Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zowel het A8N-VM CSM als de K8N-LR zijn gebaseerd op de nForce4 chipset van nVidia... Over welke stabiliteitsproblemen heb je het precies? De A8N-VM CSM is immers gericht op het integreren in bedrijfs-PC's en zou daartoe op zijn minst stabiel moeten zijn.Violator zei:Dit A8N VM CSM mobo dat ik nu heb is verre van stabiel, en bios updates komen er ook niet of nauwelijks voor uit.
Mjah... PCI-X is gericht op professioneel gebruik. RAID-controllers en NIC's zijn zowat de enige devices die daarvoor bestaan. Je moet ook weten dat PCI-X eigenlijk ook vervangen wordt door PCI-E (net als PCI en AGP). Als ik jou was en ik wou een high-end RAID-controller, dan zou ik toch uitkijken naar een PCI-E controller hoor (die beginnen her en der toch te verschijnen).Violator zei:+ De meeste (snelle) raid 5/6 controllers zijn op PCI-X
Met het K8N LR mobo ben ik voor een tijdje goed PCI-X en PCIe uitbreidmogelijkheden.
In Gent kan je anders ook eens proberen bij Codima.Violator zei:Ik heb ahead-it al aangesproken maar die kunnen het nog niet bestellen bij hun leveranciers.
Misschien eens proberen bij MPL, maar das dan weer zo ver voor eventuele support.
apa zei:Zowel het A8N-VM CSM als de K8N-LR zijn gebaseerd op de nForce4 chipset van nVidia... Over welke stabiliteitsproblemen heb je het precies? De A8N-VM CSM is immers gericht op het integreren in bedrijfs-PC's en zou daartoe op zijn minst stabiel moeten zijn.
apa zei:Mjah... PCI-X is gericht op professioneel gebruik. RAID-controllers en NIC's zijn zowat de enige devices die daarvoor bestaan. Je moet ook weten dat PCI-X eigenlijk ook vervangen wordt door PCI-E (net als PCI en AGP). Als ik jou was en ik wou een high-end RAID-controller, dan zou ik toch uitkijken naar een PCI-E controller hoor (die beginnen her en der toch te verschijnen).
apa zei:In Gent kan je anders ook eens proberen bij Codima.
Ik dacht idd al van die problemen te hebben gehoord. Ik dacht dat die ondertussen verholpen zouden zijn... Blijkbaar niet dusViolator zei:Telkens je probeert hem aan te zetten slaan al de fans aan, brand het groene ledje maar voor de rest gebeurd er niets. Geen boot.

Het klopt dat de meeste server-adaptors tegenwoordig nog op PCI-X werken, maar een erg veilige aankoop durf ik dat toch nog niet te noemen.Violator zei:Met dit mobo kan ik kiezen welke raid controller ik ga kopen.
Areca heeft de beide versies. Maar de meeste server onderdelen werken nog op PCI-X. Bv 1000Mbit kaartjes zijn rapper in PCI-X versie dan gewone PCI versie. 1000Mbit op PCIe heb ik nog niet echt gezien.
Lan zei:Wil je persé een Asus mobo. Anders kan een MSI of Tyan board ook wel goed zijn. vb. Tyan S2895A2NRF Tiger K8WE heeft zowel PCI-E als PCI-X sloten. Prijs valt ng mee. 't is wel een dual opty bord. Hangt af van wat voor data server je gebruikt. Is het file serving of database serving ...
apa zei:Ik dacht idd al van die problemen te hebben gehoord. Ik dacht dat die ondertussen verholpen zouden zijn... Blijkbaar niet dus
Gewoonlijk duidt zo'n probleem eerder op een probleem met de voeding. Al lijkt jouw voeding mij meer dan voldoende voor dat systeem. Toch kan het probleem daar nog aan liggen, maar dan aan de stroom-aansluiting op het moederbord. Dat zou kunnen verklaren waarom BIOS-fixes daar niets aan veranderen: die zaken zijn immers niet regelbaar.
Het klopt dat de meeste server-adaptors tegenwoordig nog op PCI-X werken, maar een erg veilige aankoop durf ik dat toch nog niet te noemen.
Wat betreft de bandbreedte is het zo dat PCI slechts 133 MB/s levert. Dat is idd te weinig voor GigaBit NIC's of high-end RAID adaptors... Maar PCI-E 1x moet wel voldoende zijn (250 MB/s).
Gigabit-ethernet adaptors voor PCI-E bestaan trouwens wel al hoor: bijvoorbeeld deze van Intel.
apa zei:Gewoonlijk duidt zo'n probleem eerder op een probleem met de voeding. Al lijkt jouw voeding mij meer dan voldoende voor dat systeem. Toch kan het probleem daar nog aan liggen, maar dan aan de stroom-aansluiting op het moederbord. Dat zou kunnen verklaren waarom BIOS-fixes daar niets aan veranderen: die zaken zijn immers niet regelbaar.
Je kan dat zeker eens proberen; maar schiet mij niet neer als het niet dat zou zijn heViolator zei:Ik zal eens zien of ik veel goesting heb om mijn PSU te switchen. Kzal dan laten weten of het probleem zich dan nog voordoet. (20pins PSU vs 24pins PSU)
Intuïtief zou ik zeggen dat je huidige voeding (460W) voldoende moet zijn...Zeer zeker... Ik heb ze o.m. bij MPL gevonden (hier) voor EUR 54,00...Violator zei:Zijn dit Intel PCIe NIC's al ergens te koop? En kwa kostprijs hetzelfde als PCI-X?