Archief - Amd Pc Config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

coolvinny

Legacy Member
Processor: AMD Athlon64 3800+ 2400MHz Venice
Geheugen: Corsair DDR 2x1024MB VS2GBKIT400C3
Moederbord: ASUS A8N-SLI SE Socket939 HT2000 ATX
Case: ATX Midi SF7021-BK 400W-12cm

Ik heb nog nooit Amd gehad maar dit blijkt beter te zijn voor te gamen naart schijnt. Ik vroeg me af of dit al een goede configuratie was en welke 3d kaart van 256mb ik zou moeten nemen, deze mag wel max 200 euro kosten.

De voorlopige configuratie kost mij 620 euro inclusief alle verzendingskosten etc.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Enkele opmerkingen :

Moederbord : SLI --> Zou ik niet doen, je vraagt welke kaart van 256 mb te nemen, dus ik neem aan dat je niet echt geïnteresseerd bent in SLI (voor gewone gebruikers toch niet écht de moeite) . Mss beter opteren voor Asus A8N-E of MSI K8N Neo4 F-I. (€99 beiden bij codima.be)

Processor : Maybe dual-core : X2 - 3800 (€312 bij jaha.be)

Geheugen : een 2GB-kit is goed, ofwel 1*1024 en later nogmaals 1*1024. Als je niet aan OC doet, gewoon voor goedkope oplossingen gaan (is die corsair hier goedkoop, doe dan maar)
((--> bv.: Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL3 (F1-3200PHU2-2GBNT)€ 165,00))

Case is met ingebouwde voeding ? Wel opletten dat ze sterk genoeg is dan, je kan proberen of alles werkt, als dat niet lukt : enermax, tagan, lc-power zijn zeer goede merken (lc-power bv. zeer goedkoop en goede kwaliteit)
((--> bv.: LC-Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 € 50,00))


[edit] : had hierjuist niet naar max. bedrag van graka gekeken , daarmee dat ek 7900GT had aangeraden, maar da's er duidelijk over.
Nieuw voorstel : XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express € 207,00 ==> €7 boven je max. budget, maar dat kan je mss ergens anders besparen door geen sli-mobo te nemen (kaart van bij jaha.be)

coolvinny

Legacy Member
Thnx voor de snelle reply

Ik was ook eerst aan het twijfelen om al dan niet dual core te nemen maar dit lijkt me toch alleen maar overkill te zijn aangezien games toch niet meteen 2 cores gaan gebruiken en misschien wel zonde van het geld tenzij het raadzaam is om dit al te kopen met het oog op de toekomst.

Voor de case zijn dit de specs:

2 x on Top USB 2.0 - Anschluß 1 x on Top Microphone, Speaker 4 x 5,25" Schächte 2 x 3,5" Schächte 4 x 3,5" Schächte (verblendet) Lüfter: 1 x 8 cm seitlich 400W-12CM-Silent-Netzteil 20+4 Pin TxBxH 440x200x430mm

Het geheugen van Corsair was 150 euro voor die kit alleen vraag ik me af wat het grote verschil is tussen beide kits die ze verkopen:

http://www.compuland.de/product_info.php?products_id=934137
http://www.compuland.de/product_info.php?products_id=934510

En ik kan inderdaad misschien beter opteren voor Asus A8N-E aangezien ik toch geen 2 videokaarten zal gebruiken.

Davion

Legacy Member
Kzou wel zien of dat die kast geen noname is, want als daar een brolvoeding in zit, kunde zo wel eens raar opkijken als de nest ontploft.

Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij Morpheus.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
mja, ik copy-paste eigenlijk wat davion typt, dat gaat rapper ;)

Over dat geheugen : het ene zal al wat strakkere timings hebben dat het andere (==> duurder). Ik zou zeggen : niet naar kijken en voor het goedkopere gaan.
Let dus op met die case!!
Mss beter een case zonder voeding en dan één van de merken die hierboven al staan als voeding insteken (450W + zal zéker volstaan)

Stre@mus

Legacy Member
Deze config komt uit een belgische webshop (www.jaha.be) omdat ik geen moederbord naar mijn goesting vond op die duitse site.
  • CPU: AMD box Athlon64 3700+ 512Kb socket 939 € 232,00
  • Mobo: MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 € 95,00
  • RAM: Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 182,00
  • Graka: XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express € 207,00
  • Case: Speeze Blackfin IV zonder voeding € 24,00
  • Voeding: LC-Power 420W Super Silent 12cm fan Black Edition Revisie 2 € 30,00
  • Totaal: € 770,00

Antw op jouw vraag: het verschil tussen beide geheugens is de CAS latency (toegangssnelheid van het geheugen). Bij het goedkope geheugen is dit eigenlijk een beetje traag (CL =3ms) en bij het dure is dit onmiddellijk heel goed (CL = 2ms) In de config die ik geef zit het tussen de 2 (CL = 2,5)

*Edit: 'k zie dat je in de buurt van Antwerpen woont:
Deze config komt van Forcom in Edegem:
  • Case + PSU: Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire € 99
  • Mobo: Asus A8N-E PCI-E Nforce4 € 90.9
  • CPU: AMD Athlon64 3700+ 64bit Boxed Sckt939 € 229.96
  • RAM: OCZ 2GB (2 x 1024MB) PC 3200 Dual Channel kit € 198.99
  • Graka: Asus EN7600GT 2DHT 256Mb Tv/DVI HDTV € 214.94
  • Totaal : € 833.79
Deze config heeft wel een betere case. Veel steviger dan bij de config van jaha.be; maar bij jaha kan je die case eventueel ook kopen.

coolvinny

Legacy Member
Dit is een link naar die case: http://www.compuland.de/product_info.php?products_id=934768

Dat zag er mij op zich wel een deftige case uit voor een goeie prijs. Maar ik vind het geen slecht idee om zelf een voeding erin te steken zo ben je natuurlijk altijd zeker dat ie goed zal zijn.

Verder heb ik nog eens gekeken naar die videokaart, voor die 100 euro extra kan ik beter die 7900 GT nemen dan zit ik ineens goe.

Stre@mus

Legacy Member
Die case ziet er toch maar cheapo uit. Je moet rekenen dat die voedingen in de case echt super-budget zijn en meestal 400W max en 200W continu zijn... 'k Zou dat toch niet echt vertrouwen, zeker niet als je een 7900GT gaat nemen.

Je koopt dan beter een cheapo case zonder voeding met een aparte goeie voeding bij. (Zoals in mijn eerste config: die kost uiteindelijk evenveel als jouw case, maar je bent zeker van de voeding.)

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
²nd wat stre@mus zegt

Met config1 van hem -7600GT +7900GT kan je btw (zo goed als) alles op max.detail vlot draaien.

Met pc in mijn sig lukt me dit zelfs met cod2, dus je zit met dat systeem zéér goed.

coolvinny

Legacy Member
Voila het is me zo ongeveer gelukt om een volledig systeem samen te stellen voor een zeer goede prijs. Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om met deze setup alle games op max detail te spelen.

Geheugen: 2048MB DDR Corsair PC3200/400 CL 3 Corsair

Je kan maar nooit genoeg geheugen hebben, 2Gb lijkt me wel ruim voldoende om enkele jaren mee toe te komen (hoop ik allesinds)

Processor: AMD Athlon64 3800+ S.939 BOX 512kB, 200 MHz ,0,09u "Venice"

Zoals eerder gezegd Amd is beter dan Intel voor het gamen vandaar en aangezien voor het gamen nooit 2 cores worden gebruikt vind ik dat verloren geld.

Moederbord: ASUS A8N-E, Sockel939 NVIDIA Nforce4 Ultra, ATX

Hierover twijfel ik nog omdat ik op tweakers o.a. niet al te beste commentaar hierover heb gelezen met name de stabiliteit.

Videokaart: XFX Geforce 7900GT XXX NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe

Heb er dan toch maar voor gekozen om een top videokaart te nemen en wel de XFX XXX omdat deze in de benchmarks het beste scoort buiten de GTX wel te verstaan.

Harde schijf: WD Caviar WD2500JB, 250GB 7200, 8MB (IDE)

Ben altijd al trouwe gebruiker van Western Digital en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten dus waarom veranderen.

Case + voeding: Weet ik nog niet maar dat zien we achteraf wel.

Totale prijs is iets van een 925 euro.

Alle opmerkingen zijn welkom :)

boostah

Legacy Member
die 3800+ is echt veel te duur voor wat em is
bijna 80 euro meer dan de 3700+ en voor 10 euro meer hebde nen x2

kzou zeggen, kies tussen 3800+x2 of 3700+ als ge single wilt

coolvinny

Legacy Member
Lol indd nog niet opgelet voor die 10 euro is dat inderdaad wel belachelijk als ik dat niet zou doen en dat moederbord van MSI ziet er bangelijk uit dus de keuze is dan snel gemaakt :).

Heb zelf ook opgemerkt dat ik een IDE schijf had genomen die kan ik beter vervangen door een Sata 2 schijf.

white-hat

Legacy Member
kzou u persoonlijk afraden nog ne single core te kopen,


tis idd waar dat er nog nie echt games voor zijn,

maar hoe lang gaat da nog duren,
en dan stade daar te blinken.

volgens mij is het toch de bedoeling dat die pc een tijdje meekan

boostah

Legacy Member
white-hat zei:
kzou u persoonlijk afraden nog ne single core te kopen,


tis idd waar dat er nog nie echt games voor zijn,

maar hoe lang gaat da nog duren,
en dan stade daar te blinken.

volgens mij is het toch de bedoeling dat die pc een tijdje meekan

tegen dat spellen dualcore gebruiken, gaat die dual core te zwak zijn om goed mee te kunnen, en alsof je niet met een single core nog lang gaat meekunnen

laat het ons zo zeggen, het zal niet van de ene op de andere dag veranderen dat je met single core niks meer bent, misschien niet zo sterk dan als dualcore, maar tov 3800+ gaat het niet zo heel veel verschil maken (mss van de unreal 3 engine die tenvroegste eind 2007 klaar is, en die zal wel nog single ondersteunen)

maar idd als het budget het toelaat, neem maar dual core, werkt buiten games ook voor handiger

Davion

Legacy Member
Thans, UT2007 (met Unreal 3 Engine) staat voor eind DIT jaar gepland hoor :)

Yank

Legacy Member
boostah zei:
tegen dat spellen dualcore gebruiken, gaat die dual core te zwak zijn om goed mee te kunnen, en alsof je niet met een single core nog lang gaat meekunnen

laat het ons zo zeggen, het zal niet van de ene op de andere dag veranderen dat je met single core niks meer bent, misschien niet zo sterk dan als dualcore, maar tov 3800+ gaat het niet zo heel veel verschil maken (mss van de unreal 3 engine die tenvroegste eind 2007 klaar is, en die zal wel nog single ondersteunen)

maar idd als het budget het toelaat, neem maar dual core, werkt buiten games ook voor handiger
't Is nu niet alsof je echt verplicht gaat worden dual-core te kopen he. Multi-threading is een mogelijkheid.

En dual-core komt bij meer dingen van pas dan bij multit-threaded zaken alleen hoor. Je hebt ook het voordeel dat je vlotter meerdere taken tegelijk kunt uitvoeren, ik denk bvb aan dedicated gameserver hosten en gamen tegelijk.
De Linux-fanaten kunnen trouwens al veel langer genieten van hun dual-core (of vroeger dual cpu), daar zijn een heleboel dingen al multi-threaded.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan