Archief - Aldi pc (28/03/2012)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zwiep858

Legacy Member

zwiep858

Legacy Member
Niemand die hir iets van weet, tis eigenlijk vrij dringend :p

jeffry

Legacy Member
Ben eigenlijk ook benieuwd naar dat scherm.
140 euro voor 23" HD is echt niet veel...

Portal

Legacy Member
Voor 'gewone' toepassingen is dit idd een goed systeempje, maar voor games zou ik er niet teveel van verwachten. Voor het scherm: goedkoop, groot scherm maar de kleuren zullen niet super mooi zijn..

Pils123

Legacy Member
je kan je toch voor 500 euro een laptop kopen als je gewone dingen wilt doen? dan heb je zelf geen scherm meer nodig

zwiep858

Legacy Member
En voor AutoCAD, offerteprogramma's is het voldoende? Dat offerte programma is wel een zeer zwaar programma. En het moet een vaste pc zijn. En dat scherm is dat goed of is er ergens waar je voor dit geld een beter scherm kunt krijgen.

R3L4X

Legacy Member
Pils123 zei:
je kan je toch voor 500 euro een laptop kopen als je gewone dingen wilt doen? dan heb je zelf geen scherm meer nodig

Desktop > laptop, op eender welk vlak behalve draagbaarheid.

Musk

Legacy Member
Baja, da's een deftig pcke voor offerteprogs/AutoCAD


Theeft wel een kutgraka, dus echt gamen zou ik der niet op doen.


Zelf samenstellen blijft nogaltijd goedkoper//beter prijs/kwaliteit.

DUPLO

Legacy Member
Ik heb dezelfde pc vorig jaar gekocht. Ik kan niet diep op de specs ingaan maar ik kan wel zeggen wat ik met de pc voornamelijk doen.

Mijn computer dient voornamelijk voor muziek, films en internet, excell, matlab, python,... Buiten matlab is er niet echt een zwaar programma bij maar over het algemeen heb ik helemaal van nog niets last gehad in het afgelopen jaar. Ik multitask voornamelijk zoals gamen(css, ACrevel, portal, ...) en filmpje zien en dat lukt ook perfect.

Ik game een beetje occasioneel niets te zwaar maar eveneens multitasken geeft geen problemen.

Ik zou mijn mening wel relativeren aangezien mijn pc daarvoor een dell voor educatieve doeleinde was ( dus neem 8 jaar oud die je overal op scholen enzo ziet) Dus alles was beter.

Persoonlijk zie ik niet direct beperkingen aan die pc tenzij je echt of de specs geilt

sneax

Legacy Member
Ivm of die autocad en al die shit draait: geen probleem.

Elke pc kan die software draaien zelfs de meest basic pc én elke pc kunt ge ook op zijn knieen krijgen met autocad of photoshop of dergelijke, maar tegenwoordig is hardware zo geevolueerd dat ge echt al zware toestanden moet uitsteken omdat beestje te doen kreunen.

Arakesh

Legacy Member
Medion randapparaten zijn over het algemeen van hoge kwaliteit.
bij mij staat medion hoog in het vaandel qua duurzaamheid.
heb zelf ook enkele medion rand apparaten met al wat leeftijd.
voor uw adminitstratie en beetje tekenen zowel scherm als pc waarschijnlijk meer dan krachtige genoeg!
hoorde eens in pc winkel dat max ram benutting rond de 8 gig ligt om volle ram belasting te krijgen.
Zoals iemand al aangehaald heeft de GFX-kaart wel wat slapjes, maar is ook 1 van de redenen dat de prijs zo laag is in combi met het feit dat de I5 processer geen high end model is.
Reden I5 2500K klokt 3.3Ghz de I5 in de medion pc klokt 3.0Ghz.
deze twee onderdelen samen waar ze op uitsparen maakt dat de prijs automatisch al lager ligt.

zelf heb ik een Nvidia chipset 520 0 dB versie (zonder ventilator) voor een appel en een ei gekocht toen ik in geld nood zat en men pc onbruikbaar was door slechte GFX-kaart.
in mijn ogen een pc voor non hardcore gamers.
recente spellen zijn al veel te zwaar voor deze pc gewoon al op gebied van 3d kaart

sneax

Legacy Member
voor beeldschermen zou ik gewoon altijd reviews checken van elk model dat in uw pricerange ligt, specs zeggen echt niets bij beeldschermen, de gebruikte technologie kan een indiciatie zijn maar that's it, elk panel is anders

mdgf

Legacy Member
Game-pc / Prijs-Kwaliteit
Het is geen gaming pc hé :). Nog duurder is wss de moeite niet als er niets te zwaars mee gedaan moet worden (maar je hebt natuurlijk autocad en AUTOCAD (allez ja, je snapt me wel))

Veel beter dan die medion gaat het niet worden als je windows moet aankopen. Je zit wel met een grote kans op een 5400rpm schijf, de grootste bottleneck die je gaat kunnen tegenkomen.

crazyman2

Legacy Member
Kmoet zeggen, ik heb ook een medion gekocht een paar jaar terug. Enkel woorden van lof. Ze steken er voor de prijs (zeker tov concurrenten) geen rommel in. Meeste Medion pcs hebben ook een deftige GPU, tov andere merken waarvoor ge met dezelfde prijs meestal met een serieus slechte GPU zit ...

Niet dat deze een beest is, maar voor die prijs toch zeker niet slecht in mijn ogen. En ja, natuurlijk, als je het zelf samenstelt dan kan het vast goedkoper. Maar daar zitten veel mensen niet echt op te wachten natuurlijk :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan