Archief - Aftermarket cooling gtx 580 SLI

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cryp

Legacy Member
Ik ben dus op zoek naar een aftermarket cooling voor men GTX 580 SLI systeem omdat die kaarten veel te warm worden full load met games gaan die toch tege de 110-120°C wat mij toch wat te veel is. Nu welke cooling werkt voor SLI wnt de meeste zijn voor te groot om er nog een kaart onder te steken :doh:

FlameDB

Legacy Member
Eerlijk? Waterkoeling


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pike206

Legacy Member
Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem, ik haalde wel geen 100 graden, met HD 6970 in crossfire.

Wat heb ik gedaan:

1.Heb een beetje aan casemodding gedaan, één fan onderaan men zijpaneel die direct koude lucht op men graka's blaast en één net boven men graka's in men zijpaneel die direct de warme lucht uitblaast.

2.Een custom fanprofiel gemaakt met MSI afterburner.

Nu draaien deze mooie op max 73 en 69 graden under load tijdens het gamen. Men fans op men graka's hoeven nooit boven de 50 procent te draaien.

Mss moet je deze link ook es bekijken, blijkbaar is het mogelijk een fan op je graka bij te plaatsen:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=188237



Grtz Pike

Twinturbo

Legacy Member
Ik denk inderdaad dat de grootste oorzaak van de hoge temps de airflow is. Verplaats anders eens wat casefans en richt ze meer naar de gpu's zoals hierboven al uitgelegd.

FlameDB

Legacy Member
accelero xtreme plus II is ideaal voor single cards. Die nemen 3 slots in en bijgevolg is er dan bij elk normaal ATX moederbord het probleem dat de bovenste kaart al de warme lucht van de onderste gaat te verwerken krijgen. Dus bovenste gaat weer oververhitten...

Je kan inderdaad prutsen met de airflow van je case, maar dan moet je case hier al voldoende fan mounts voor voorzien...

Yank

Legacy Member
Welke case heb je en welke fans zitten er waar in geplaatst? Lijkt me ook eerder dat de warmte niet uit de case weggeraakt
Staat de case ook ingesloten of redelijk open?

mdgf

Legacy Member
(nvidia zou echt is een keer moeten proberen om hun kaarten koeler te maken ipv een kachel).
Aangezien de 580 gewoon een koelere 480 is, is dat juist wat ze gedaan hebben me dunkt :).

Als je side panel eraf is blijven de temps dan zo hoog (of nog hoger mocht je al goede airflow hebben, maar dat zal wel niet)?

Cryp

Legacy Member
Zijkant af blijven men temps tegen de 100 lopen. Zal toch moeten overwegen om ze op water te zetten

Cryp

Legacy Member
voor het moment zit er maar 1 kaart meer die word max 80°C


*Edit*
Kheb deze middag mijn Zalman VF3000 van men GTX 480 op men 580 gezet en nu loopt hij load niet meer boven de 65°C

FlameDB

Legacy Member
Dat lijkt mij normaal. Welk mobo heb je? Wrsl een met maar 1 slot tussen de 2 kaarten waardoor ze gesandwiched worden.

Geloof het of niet. Qua airkoeling zit je gelimiteerd qua mogelijkheden. Soms denk ik dat het eenvoudiger is om ze te waterkoelen met een externe radiator. Is een stillere oplossing tevens ook maar wel duurder hoewel dat tegenwoordig nog te doen moet zijn met een single loop voor 2 grakas.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cryp

Legacy Member
Mobo= Asus Rampage 2 Extreme staat in sig trouwens. Kheb 3 PCIe slots dus op hoop van dat 2 kaartn draaien ook lukt met slot 1 en 3 Samen.

FlameDB

Legacy Member
Cryp zei:
voor het moment zit er maar 1 kaart meer die word max 80°C


*Edit*
Kheb deze middag mijn Zalman VF3000 van men GTX 480 op men 580 gezet en nu loopt hij load niet meer boven de 65°C

Normaal past een v3000 niet op de 580 tenzij je hem wat aanpast. Ben je dus zeker dat je ram en vrms nog goed gekoeld worden? Anders kan je die verkl*ten..

Daarbij dat is ook nog altijd een 3slotskoeler


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cryp

Legacy Member
Heb niks moeten aanpassen aan die Ram en vrms blok paste der mooi op. Alles word goed gekoeld.

FlameDB

Legacy Member
Het onderste slot draait wrsl maar aan 4x? Op zich zo geen ramp. Wel moest het maar aan 1x zijn. Met twee zo zalman koelers moet het wel te doen zijn sli te draaien denk ik hoewel het nipt zal zijn en mits aanpassingen aan uw airflow. Wel zien dat u case groot genoeg is en je psu niet in de weg komt te staan voor je 2e gpu.

Kzie nu ook in waarom je twee kaarten zo warm werden daar ze gesandwiched werden:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cryp

Legacy Member
Mobo heeft 3 x PCIe 2.0 x16

Denk toch dat ik voor waterkoeling ga. Heb alleen nog een goeie web shop nodig om die te kopen als iemand een voorstel heeft laat het mij gerust weten.

FlameDB

Legacy Member
Highflow.be is dacht ik een aanrader..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan