Archief - ati vs nvidia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vykus

Legacy Member
Ik wil mijn grafische kaart upgraden momenteel heb ik een club 3d ati hd5770.

Twijfel nog tussen een ati hd 6950 of een nvidia gtx560. In prijsklasse ongeveer hetzelfde. Maar toch wel verschillende specs.

Mijn moederbords is een asus M4A79xtd/evo (crossfire) met een amd Phenom x4 955 Blackedition cpu.

Psy

Legacy Member
De 560Ti (niet de gewone dus) ligt ongeveer in zelfde lijn met de 6950, is iets goedkoper, en die Ti versies komen meestal met kleine factory overclocks & betere (+ stillere) koeling.
Voor een paar euros meer (meestal rond de 10eur) hebt ge dan de 6950, maar die zit dan meestal met stockcooler (luid+vrij crappy) en dergelijke.
Enfin, das toch mijn ervaring toen ik aan het vergelijken was.

Vykus

Legacy Member
Psy zei:
De 560Ti (niet de gewone dus) ligt ongeveer in zelfde lijn met de 6950, is iets goedkoper, en die Ti versies komen meestal met kleine factory overclocks & betere (+ stillere) koeling.
Voor een paar euros meer (meestal rond de 10eur) hebt ge dan de 6950, maar die zit dan meestal met stockcooler (luid+vrij crappy) en dergelijke.
Enfin, das toch mijn ervaring toen ik aan het vergelijken was.

waar gaat jou voorkeur naar uit?

Psy

Legacy Member
Uiteindelijk is het hier de 560Ti geworden (Gainward Phantom II) (of bv MSI Twin Frozor II is ook goed) omwille van de custom cooler enzo die erop zit, ben persoonlijk geen echt grote fan van die stock coolers & heb daarom de 6950 links laten liggen.

Nu bv http://www.alternate.be/html/produc...WARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI is dan weer een iets betere keuze msschien (deftige cooler), betaal je ook wel 30eur meer voor dan de twin frozor 560ti, budget moest hier een beetje binnen de perken blijven aangezien ik quasi heel de pc upgrade heb, inclusief monitor, dus die 30eur was me er teveel aan :p

Flatline

Legacy Member
Psy zei:
De 560Ti (niet de gewone dus) ligt ongeveer in zelfde lijn met de 6950, is iets goedkoper, en die Ti versies komen meestal met kleine factory overclocks & betere (+ stillere) koeling.
Voor een paar euros meer (meestal rond de 10eur) hebt ge dan de 6950, maar die zit dan meestal met stockcooler (luid+vrij crappy) en dergelijke.
Enfin, das toch mijn ervaring toen ik aan het vergelijken was.

lol, de meeste van amd hebben aftermarket cooling.

Psy

Legacy Member
"de meeste", in het algemeen zijn het vooral die asus of sapphire kaarten (Sapphire Technology Web Site) die verkocht worden, en zo'n groot stuk plastiek met 1 kleine cooler op het einde noem ik nu ook niet direct aftermarket.

Flatline

Legacy Member
Psy zei:
"de meeste", in het algemeen zijn het vooral die asus of sapphire kaarten (Sapphire Technology Web Site) die verkocht worden, en zo'n groot stuk plastiek met 1 kleine cooler op het einde noem ik nu ook niet direct aftermarket.

elk merk heeft er met aftermarket cooling en stock cooling het is niet omdat een merk er een met een stock cooling uitbrengt dat ze allemaal zo zijn als je verder kijkt op de site van sapphire zie je dat ze er hebben met aftermarket cooling

Flatline

Legacy Member
Vykus zei:
Ik wil mijn grafische kaart upgraden momenteel heb ik een club 3d ati hd5770.

Twijfel nog tussen een ati hd 6950 of een nvidia gtx560. In prijsklasse ongeveer hetzelfde. Maar toch wel verschillende specs.

Mijn moederbords is een asus M4A79xtd/evo (crossfire) met een amd Phenom x4 955 Blackedition cpu.
ben je van plan om crossfire te doen?

Titanium X

Legacy Member
je gaat met ze allebei geen miskoop doen hoor.

Kijk eens mss eens naar wat benchmarks van jou favoriete games welke er daar wat bovenuit springen. Want bij de ene game wint de 560ti en de andere de 6950.

Wat wel zo is ben je ooit van plan een 2de kaart bij te steken dan is de crossfire opstelling van een 6950 performanter dan de sli opstelling van een 560ti.

Ik zelf heb een van de eerste 6950's en het geluk gehad deze te kunnen flashen naar 6970. Dus ben er zeker content van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan