Archief - Antec P180 vs Gigabyte 3D Aurora

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke Case?


  • Totaal aantal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten.

koendg

Legacy Member
Hey,

Ik twijfel tussen deze 2 kasten, de prijs is ongeveer gelijk, wat ik graag wil:

-Gebruiksgemak
-Redelijk stil, niet muisstil
-Mooi design
-Goede koeling

Welke case kan ik dan het beste nemen? Ik heb al verscheidene reviews gelezen, maar ik geraak er niet uit... Qua uiterlijk vind ik de Gigabyte iets mooier, maar is de antec veel beter qua koeling en praktisch?
Of is er nog een alternatief bij Thermaltake? Ik dacht ook al aan een Silverstone Temjin 6...

Gigabyte:
http://www.tekheads.co.uk/images/gigabyte/gigaurura3d_fs.gif

Antec:
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1020.jpg

Graag jullie mening :)

|XcW|

Legacy Member
Antec heeft mijn keuze gekregen. Gewoon meer afgewerkt vind ik zo die Antec.

jarre_123

Legacy Member
De Gigabyte ziet er langst de buitenkant wel mooi uit naar mijn mening. Maar kwa gebruiksgemak, koeling en stilte lijkt mij de antec de beste keuze, waardoor die kast met 3-1 wint volgens uw criteria ;)

koendg

Legacy Member
Is dat deurtje niet lastig dat altijd open moet om Cd's Dvd's eruit te halen?
En ik heb ook iets gehoord over te korte kabels bij de Antec...

jarre_123

Legacy Member
@ koendg,

Beide kasten hebbe een deurtje dus dat maakt tussen die 2 niet zoveel uit.

Ikzelf heb ook een deurtje en ik vind dat zeker niet hinderlijk, ik stop ook niet zoveel vaak dvd's erin. Het is zeker wel handig voor het stof en het geluid respectievelijk buiten en binnen te houden :) En het wend zeker en vast ;)

Over de kabels weet ik dan weer niets

SMa

Legacy Member
mijn mening
Antec P180 is stijlvol
Gigabyte 3D Aurora is een bullebak

qua stilte is een volledig gesloten case altijd beter
de roosters van die Gigabyte zullen geluid doorlaten

koendg

Legacy Member
Weten jullie nog een Alternatief voor de Antec P180?
Ik dacht aan een Silverstone Temjin TJ06... is deze 20 euro meer waard?

Jense777

Legacy Member
Ik zou voor de P-180 gaan, om dezelfde reden als in mijn vorige post in een thread hier op 't forum:

+:
Zéér stevig
Mooi design
Isoleert goed (wordt niet zo snel warm, laat weinig geluid door)

-:
Zéér zwaar
Vrij duur

boostah

Legacy Member
tussen die 2 zouk ook kiezen voor de antec

maar, misschien is de nexus breeze ook iets voor je (wel vrij kostelijk)

belgarath03

Legacy Member
kdenk dat de silverstone en de antec aan elkaar gewaagd zijn, kdenk zelfs dat die groter zijn dan de gigabyte

demon326

Legacy Member
Jense777 zei:
Ik zou voor de P-180 gaan, om dezelfde reden als in mijn vorige post in een thread hier op 't forum:

+:
Zéér stevig
Mooi design
Isoleert goed (wordt niet zo snel warm, laat weinig geluid door)

-:
Zéér zwaar
Vrij duur


idd ik heb de antec P180 in bezit en ben er heel tevreden van :) laat echt bijna niks geluid door omdat de wanden uit 3 lagen bestaan |lucht|lucht| daardoor dat deze zo stil is :) en idd de case koelt gewoon perfect:D mijn cpu temp komt niet boven de 50 stressed en is idle 43-45 en mijn videokaart blijft ook mooi koel dankzij de 2*120mm fans in het upper deel

en de fans kunnen bij de nieuwe cpu's zoals amd64 op low staan omdat de cpu's uit hun eigen al koel draaien:)

en van stof heb ik ook geen last meer alleen heel fijn stof dat langs de ariduct voor graka binnenkomt wat niet in gebruik is want dan stijgt de temp van graka teveel;)

hier is een foto met mijn hardware in de case: http://users.telenet.be/demonhunter327/case.jpg

en ja de enige minpunten zijn het gewicht(18KG leeg) en de prijs(130euro)

als ge nog meer info wild omtrend de case voeg me dan toe aan msn ofzo;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan