Archief - Archos tablets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
Ik ben erover aan het denken om een tablet te kopen. Ik heb het niet zo erg nodig dat ik er veel geld aan uit wil geven en die in het budget dat ik voor ogen heb zijn:

Archos 101 8GB (230€)
Archos Arnova 10 8GB (200€)

Nu heb ik ze in de Fnac vast gehad en ik was wel niet echt overtuigd van de build quality. Is het de moeite om een tablet te kopen in deze prijsklasse of laat ik het beter achterwegen tot ik bereid ben er een iPad-prijs voor te betalen?

jastas

Legacy Member
Heb zelf zo'n archos arnova 10 liggen, moet zeggen dat het doet wat het moet doen voor die prijs.

Scherm is niet fantastisch (maar wel beter dan alle revieuws doen vermoeden, die testers zijn gewoon verwende ipad-snobs ), snelheid is voldoende om films te kijken, te surfen, email enz.

Dat ie geen angry birds kan draaien interesseert me persoonlijk geen drol, ik gebruik em gewoon voor bovenstaande dingen.

Moet wel zeggen dat em hier vaak gewoon ligt te niksen, dus moest je interesse hebben :)

Exorikos

Legacy Member
Geen last van geheugen of trage processor? De 101 heeft 1000MHz en de Arnova 10, maar 600.

feZ, man!

Legacy Member
ik heb de arnova 8, gebruik hem enkel voor op de trein manga te lezen, filmpjes te zien en om op reis mail te checken en een beetje te surfen. Hij doet alles wat ik vraag. Scherm is wel niet schitterend, zeker als de zon erop staat. Hij heeft nog een resistief touchscreen maar ik heb niet meer nodig.

als ik een nieuwe tablet zou kopen zou ik voor één van deze gaan op samenkopen.net Ik zou wel wat reviews erover opzoeken, maar ze lijken me op het eerste zicht niet slecht, zeker niet voor die prijs

Exorikos

Legacy Member
Ik heb met de Archos 101 wat staan spelen en ik wilde hem kopen, tot de verkoopster mij zei dat ze geen accesoires verkopen. Dan heb ik hem maar laten liggen, ik wil niet dat het scherm er door gebruik zo gaat uitzien als mijn gsm.

jastas

Legacy Member
Exorikos zei:
Ik heb met de Archos 101 wat staan spelen en ik wilde hem kopen, tot de verkoopster mij zei dat ze geen accesoires verkopen. Dan heb ik hem maar laten liggen, ik wil niet dat het scherm er door gebruik zo gaat uitzien als mijn gsm.

Welke accesoires wil je dan? Een screen protector?
Die koop je toch gewoon op ebay voor een prikkie?

Kan natuurlijk ook een verkooptruc zijn om een duurdere te nemen (die dan wel accesoires heeft...)

EpilEpic

Legacy Member
accesoires koop je toch gewoon op de site zelf? en er zijn genoeg andere winkels die deze wel aanbieden...

ik heb een archos 5 internet tablet liggen, mss niet echt vergelijkbaar omdat ie kleiner en ouder is, maar persoonlijk zou ik geen archos meer kopen...

genoeg andere en betere spelers op de markt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan