Archief - Aldi gaming toetsenbord 18/12

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

W00pER

Legacy Member
Het is hier misschien al gesteld, maar ik zie het niet meteen staan:

Uw meningen over het gaming toetsenbord van "erazer"?

En de 5.1 koptelefoon?

Beide in den aldi vanaf 18/12.

PiRaNhA

Legacy Member
Het ziet er uit al een rechtstreekse kopie van de Saitek Eclipse II (http://www.product-reviews.net/wp-content/userimages/2007/09/eclipse21.jpg).

Denk dat het qua hardware dan ook bijna niets zal verschillen. Zelf de instelbare kleurtjes zijn hetzelfde. ;)

In elk geval, ik heb een jaar of twee de Eclipse II gehad en dat was echt een fantastisch toetsenbord. Súper stille toetsen. Polssteun was ook verstelbaar in afstand. Gleed ook niet weg dankzij de rubber voetjes onderaan. Enige dat er niet echt stevig aan was, waren de voetjes om het toestenbord omhoog te zetten, en de clips waarmee de polssteun vast zat (hoewel ik ondervind dat deze laatste bij de meeste keyboards niet echt stevig zijn).
Let wel: dit toestenbord geeft énorm veel licht, dankzij de verlichting van toetsen, tússen de toetsen en nog eens die twee lichten aan de zijkanten. Die dimmer voor de lichtjes is wel cool, maar je zal die waarschijnlijk gewoon volledig open of volledig toe zetten, zoals ik altijd deed.
Wou dat ik ook nog iets anders dan blauw kon nemen op mijn huidig keyboard (Logitech G110) want de lichtjes op mijn nieuwe monitors zijn rood :(

Ik denk dat ik me wel eentje ga aanschaffen, gewoon als backup :)

R3L4X

Legacy Member
Heb het toetsenbord en de headset al sinds vorig jaar, moet zeggen dat ik er heel content over ben. Het toetsenbord is hetzelfde als die Saitek, staat zelfs zo in Windows 7 tussen mijn apparaten, ze hebben er alleen Erazer opgeplakt :p.

Alleen oppassen met de headset dat je de draad niet laat opkrollen, anders krijg je kleine openingen in je draad (waarvan ik er twee heb).

timofp

Legacy Member
Wat denken jullie van de Headset? de ® ERAZER
5.1. Gaming headset? welke ook in de actie zit.

Ik heb namelijk een headset nodig voor occasionele MP sessies. Voor SP en de meeste MP games heb ik mijn Logitech Z-5500.

Muscleduck

Legacy Member
Ik heb niet gekeken in de folder maar als het een USB headset is lijkt het mij wel ja. Pin mij er wel niet op vast :p

R3L4X

Legacy Member
Heb dit gekopiëerd uit een vraag via pm waar ik op heb geantwoord:

Heb deze headset nu toch al denk ik iets meer dan een jaar en ik moet zeggen prijs/kwaliteit zéér sterk. Geluid is super, bass is mooi etc. ik gebruik de headset vooral tijdens gamen, hoor de vijand afkomen dankzij de 5.1 surround (Ook mogelijkheid om 7.1 virtueel in te stellen, zit bij de software die erbij zit).

Enigste nadelen die ik heb: ik heb in het begin de draad lichtelijk laten 'opkrollen' waardoor deze op die plaatsen (maar 2 plaatsen) door het omhulsel is gegaan waardoor de draad bloot ligt, maar dit is meer een fout van mezelf.

2e probleem is dat de oorschelpen, dat de stof afgeeft (Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting) op de 2 plaatsen die ik heb aangeduid. Niet echt storend, alleen komt hierdoor een stukje van de binnenkant van de stof vrij te liggen.

Headset verschilt ook niet veel van deze, om niet te zeggen dat het dezelfde is als deze : http://tweakers.net/pricewatch/27748....html#tab:info

Dat is het zowat, als je nog wat wilt weten, pm me maar.

eurowarriors

Legacy Member
Ik ben vandaag hier in een van de twee Aldi's hier in Genk het toetsenbord en de muis gaan halen voor 60 euro en ben er tot nog toe érg tevreden over. Er lagen nog heel wat headsets en muizen, maar van de toetsenborden lagen er nog maar drie.

Had zowel een nieuw toetsenbord als muis nodig, dus gelukkig zag ik dit topic op tijd, merci! :) Allebei van heel goede kwaliteit, muis ligt heel goed in de hand. Het is erg aangenaam om te typen met het toetsenbord, gamen ga ik seffes pas doen.

jm188

Legacy Member
ik ben het keyboard gaan halen, ziet er goed uit, typt fijn, redelijk zwaar en stevig (wat goed is)

eigenlijk niet heel verschillend tegenover men oude cherry

Gurt11

Legacy Member
Ik ben ook het keyboard gaan halen. Ik typ er nu op :p zaligheid! Heel mooie backlighting, comfortabel in te stellen, alles werkt, leuke mediakeys die werken met iTunes. Voor 29,95 euro is dit het beste toetsenbord wat je kan kopen. De 'erazer' op de spatiebalk stoort me zelfs niet ^^

R3L4X

Legacy Member
Alsof je constant naar je toetsenbord naar het merk aan het kijken bent. -_-

SavaB

Legacy Member
weet iemand hoe ik de verlichtingskleur bij het opstarten automatisch op rood kan zetten? want nu start hij telkens op in het blauw...

R3L4X

Legacy Member
SavaB zei:
weet iemand hoe ik de verlichtingskleur bij het opstarten automatisch op rood kan zetten? want nu start hij telkens op in het blauw...

Gaat niet, ook niet teveel willen verwachten voor dertig euro hé.

brc

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ik heb niet gekeken in de folder maar als het een USB headset is lijkt het mij wel ja. Pin mij er wel niet op vast :p

usb headset geeft wel niet het geluid.... enkel de micro door.... (op ps3 dan)

SavaB

Legacy Member
Ok, gisteren geprobeerd om het toetsenbord open te vijzen, en de draadjes van de blauwe en rode verlichting met elkaar te wisselen (zodat het rood oplicht bij het opstarten ipv blauw), maar eens dat ik alles had opengevezen zag ik niet direct een mogelijkheid om de draadjes proper los te maken. Alles dan maar terug in elkaar gevezen :)

La vache

Legacy Member
zo irritant is dat blauw toch niet? Ik ben supertevreden met deze aankoop.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan