Archief - APC UPS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlaCkBirD

Legacy Member
Vraagje,

Zijn er hier mensen die een UPS thuis gebruiken?

Situatie:
In mijn pc zit een raid 5 array.
Gisteren viel de elektriciteit uit in het straat (weeral eens) met gevolg dat de raid terug aan het initialising is (zit nu aan +-27% en is al 24 uur bezit).

Om dit te voorkomen en eigenlijk ook de pc + randapparatuur te beschermen tegen stroompieken en wat dan ook. Dacht ik om het volgende aan te schaffen:

APC Back-UPS ES 700 @ Azerty

Het is niet de bedoeling dus dat de PC blijft verder werken maar gewoon dat hij deftig afsluit. Dus een batterij van 2min is meer dan genoeg lijkt mij.
Nu in mijn PC zit een voeding van 850w (gebruik wel zoveel niet, was voor in de toekomst een Crossfire setup te maken).

De vraag is dus, is dit voldoende?

Concreet wil ik dus:
1) Dat mijn PC zichzelf afsluit zodat ik nooit nog een initialising run moet doen :P
2) PC beschermen tegen schommelingen op het elektriciteitsnetwerk

your thoughts?

azertyalex

Legacy Member
Ik denk in uw geval nuttig. Vergeet niet dat uw scherm daar ook aanhangt. Dus miss twee korte minuten. Kvind het wel een duure oplossing maarja/

BlaCkBirD zei:
De vraag is dus, is dit voldoende?

Concreet wil ik dus:
1) Dat mijn PC zichzelf afsluit zodat ik nooit nog een initialising run moet doen :P

your thoughts?

Je gaat hem wel zelf nog moeten afluiten denk ik.
Het kan ook maar 405 watt aanndus kweetniet ofnda da gaat lukken

BlaCkBirD

Legacy Member
ik weet niet juist hoe het zit met die wattages.

Dus stel dat ik zit te gamen en dus meer dan 400w verbruik zal het niet werken?

In verband met uw opmerking, bij APC zit er speciale software via usb die ervoor kan zorgen dat uw pc goed afsluit (zou zeer goeie software zijn vandaag de keuze voor APC)

azertyalex

Legacy Member
BlaCkBirD zei:
ik weet niet juist hoe het zit met die wattages.

Dus stel dat ik zit te gamen en dus meer dan 400w verbruik zal het niet werken?

In verband met uw opmerking, bij APC zit er speciale software via usb die ervoor kan zorgen dat uw pc goed afsluit (zou zeer goeie software zijn vandaag de keuze voor APC)

Zou kunnen. Ik weet er nie veel van dus...

Obscurax

Legacy Member
Ik heb dezelfde APC, hier zijn 2 servers op aangesloten, die sluiten mooi af bij een stroompanne. Maar inderdaad de batterij kan maar 400W aan. Meet eens hoeveel uw PC verbruikt terwijl je gamed, anders is het inderdaad niet erg nuttig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan