Archief - Asus-goede laptop?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hel22

Legacy Member
Ik ben in de markt voor een nieuwe laptop.
ik gebruik mijn laptop vele uren per dag en meestal thuis dus batterijduur is niet heeel belangrijk.
Ik surf veel, speel casual games, download heel veel (grote HDD nodig) en werk op office.
Ik wil dus max 600 euro betalen met zoveel mogelijk specificaties.
Nu heb ik dit gezien, ik vind dat je veel waar krijgt voor je geld, de vraag is dus: waarom is hij zo goedkoop?

Asus K53SC-SX404V prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

of zou ik beter voor een medion gaan?

De Asus heeft alles wat ik wil behalve bluetooth en geen azerty keyboard.

PRQPHET

Legacy Member
Er zijn ook Asus-modellen in die prijscategorie met azerty.
Kijk maar eens bij Saturn/MM. Er zijn er hier al een aantal gepasseerd die rond de €500-€600 grens waren.
Enige minpunt vind ik, is de lage resolutie bij die laptop.

Asus zijn goeie laptops, zou persoonlijk geen Medion overwegen, tenzij het een duurdere klasse is (die gaming laptops zouden wel goed zijn). Maar met een budget van €600 is Asus volgens mij beste koop qua prijs/kwaliteit.

M_K_

Legacy Member
let erop, die asus heeft maar een gt520m, deze zijn eig te zwak voor recente games.
Ik heb een gt540m en deze de meeste games tog wel zeker op medium tot minimum draaien zonder lag en met degelijke fps

hel22

Legacy Member
Bedankt!
zijn die dan ook met deze bovengenoemde specificaties? i5 en grote HDD en 8GB geheugen?
Ik zal zeker een bij MM gaan zien.

M-K : ik speel meestal spellen zoals luxor, casual racing en bejeweled, deze soort spellen, daarvoor is em genoeg?

Tharionos

Legacy Member
heb je al eens op de Dell site gekeken ?

kan je soms ook goede deals doen

hel22

Legacy Member
Ik zag daar eigenlijk niets beter dan die Asus.
eerst naar MM en als ik daar niets beter vind, zal het deze worden wss.

MEDION® AKOYA® P6634 (MD 98930) Notebook

nu, als ik beide vergelijk heeft deze een azerty keyboard, bleutooth en is 100 Euro goedkoper.
De Asus heeft een snellere processor, dacht ik?

enig advies? Asus of deze Medion? ik heb niet te veel tijd om te beslissen dus alle advies is welkom.

edit! ik zie dat de medion ook een querty keyboard heeft...

Mr. Humphries

Legacy Member
Voor die games heb je geen zware grafische kaart of processor nodig, dus je kan gerust naar lichtere hardware gaan. Dan is die Medion zeker niet slecht. Spreekt het design je aan?

hel22

Legacy Member
ik heb er nog niet zo op gekeken, heb wel gehoord dat de Asus duurzaam materiaal is. Maar als Medion een slechte naam heeft, weet ik het ook niet meer...
Ik wil wel een goede laptop hebben die een beetje meegaat...

Mr. Humphries

Legacy Member
Medion heeft geen slechte naam hoor. Is het tweede merk van MSI, de concurrent van Asus.

KenHas

Legacy Member
Is dat zo? Ik weet dat veel onderdelen van MSI komen maar wist niet dat het "het tweede merk van MSI" was :oink:

Zou me zelfs erg verwonderen aangezien Medion overgenomen wordt door Lenovo

hel22

Legacy Member
als iemand ervaring heeft met 1 van die 2 laptops, kun je het hier ook even laten weten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan