Archief - Athlon 64 of x2 dual core

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
eniac zei:
Ja, en? Als je dat specifiek budget (of hoger) hebt raad ik sowieso een X2 aan. Toch niet zo lastig om te begrijpen imho.


Ehm neen ik bedoelde:

Je zei als iemand het "budget" er voor had, als je pc kunt kopen van meer als 1000€ gaat niemand kijken naar die 14€ denk ik .. kbedoel SC en DC is eigeljk dezelfde prijs :)

eniac

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Je zei als iemand het "budget" er voor had, als je pc kunt kopen van meer als 1000€ gaat niemand kijken naar die 14€ denk ik .. kbedoel SC en DC is eigeljk dezelfde prijs :)

Ik weet dat je dat bedoelde. Ik zei gewoon dat als je het budget hebt voor dualcore, ik gewoon niets anders meer zou aanraden. En of dat nu maar 14 euro scheelt, dat maakt weinig uit, tussen een 3000+ en een 3800+ zit wel meer verschil en het is daar waar ik op doel.

Ofte, om het nog even heel veel simpeler te maken:
"Koop een X2 als je het geld ervoor hebt".

enZiiime

Legacy Member
Sja :) ik heb men keus getrokke


Ik geef 14€meer uit voor een 3800+ DC ipv 14€ minder voor een amd 64 3800 + :D

DC zal later nog wel beter worden, dus sja aangezien ik een 1400+ heb en geforce 4 zal ikmet 3800+ dc en 7800gt VEEL verschil zien :D

Bluekes

Legacy Member
Dikke zever imo die X2 voor gaming...

Not more not less...

performance van een x2 3800 zal lager liggen in games dan een gewone 3800+

Yank

Legacy Member
In HUIDIGE games wel, maar
- als je terwijl ook iets anders draaien hebt dat redelijk wat CPU-kracht vraagt, heb je dat al gecompenseerd
- als games multi-threaded worden - en geloof me, er zullen er wel komen - dan blaast een dual-core de single-core gewoon weg

hystrix

Legacy Member
Sorry zene, maar intel dc met amd vergelijken :doh: . Amd blaast intel weg, ik zou toch ook voor SC gaan omdat er de eerste jaren geen games gaan komen op DC

eniac

Legacy Member
hystrix zei:
Sorry zene, maar intel dc met amd vergelijken :doh: . Amd blaast intel weg, ik zou toch ook voor SC gaan omdat er de eerste jaren geen games gaan komen op DC

Lees eens de volgende pagina aub.

Edit: trouwens, zoals ik al eerder zei:
Beetje overclocken en die X2 zit ook op 2.4GHz en dat is meer dan snel genoeg om (zware) games te draaien, dat is toch vooral GPU-afhankelijk.

Bluekes

Legacy Member
eniac zei:
Lees eens de volgende pagina aub.

Edit: trouwens, zoals ik al eerder zei:


Blijft het feit dat een 3800+ pakken beter zal presteren in games dan een x2 3800+.

(standaard speeds beiden)

SMa

Legacy Member
*zucht*
en dan volgend jaar een nieuwe cpu kopen omdat de games het dan wel ondersteunen?
terwijl het nu al kan voor 14 euro...

dj insulin

Legacy Member
Bluekes zei:
Blijft het feit dat een 3800+ pakken beter zal presteren in games dan een x2 3800+.

(standaard speeds beiden)
presteert. :naughty: ni 'zal presteren' .
voor huidige games is een x2 3800+ goed genoeg. voor een toekomstige generatie is een x2 beter, want hij profiteert van de dubbele core.

enZiiime

Legacy Member
Lolz :) das hier percies fanboy pagina van nintendo DS en PSP :D

Singlecore nee Dual core!! :p

Achja kgaan toch voor de DC, kdoen ook veel tegelijk op pc, en sja over half jaar ebbe we toch allemaal al ne 5000+ ofz ^^

eniac

Legacy Member
Bluekes zei:
Blijft het feit dat een 3800+ pakken beter zal presteren in games dan een x2 3800+.

(standaard speeds beiden)

Heb je die link eigenlijk wel bekeken? Ik post dat dus niet voor niets he.

Hier, directe link naar de image:
http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_dual-core_performance/images/amd800.gif

De X2 3800+ is maar liefst 40% sneller dan de singlecore 3800+.

Op hogere resoluties wordt het verschil kleiner omdat het meer en meer GPU-limited wordt.

To sum it up:
- X2 3800+ is snel genoeg voor de huidige games
- met details en resolutie ferm omhoog maakt de CPU niet zoveel meer uit, eerder de GPU
- games die het ondersteunen tonen massieve winst
- multitasking!

En waarom zou je nu ook weer voor die singlecore gaan?

Bluekes

Legacy Member
eniac zei:
En waarom zou je nu ook weer voor die singlecore gaan?


Omdat ik als ik pakweg FEAR of CS speel heus geen zin heb om met een 2.0 x23800 te spelen als een 2.4 ghz 3800 goedkoper is.

Framerate is pakken hoger met de 2.4 dan met een 2.0 waarvan maar één kern is gesupport.

Voor de rest denk je maar wat je wil.

Yank

Legacy Member
Bluekes zei:
Omdat ik als ik pakweg FEAR of CS speel heus geen zin heb om met een 2.0 x23800 te spelen als een 2.4 ghz 3800 goedkoper is.

Framerate is pakken hoger met de 2.4 dan met een 2.0 waarvan maar één kern is gesupport.

Voor de rest denk je maar wat je wil.
En je gaat tot het einde van je dagen deze twee games spelen?
En nooit meer dan 1 iets tegelijk doen op je pc wat de cpu vrij veel belast?
En nooit een multi-threaded game of programma gebruiken?

eniac

Legacy Member
Bluekes zei:
Omdat ik als ik pakweg FEAR of CS speel heus geen zin heb om met een 2.0 x23800 te spelen als een 2.4 ghz 3800 goedkoper is.

Framerate is pakken hoger met de 2.4 dan met een 2.0 waarvan maar één kern is gesupport.

Zoals ik al zei:
- X2 3800+ is snel genoeg voor de nieuwste games
- GPU is meestal toch de bottleneck dus merk je quasi geen verschil tussen verschillende processoren

Of speel jij graag op lowres?

Voor de rest denk je maar wat je wil.

Ik denk niet. Ik zie cijfers. Cijfers die toch wel hard m'n gelijk aantonen. Of moet ik de link naar dat picje opnieuw pasten?

SMa

Legacy Member
@Bluekes: er bestaat een goed engels woord die al het geen wat je zegt kan omschrijven: narrowminded

maarja, als je van plan bent om nog 3 jaar enkel FEAR en CS te spelen... dan is een single core idd beter

Bluekes

Legacy Member
sheep zei:
@Bluekes: er bestaat een goed engels woord die al het geen wat je zegt kan omschrijven: narrowminded

maarja, als je van plan bent om nog 3 jaar enkel FEAR en CS te spelen... dan is een single core idd beter


Eerst een beetje technische kennis opdoen en dan mag je meepraten met de grote jongens ;)

SMa

Legacy Member
en de grotere jongens kijken in de toekomst

btw, waar basseer jij je op dat een single core beter zou zijn?
ik: uit ervaring en veel lezen

en kzal maar zwijgen over "technische kennis opdoen"
zit 2 maand op het forum en durft al anderen te beoordelen... :ironic: :rofl:

Bluekes

Legacy Member
sheep zei:
en de grotere jongens kijken in de toekomst

btw, waar basseer jij je op dat een single core beter zou zijn?
ik: uit ervaring en veel lezen

en kzal maar zwijgen over "technische kennis opdoen"
zit 2 maand op het forum en durft al anderen te beoordelen... :ironic: :rofl:

Omdat ge GVD VOOR DE LAATSTE KEER al ver moet zoeken achter een game die multicore ondersteund.

Dus daar sta je dan met je uber 3800 x2 als die maar aan 2.0 draait terwijl een 3800 aan 2.4 draait.

Zo simpel is het...

(en in de toekomst zien we wel, maar dan staan we al twee jaar verder en dan kan je andere hardware kopen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan