Archief - Alienware vs. Zelf ineengestoken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stainerr

Legacy Member
Ik ben vanplan een nieuw desktopje te kopen om weer even verder te kunnen. Nu is mij vraag, is Alienware echt zoveel beter dan een pc die zelf laat ineensteken? Ik twijfel tussen de Alienware Aurora of dan deze setup datk zelf gekozen heb:

Dit alles in een NZXT Phantom black case:

INTEL CORE I7 2700K 32NM 4 CORES 8 THREADS 3.5GHZ ~ 5.7GHZ ( THEORETISCH MAX ) 8MB LGA 1155 BOXED

CORSAIR H80 HYDRO SERIES CPU COOLER

WESTERN DIGITAL WD20EARX 2000GB 64MB SATA600 INTELLIPOWER CAVIAR GREEN

CORSAIR CML16GX3M4A1600C9

MSI N570GTX/PE TWIN FROZR III POWER EDITION 1280MB DDR5 PCI EXPRESS NFORCE GTX570

LITE-ON IHAS122-18 ZWART SATA 22X DVD-RW

MICROSOFT 64 NL WINDOWS 7 HOME PREMIUM 64BIT OEM

CORSAIR TX550M ENTHUSIAST SERIES MODULAR


Graag jullie mening gehad! Alvast bedankt.

Mvg, Stijn:)

phate_13

Legacy Member
Een andere zelf in elkaar gestoken setup is ruim de beste keuze. Alienware is ruim overpriced. En dit syseem is wellicht ook niet zo interessant, maar natuurlijk onmogelijk om over te oordelen, zonder de prijs te weten.

Daarnaast: Foute forum. ;)

Stainerr

Legacy Member
fortuneke zei:
bij tones in elkaar gestoken ?

doel van de pc ?

Idd bij tones, doel van pc is vooral gamen :)

phate_13 zei:
Een andere zelf in elkaar gestoken setup is ruim de beste keuze. Alienware is ruim overpriced. En dit syseem is wellicht ook niet zo interessant, maar natuurlijk onmogelijk om over te oordelen, zonder de prijs te weten.

Daarnaast: Foute forum. ;)

De prijs komt uit aan 1550€. Ik ken niet zo enorm veel van hardware, wrm zou deze setup niet zo interessant zijn dan ?

fortuneke

Legacy Member
Bij alienware betaal je voor het merk meer dan eigenlijk voor de hardware , beter een pc bij tones laten maken of alternate.be ( goedkoper dan tones )

en als je nog even kunt wachten tot eind april dan komen de ivybridges uit

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats is een I7 nutteloos voor gaming. Een I5 zal krak dezelfde prestaties bieden.

In de tweede plaats is een GTX570 een stilaan verouderde grafische kaart. De HD7850 is een stuk goedkoper en bijna even performant. Met een overclock zal de HD7850 zelfs lichtjes sneller zijn. En dat terwijl de HD7850 ook nog eens 100Watt minder verbruikt en 20°C koeler draait.

Ten derde zit je met zo'n budget met een PC zonder SSD, wat tegenwoordig toch wel bijna een must is. En zelfs als je toch enkel een HDD zou nemen, dan neem je zeker geen traag, zuinig model.

Stainerr

Legacy Member
phate_13 zei:
In de eerste plaats is een I7 nutteloos voor gaming. Een I5 zal krak dezelfde prestaties bieden.

In de tweede plaats is een GTX570 een stilaan verouderde grafische kaart. De HD7850 is een stuk goedkoper en bijna even performant. Met een overclock zal de HD7850 zelfs lichtjes sneller zijn. En dat terwijl de HD7850 ook nog eens 100Watt minder verbruikt en 20°C koeler draait.

Ten derde zit je met zo'n budget met een PC zonder SSD, wat tegenwoordig toch wel bijna een must is. En zelfs als je toch enkel een HDD zou nemen, dan neem je zeker geen traag, zuinig model.

Hmm, bedankt voor de info, ik wil gewoon zeker zijn dat ik effectief wel een upgrade maak tegenover de setup dat ik nu heb en al wat veroudert is:

Intel Core i5 750 @ 2.67 GHZ
4GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 460

Ik heb me daarop wat verder gewerkt om zeker te zijn dat ik een upgrade maak, nog eens, ik weet er niet zo enorm veel van.. Anders een voorstel van setup? (als dat kan, ik versta het als dit niet past).

phate_13

Legacy Member
Wat is de rest van je systeem? Qua voeding oa.?

Een I5 750 is echt nog zeer performant hoor, lijkt me straf als dat een upgrade nodig heeft.
Ik zou precies gewoon 4GB ram bijkopen, een SSD steken en je GPU vervangen.

Stainerr

Legacy Member
phate_13 zei:
Wat is de rest van je systeem? Qua voeding oa.?

Een I5 750 is echt nog zeer performant hoor, lijkt me straf als dat een upgrade nodig heeft.
Ik zou precies gewoon 4GB ram bijkopen, een SSD steken en je GPU vervangen.

Voeding is 450watt. Exact het model weet ik niet, qua moederbord enzo eig ookniet, het is al ff geleden. SSD, GPU?:$

fortuneke

Legacy Member
je zult toch moeten kijken welk merk / nummer er op die voeding staat anders kunnen we niet erg veel helpen , het kan zowel een tybotechke zijn van 450 w :D

T-Blade

Legacy Member
Stainerr zei:
Voeding is 450watt. Exact het model weet ik niet, qua moederbord enzo eig ookniet, het is al ff geleden. SSD, GPU?:$

GPU = grafishe kaart
SSD is de nieuwste harde schijven die aanzienlijk veel sneller zijn dan de raditionele HDD's
nadeel is dat ssd klein volume heeft en meestal steek je er gewoon een grotere HDD bij als storage. de SSD zal dan ook je windows draaien.
afhankelijk van je GPU ga je misschien wel voeding moeten verzwaren.

Stainerr

Legacy Member
Net gekeken, staat niks op :/ (gewoon effen groen, of ik ben blind?). Moederbord is msi H55-GD65.

phate_13

Legacy Member
De voeding bedoel je? Heb je je kast daar voor open gedraaid? Normaal staat de informatie op een sticker op de zijkant.

Stainerr

Legacy Member
phate_13 zei:
De voeding bedoel je? Heb je je kast daar voor open gedraaid? Normaal staat de informatie op een sticker op de zijkant.

Wel aangezien ik toch zwaarder zal moeten gaan in voeding, een voorstel van model? Ik zal dan GPU vervangen en SSD bijsteken. Bedankt voor alle info!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan