Archief - All-around PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jmper

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuwe all-around PC en deze mag rond de €1000 kosten. Ik had ook graag stil en koel gehad en hoe heb hiervoor volgende configuratie ergens gevonden:

- Core i5-2500K
- Gygabyte Z68MX-UD2h-B3
- 2 x 4GB (DDR3-1333/PC-10600)
- XFX Radeon HD6790
- LiteOn iHASS124
- Sharkoon Rebel 9 Pro Economy
- Sharkoon SilentEagle 1000 (1000rpm, 120mm)
- Scynthe SY1225SL12SL (500rpm, 120mm)
- Enermax ErPro 80+ 350W (EES350AWT-ErP)
- Scynthe Grand Kama Cross
- Silverstone FP35
- Samsung 830 series 128GB

Mijn lokale PC boer kan echter niet aan al deze onderdelen geraken. Hij levert geen XFX, Sharkoon en Scynthe. Wat denken jullie van deze configuratie?
Hebben jullie voorstellen voor de Sharkoon, Scynthe en XFX componenten?

Alvast bedank.

Iemand enige ervaring met de case Corsair Carbide 500R Black?

fortuneke

Legacy Member
- 7850 nemen
- van scythe veronderstel ik , neem een Thermalright HR-02 macho
- coolermaster CM 690 II advance :)
- zou toch een andere voeding nemen ( Corsair , coolermaster 500-600 W )
350 is veel te laag
- enermax fans , be quiet fans

BestGamer

Legacy Member
Je gaat waarschijnlijk naar driezen computers. Duurt veel te lang wanneer hij een 7000 series binnen heeft ik ging 3 weken na de release het vragen en hij zei dat het niet in voorraad is. Ga beter naar alternate.be betere voorraad en betere prijs.

Gurt11

Legacy Member
Voor in-dept info over de Corsair 500R: Corsair 500R Review - YouTube

Bij Alternate.be:

- Corsair 500R
- Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
- Intel i5 2500K
- Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit (2x4gb)
- Crucial M4 64gb SSD (-> of moet het 128 zijn omdat je geen harde schijf opgegeven hebt?)
- Corsair AX650
- Samsung dvd-writer SH-222AB

TOTAAL: 716.48

Dan de grafische kaart nog: een 7950 of 7850/70 best. 7950 is echter redelijk duur (~€440). Een 7850 is denk ik de beste prijs/kwaliteit, maar alternate heeft ze nog niet. Of je kan hem hier al bestellen: Power4Pc - Giga-byte Ati Radeon HD 7850 OC 2gb grafische kaart (GV-785OC-2GD)

Vic 40+

Legacy Member
Ga je overklokken?
Wil je in de toekomst crossfire?
Moet het bij de lokale pc zaak aangekocht worden?

jmper

Legacy Member
BestGamer zei:
Je gaat waarschijnlijk naar driezen computers. Duurt veel te lang wanneer hij een 7000 series binnen heeft ik ging 3 weken na de release het vragen en hij zei dat het niet in voorraad is. Ga beter naar alternate.be betere voorraad en betere prijs.

Ik koop idd meestal bij Driesen Computers, tenzij het op een ander véél goedkoper is. Bij alternate hebben ze ook nog geen 7850 in voorraad trouwens.

Gurt11 zei:
Voor in-dept info over de Corsair 500R: Corsair 500R Review - YouTube

Bij Alternate.be:

- Corsair 500R
- Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
- Intel i5 2500K
- Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit (2x4gb)
- Crucial M4 64gb SSD (-> of moet het 128 zijn omdat je geen harde schijf opgegeven hebt?)
- Corsair AX650
- Samsung dvd-writer SH-222AB

TOTAAL: 716.48

Dan de grafische kaart nog: een 7950 of 7850/70 best. 7950 is echter redelijk duur (~€440). Een 7850 is denk ik de beste prijs/kwaliteit, maar alternate heeft ze nog niet. Of je kan hem hier al bestellen: Power4Pc - Giga-byte Ati Radeon HD 7850 OC 2gb grafische kaart (GV-785OC-2GD)

De Corsair 500R ziet er allesinds wel proper uit :) Ik mis hier enkel wat uitleg over de stilte van de case.

Ik had zelf de "Samsung 830 series 128GB" als harde schijf genomen.

De 7950 vind ik inderdaad te duur, de 7850 is ook al wat duur.
Wat denken jullie anders van de 6850? Of is de nieuwe 7000 serie zoveel beter?

Vic 40+ zei:
Ga je overklokken?
Wil je in de toekomst crossfire?
Moet het bij de lokale pc zaak aangekocht worden?

Ik ben niet direct van plan te overklokken. Misschien binnen een paar jaar als hij wat traag wordt. Crossfire is niet nodig en hij moet niet echt van de lokale pc zaak komen.

phate_13

Legacy Member
Interessante kaarten :
HD6870 - HD7850 - HD7870 - HD7950 - GTX680 (Sommige gevallen : HD7970).

Afhankelijk van de gevonden prijs natuurlijk. Alsook, of je gaat overclocken of niet en van de vereisten.

Dus voor jouw : De HD6870.

maxime_vhw

Legacy Member
@phate
Die nieuwe nvidea kaart ziet er ook wel lekker uit, die 680 dacht ik.
Wel duur want ja hij is nog maar uit :p

jmper

Legacy Member
In verband met de voeding. Er zei hierboven iemand dat 350W véél te laag is.
Als ik even uitreken:
Core i5-2500K: 95W
Sapphire Radeon HD6870: 151W
Mobo + mem: ±50W
HD: 10W
DVD-drive: 15W
TOTAAL: 321W

350W is dan misschien wel een beetje krap, maar 500-600W is toch niet nodig volgens mij...

BestGamer

Legacy Member
Een Be quit 300 watt kan sterker zijn dan een trust 800 watt.

Vic 40+

Legacy Member
Levert die winkel wel asrock?b.v. het moederbord:ASRock Z68 Pro3 Gen3

Voor de voeding zou ik toch voor een corsair cx 500 watt gaan icm de hd6870 en de optie van overklokken.

Lan

Legacy Member
jmper zei:
In verband met de voeding

Kijk altijd na hoeveel extra pcie connector(en) je grafische kaart nodig heeft (geen, 1 of 2 pciex6, 1 of 2 pcie6+2) en kijk dan dat je voeding deze ook wel degelijk heeft.

Zo een pc met een treffelijke grafische kaart erin: 450 à 550W voeding nemen van bekend merk

jmper

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Levert die winkel wel asrock?b.v. het moederbord:ASRock Z68 Pro3 Gen3

Waarom die vraag? Is de Asrock beter dan de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3?

Onderdelen werden besteld.
Het is onderstaande config geworden:

- Core i5-2500K
- Gygabyte Z68MX-UD2h-B3
- ASUS Radeon HD6870
- Corsair 2 x 4GB (DDR3-1666)
- Corsair 500R
- Corsair CX500
- Scynthe Mugen
- Samsung 830 series 128GB
- LiteOn iHASS122

Bedankt voor de input
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan