Archief - Beginnerslaptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BestGamer

Legacy Member
Mijn gehandicapte nonkel wil graag een laptop. Mijn vraag was is het een verschil hoeveel pixels en Welk besturingssysteem.

Groetjes

moehaa!

Legacy Member
Wat wil hij doen? Wat is gehandicapt?

Een tablet kan een goede oplossing zijn als het heel simpel en eenvoudig moet.

BestGamer

Legacy Member
Hij heeft al een iPad en hij kan er goed mee overweg. Hij is 30% gehandicapt

ALF 2.0

Legacy Member
De stap van een iPad naar een Macbook is een stuk kleiner dan naar Windows 7. Of heeft hij vroeger al eens met Windows gewerkt?

Yank

Legacy Member
- je hebt nog altijd niet gezegd waarvoor de laptop moet dienen. een 'beginnerslaptop' bestaat niet. het kan natuurlijk zijn eerste laptop zijn, maar dan is het nog altijd van belang wat hij ermee wilt doen.
- besturingssysteem zal altijd Windows 7 zijn, ik zie niet meteen iets anders bij laptops, of het zijn dan tablets met een keyboard bij, maar dat is vrij nutteloos als hij al een iPad heeft
- het feit dat hij gehandicapt is, zegt niet veel over de laptop. als hij problemen heeft met fijne motoriek zal een touchpad wel niet handig zijn, een extern keyboard en muis zal dan wel aan te raden zijn. Als zijn zicht minder is, kijk je imo best voor een extern scherm (ofwel een laptop van 17" als een extern scherm niet aan de orde is) zodat alles goed leesbaar blijft.

ALF 2.0

Legacy Member
Yank zei:
- besturingssysteem zal altijd Windows 7 zijn, ik zie niet meteen iets anders bij laptops, of het zijn dan tablets met een keyboard bij, maar dat is vrij nutteloos als hij al een iPad heeft

Macbook, ken je dat niet mss?;) De OP heeft geen budget gegeven, dus we mogen deze niet bij voorbaat uitsluiten imo. Zeker gezien zijn voorgeschiedenis met een iPad.

phate_13

Legacy Member
Je doet wat je wilt hiermee, en ik zal niemand hier tegenhouden om advies te geven.
Dit is echter al de derde topic die deze persoon opent, waarbij ik het gevoel heb dat hij mensen serieus aan het lijntje houdt en je tijd verdoet. Kijkende naar zijn leeftijd en budget in de eerste topic, en continue veranderende lijn in de 2de topic, tja, ik geloof er geen hol meer van.

Maar doe ermee wat je wilt. :)

BestGamer

Legacy Member
Hij heeft een budget van 1100 euro en het is om gewoon te surfen.

Yank

Legacy Member
Dat gaat maken dat de laptop sneller opstart en afsluit en idem voor de browser, maar of dat het waard is voor een 'beginnerslaptop'...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan