Archief - Beats by dr. Dre STUDIO vs. PRO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKingston

Legacy Member
LifeAspect zei:
een mp3 speler gaat nooit full sized headphones kunnen aandrijven zoals het moet, zelfs computers kunnen dit niet zonder een versterker.
Het enige voordeel aan beats en bose en al die andere populaire hoofdtelefoons is dat deze de bass versterken van muziek (wat niet het echte geluid is). Sommige mensen zijn hiervoor maar velen zijn niet echt zo voor "fake" audio...


Ga je trouwens de headphones gebruiken voor buiten of voor binnen gebruik?

Heb eigenlijk wel headphones nodig die ik op m'n iPhone en pc kan gebruiken ... Enig advies ?

LifeAspect zei:
een mp3 speler gaat nooit full sized headphones kunnen aandrijven zoals het moet, zelfs computers kunnen dit niet zonder een versterker.
Het enige voordeel aan beats en bose en al die andere populaire hoofdtelefoons is dat deze de bass versterken van muziek (wat niet het echte geluid is). Sommige mensen zijn hiervoor maar velen zijn niet echt zo voor "fake" audio...


Ga je trouwens de headphones gebruiken voor buiten of voor binnen gebruik?

Meest van al binnen maar miss op de fiets wel eens maar zelden.

Dudenoob

Legacy Member
Daarom bestaan er modellen die voor on-the-go zijn, en voor gewoon binnengebruik. Ik gebruik thuis een AKG K 240 MK II samen met een RX-V471. Eerst gebruikte ik die headphones gewoon op mijn pc, maar dat was echter niet voldoende om hem te poweren. Aangezien ik toch nieuwe speakers kocht en een versterker nodig had heb ik een gekozen met een deftige Headphone ingang. Nu haal ik alles uit mijn hoofdtelefoon.
Voor "on-the-go" Gebruik ik de AKG Q460 maar eigenlijk kon ik betere prijs/kwaliteit kopen, maar kben er toch content van. Die zijn ook gemaakt om met mp3's te werken en halen dan ook geen voordeel uit een versterker.

LifeAspect

Legacy Member
sennheiser hd 555 is ook een aanrader voor on the go te gebruiken zonder amplificatie...probleem is echter dat deze vrij groot zijn voor buitenhuisgebruik en dat ze veel geluid doorlaten :x

MrKingston

Legacy Member
LifeAspect zei:
sennheiser hd 555 is ook een aanrader voor on the go te gebruiken zonder amplificatie...probleem is echter dat deze vrij groot zijn voor buitenhuisgebruik en dat ze veel geluid doorlaten :x

oei ja dat is wel heel groot XD

Dus liefst advies over headphones van alle merken die goede prijs/kwaliteit zijn, liefst zelfde kwaliteit als die pro's of zelfs beter. Dit zal blijkbaar kunnen voor een veel lagere prijs :sad:

PRQPHET

Legacy Member
Ik heb een lange tijd onderzoek gedaan naar een kwaliteitsvolle headphone (nu nog steeds).
Ook ik was fan van Beats omwille van het design en de gedachte dat er goed geluid uit kwam, tot ik andere merken uitprobeerde.
Zeer veel reviews gelezen dat Beats slecht zijn, eerder sub-100€ hp's.
Ik heb een tijd geleden een V-Moda Crossfade M-80 aangekocht, maar heb die teruggedaan omdat 1) de klem iets te hard was 2) in-line mic kabel. Dat tweede puntje kan misschien wel handig zijn voor jou omdat je een iPhone heb, ik gebruik een iPod Touch.

Ik kan je zeggen.. Die V-Moda is onverwoestbaar (bouwkwaliteit) en er komt zeer goed geluid uit, ook een goeie bass.
Kort samengevat, de V-Moda is eigenlijk de Beats waar je je geld zeker niet aan weggooit (€200).

mdgf

Legacy Member
HD555/558 voor on-the-road? :crazy:
Ik heb die zelf en ik verklaar je zot als je daar mee rondloopt :p. Is ook iets totaal anders van klank dan wat de TS wss wil.

Een V-Moda M-80 is sowieso al interessanter dan een beats, maar ik zou zeker ook kijken naar een Ultrasone HFI580/780, dat zijn ook bass gerichte headphones maar wel gecontroleerd. Of het klassieke antwoord: een Audio Technica Ath-m50 natuurlijk, maar omdat je in België voor evenveel geld de HFI580 vindt zou ik eerder naar die neigen (maar ik heb geen van beide ooit gehoord).

Mp3spelers kunnen zeker wel full size headphones aandrijven, maar niet allemaal even goed uiteraard.

Vind het ook ironisch dat je aankomt over de bouwkwaliteit van de 181DJ (zeer stevig) terwijl Beats op dat vlak absolute brol zijn en serieuze problemen hebben qua afbrekende en loszittende (wiebelen) onderdelen (google it) :).

MrKingston

Legacy Member
mdgf zei:
HD555/558 voor on-the-road? :crazy:
Ik heb die zelf en ik verklaar je zot als je daar mee rondloopt :p. Is ook iets totaal anders van klank dan wat de TS wss wil.

Een V-Moda M-80 is sowieso al interessanter dan een beats, maar ik zou zeker ook kijken naar een Ultrasone HFI580/780, dat zijn ook bass gerichte headphones maar wel gecontroleerd. Of het klassieke antwoord: een Audio Technica Ath-m50 natuurlijk, maar omdat je in België voor evenveel geld de HFI580 vindt zou ik eerder naar die neigen (maar ik heb geen van beide ooit gehoord).

Mp3spelers kunnen zeker wel full size headphones aandrijven, maar niet allemaal even goed uiteraard.

Vind het ook ironisch dat je aankomt over de bouwkwaliteit van de 181DJ (zeer stevig) terwijl Beats op dat vlak absolute brol zijn en serieuze problemen hebben qua afbrekende en loszittende (wiebelen) onderdelen (google it) :).

Ja dat leek gewoon zo op de foto maar ze zullen dan wel stevig zijn zeker :) En inderdaad de schelpen van mijn overleden solo's wiebelden ongelooflijk veel XD
Btw ik luister bijna alleen maar naar (old school ) rap en rock

Musk

Legacy Member
In oldschool rap en in rock is een overdreven bastoon toch net onaangenaam?

MrKingston

Legacy Member
Musk zei:
In oldschool rap en in rock is een overdreven bastoon toch net onaangenaam?

Bwa, als er zo een ongelooflijk goede beat is is veel bass wel zot hoor ;) Maarja, andere mensen vinden dat dan weer een nadeel .

Yo-Han

Legacy Member
Overdreven bas gaat na verloop van tijd vervelen en dan zal de upgrade-itis snel gaan knagen.

Eens gekeken hoe zo'n dr dre ding kost, en moet de rest wel bijstaan dat het serieus overpriced marketing zooi is!(bose is dat ook)

Sennheiser, audio technica, AKG, grado ... maken allemaal goede hoofdtelefoons

Ga es luisteren in winkels, enige manier. Meer leesmateriaal/info vind je hier
ps ze staan zeker open voor goed budget materiaal daar

Head-Fi.org - Headphone forums and reviews for audiophiles

MrKingston

Legacy Member
Yo-Han zei:
Overdreven bas gaat na verloop van tijd vervelen en dan zal de upgrade-itis snel gaan knagen.

Eens gekeken hoe zo'n dr dre ding kost, en moet de rest wel bijstaan dat het serieus overpriced marketing zooi is!(bose is dat ook)

Sennheiser, audio technica, AKG, grado ... maken allemaal goede hoofdtelefoons

Ga es luisteren in winkels, enige manier. Meer leesmateriaal/info vind je hier
ps ze staan zeker open voor goed budget materiaal daar

Head-Fi.org - Headphone forums and reviews for audiophiles

Ok bedankt :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan