Archief - Battlefield 3 pc :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hamiltoe

Legacy Member
Hallo,

straks bestel ik deze pc :). Heeft er iemand suggesties? Ik zal er Battlefield 3 mee spelen, hoop toch om alles zo hoog mogelijk te kunnen zetten qua graphics met een FPS van +40.

Verder vroeg ik me af hoeveel dergelijke pc verbruikt qua elektriciteit al gamen?

Zou deze pc 'fluisterstil zijn'?

Alvast bedankt aan degenen die de config es willen checken want is eerste pc dat ik koop sinds jaren. (heb wat op xbox gegamed :p)

(harde schijf is het enigste wat ik nog heb liggen)


Antec Three Hundred - Midi Tower - noPSU
ATX - USB / Audio € 47,95 € 47,95

Art.nr. 15354717 / Art. nr. fabrikant: 0761345-08300-3
Beschikbaarheid: 50 stuks op voorraad.

Corsair - Enthusiast TX650 V2 - 650 Watt
ATX12V 2.31 / EPS12V 2.92 € 76,00 € 76,00

Art.nr. 20076120 / Art. nr. fabrikant: CMPSU-650TXV2EU
Beschikbaarheid: 9 stuks op voorraad.

ASUS P8P67 LE B3 - Socket 1155 - ATX
Intel iP67 - 4 x DDR3 - SATA600/USB3.0 € 83,95 € 83,95

Art.nr. 20078251 / Art. nr. fabrikant: 90-MIBDZA-G0EAY00Z
Beschikbaarheid: 7 stuks op voorraad.

Intel Core i5 2400 3.1GHz 6MB S1155
Quad-core - Inclusief Koeler € 159,95 € 159,95

Art.nr. 20070431 / Art. nr. fabrikant: BX80623I52400
Beschikbaarheid: 26 stuks op voorraad.

Corsair XMS3 - 8GB 1600MHz PC3-12800
DDR3 - 240 pin - 1.65V - CL9 - Kit € 45,95 € 45,95

Art.nr. 20065997 / Art. nr. fabrikant: CMX8GX3M2A1600C9
Beschikbaarheid: 18 stuks op voorraad.

LiteOn DVD Brander - DH-22A8P
IDE aansluiting - DVD±RW € 19,95 € 19,95

Art.nr. 80001335 / Art. nr. fabrikant: DH-22A8P
Beschikbaarheid: 50 stuks op voorraad.

MSI Radeon R6870-2PM2D1GD5/OC - 1GB - PCI-E
DVI-I/DVI-D/HDMI/2x Mini Display Port € 149,95 € 149,95

Art.nr. 20094884 / Art. nr. fabrikant: R6870-2PM2D1GD5/OC
Beschikbaarheid: 18 stuks op voorraad.

Totaal: 590,65 euro en ze leveren in 1 à 2 dagen gezien alles beschikbaar is :D.

Duffman-

Legacy Member
Ik denk niet dat deze PC fluisterstil zal zijn (al je koeling is actief en niet passief) en ik denk ook niet dat je met deze PC Battlefield 3 op de hoogste setting zal kunnen spelen, laat staan met een framerate van om en bij de 40 fps.
Vooral je grafische kaart moet zwaarder zijn denk ik. Qua CPU zou ik ook eerder kiezen voor een i5 2500 (k).

verreckie

Legacy Member
Wat is je budget en wat moet hier allemaal in zitten (windows, scherm,...)?

Lan

Legacy Member
Je verhouding CPU - GPU is ongebalanceerd. De GPU is te zwak voor deze CPU.
Neem minstens een ATI 6950.
Overstappen naar een 2500 (K) zou ik niet doen, te weinig verschil.
Wil je eventueel wat OC'en neem dan de K versie + een betere CPU koeler.
maar ik zou dat prijsverschil investeren in een betere grafische kaart.

Matriskie

Legacy Member
een 6950 is misschien dan net wat overkill. Te zien of je echt voor high end games systeem gaat of budget gamesysteem.

De kaart zou ik vervangen door deze. (om binnen budget te blijven?)
De H6870 van asus. Daar ga je al goed mee wegkunnen.
ASUS Radeon EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 - 1GB - PCI-E : 90-C1CPZ0-L0UAY0BZ - Komplett

Wat het verschil in prestaties zou zijn tussen dit mobo of een duurder dunno, zou je eens wat reviews moeten van checken.

succes!

Hamiltoe

Legacy Member
thanks voor de info!

budget is max. 750 zonder scherm etc. en zonder harde schijf, maar minder is zeker welkom

fluisterstil is miss wat overdreven, maar verwacht toch een redelijk stille computer :)

graka is budget max. 170 euro, het is ook niet dat alles ultra moet zijn in bf3 maar wel net niet ultra dan ... :)

'k zal strax eens nog wat zaken checken ivm jullie tips,

verdere suggesties zijn zeker nog welkom

Deze pc haal ik vanmiddag:

Uw winkelmandje

1 x DVD-ROM Samsung (SH-D163C - SATAII - Black)
€ 16.90

1 x Intel Core I5 2500 (3.3Ghz - 1155 - 6MB - BOX)
€ 184.90

1 x Corsair 8GB DDR3 (1600Mhz - 9-9-9-24 - 2x4GB - CMX8GX3M2A1600C9)
€ 49.90

1 x Cooler Master GX650 Watt
€ 79.90

Totaal
€ 331.60

Aanpassen - Offerte - Kassa


Aantal Omschrijving Categorie Per stuk Subtotaal
ASUS Ati Radeon EAH6850 DirectCU 1GB GDDR5 Grafische Kaarten... € 155,00 € 155,00
ASUS P8P67 LE B3 (Socket 1155-Intel P67-ATX-DDR3 1333) Moederborden... € 99,00 € 99,00
Cooler Master Silencio 550 No PSU Kasten € 81,00 € 81,00
Als er aantallen gewijzigd zijn, klik dan hier: Mandje herberekenen Totaal € 335,00

Nog een laatste mening? :)

Twinturbo

Legacy Member
Ben je van plan om later crossfire te steken?
Ga je nu of later je CPU overklokken?

Hamiltoe

Legacy Member
Andere graka was niet op voorraad meer. Scheelt toch maar een paar fps? Geen intetensie voor crossfire. Wel intensoe voor later een lichte overclock te doen. Deze pc kan bf toch aan op high en +40fps? Thx voor de hulp. Twee uur haal ik die. Voeding niett te zwaar? Grtz

Twinturbo

Legacy Member
Goedkoper moederbord, ASRock P67 pro3 SE bv.
Voor processor te overklokken Heb je een i5 2500K voor nodig of een andere "K" Intel processor.
voor Bf3 op high te draaien op full hd Heb je een gtx 560 ti of AMD 6950 nodig.

Voor een enkele kaart incl overklok van de i5 heb je genoeg aan een Xfx core 450W voeding.

En neem 1333mhz geheugen, zou max 40-45 euro mogen kosten voor 8gb.

FlameDB

Legacy Member
die 6850 gaat het idd niet trekken op high, neem dan teminste een mobo met crossfire ondersteuning zodat je die optie toch open houdt.

En inderdaad, een 2500k nemen, voor die 10 euro meer zeker de moeite!

Hamiltoe

Legacy Member
En de gtx 560? Moet het echt de ti zijn?

Crossfire doe ik nooit, te veel stroomverbruik voor wat je krijgt.

Kan iemand helpen een voeding en mobo op codima kiezen die in stock is aub?

Twinturbo

Legacy Member
Waarom Condima? Ze vragen veel meer dan bv Jaha, alternate of power4pc.

Een AMD 6870 is sneller en goedkoper dan een gewone gtx 560.

Hamiltoe

Legacy Member
omdat ik wil afhalen vandaag en prijs meevalt (khaal ook een deel bij allinonesystems te gent, die is ook goedkoop) weet echt nog niet welk mobo nemen die op voorraad is bij codima

heb jij toevallig een tip

Twinturbo

Legacy Member
Voeding: JAHA

Ook in het Gentse, best eerst contact opnemen of ze hem op voorraad hebben liggen.

Neem dan de 6870 uit je begin post als je geen 220€ wilt uitgeven aan een GTX 560 Ti of 6950 1gb.

Als je de cpu niet wilt overklokken neem dan het Intel H61 moederbord, indien je wel wilt overklokken neem dan de Asus P8P67.

Weet wel, doordat je alles vandaag snel snel wilt zul je minstens 10-20 € per onderdeel meer uitgeven.

EternalSilence

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
die 6850 gaat het idd niet trekken op high, neem dan teminste een mobo met crossfire ondersteuning zodat je die optie toch open houdt.

En inderdaad, een 2500k nemen, voor die 10 euro meer zeker de moeite!

Ik trek bf3 op ultra met alles open, gemiddelde framerate van 55fps
met een HD5870

Twinturbo

Legacy Member
Neen, bij lange niet. Een 6870 is ook nog trager dan een 5870. De 6950 zit daar dan weer boven.

Hamiltoe

Legacy Member
Antec EarthWatts 500Watt (EA-500 EC) zal deze voeding nemen, 500 watt en zou helpen om het stroomverbruik van de pc te verlagen door 80plus efficiency :)

Hamiltoe

Legacy Member
Sapphire Radeon HD6950 deze graka goed? zou miss deze kopen, = 223,90 euro
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan