Archief - Barebone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sk8erMatty

Legacy Member
Hey,

Ik kan aan een goedkope (denk ik toch) Barebone geraken. Dit zou eigenlijk voor m'n grootmoeder zijn aangezien zij een deftige computer zoekt die bijna geen lawaai maakt en praktisch is om op of onder haar bureau te zetten.

Dit is wat ik krijg :

Case : Barebone ( Inclusief in de 250€ )
Moederbord : Soltek Qbic 390 - Socket 939 ( Inclusief in de 250€ )
Voeding : Soltek ( Inclusief in de 250€ )
Cooling : Icy Q System Cooling ( Inclusief in de 250€ )
Geluidskaart : Onboard 5.1 ( Inclusief in de 250€ )
Netwerkkaart : 1Gbps netwerkkaart ( Inclusief in de 250€ )
Processor : AMD Athlon 64 - 3000+ 64bit Skt 939 - 1800Mhz - Boxed Venice ( +130€ )
Werkgeheugen : DDR TakeMS PC3200 512Mb DDR400 Doublesided CL2,5 ( +41,40€ )
Harde Schijf : Western Digital 40Gb 7200rpm 8mb WD400JB ( +49,60€ )
CD-ROM : CD-rom ASUS 52 speed Ret. CD-S520 Retail Black ( +16,60€ )
Grafische Kaart : Gainward AGP MX4000 64Mb 5ns DDR TVout - PP/Pro 620 TV 5520 ( +33,60€ )

Deze computer zal gebruikt worden voor te internetten en voor wat tekstjes op te maken. Het gewone kantoorwerk.

Doen we een goede koop met deze computer ?
Totaal prijs 521,20€

Alvast bedankt voor enige commentaren, advies :)

Yank

Legacy Member
- je kunt eventueel ook desktop-case nemen ipv Barebone, een stuk goedkoper en toch ook nog handig en compact
- voor wat die pc moet dienen, kun je ook voor een s754 gaan met een sempron64

Dus dan maakt dan zoiets:
Naam Prijs Aantal Subtotaal
Aopen H340H zilver 200W € 57,00 € 57,00 [Wissen]
AMD Box Sempron64 2800+ socket 754 € 81,00 € 81,00 [Wissen]
NEC DV-5800D DVD 16x zilver € 22,00 € 22,00 [Wissen]
Gskill 512mb DDR PC3200 CL2.5-4-4-8 (F1-3200PHU1-512NT) € 40,00 € 40,00 [Wissen]
Seagate 80 Gb SATAII 3.0 GB/S 7200rpm 8mb € 55,00 € 55,00 [Wissen]
Gigabyte K8N51GMF micro ATX socket 754 € 59,00 € 59,00 [Wissen]
Totaal: € 314,00 bij jaha.be

Mobo heeft onboard 6100 en ook nog PCI-e 16x slot.
40GB IDE schijf is misschien iets goedkoper, maar voor die paar € vind ik de SATA-schijf toch wel de moeite: dubbel zo groot en handiger qua kabel.

Sk8erMatty

Legacy Member
bedankt voor het advies, ik ga geloof ik nog die cd rom vervangen door de dvd rom voor de rest ga ik bij mijn configuratie blijven omdat ik al niet kan veranderen van moederbord omdat dit bijgeleverd zit bij de barebone. Qua harde schijf hou ik het toch maar bij de WD van 40 GB, zelf hiermee heeft ze al meer dan genoeg :)
Toch bedankt eh ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan