1024

OS: windows home edition
DVD writer light
1 hdd van 160gb en 1 hdd van 80gb
Geforce 7800gt 256mb

Case zal een moderne zwarte zijn, ie ging ervoor kijken ie weet een goeie case en gaat dat dan alles via email doorzenden naar mij. Kan ik dan beoordelen of ik ze al dan niet goe vind.

anyway thx voor advies iedereen,... Thread mag geclosed worden.


er is wel verschil tusse de 7800GTX die realroot vermeldt en de 7800GT die jij nu vermeldt ..

GTX is sterker (en duurder)

RealFlub

Legacy Member
ik heb de GTX niet vermeld, enkel de GT ;)
de GTX is z'n meerprijs niet echt waard. je betaald teveel voor klein beetje extra kracht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan