Archief - Advies voor aankoop nieuwe TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bahamut

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV voor in de woonkamer.
Doorgaans is het een zeer open ruimte met veel lichtinval. Met de zonnewering kan ik de lichtinval regelen, zodat deze nooit een probleem oplevert.

Via internet en dergelijke heb ik een week geleden besloten om een 50 inch plasma tv aan te schaffen (G30 model van Panasonic) via bol.com. De koerier van UPS is helaas een beetje te hardhandig geweest met het pakket. Long story short: tv heeft meerdere barsten en ze zullen deze weer komen ophalen. Ik zal wel mijn geld terug krijgen, maar zo heb ik nog altijd geen (werkende :p) tv in huis. Lokale elektro zaak lijkt plots weer stukken aantrekkelijker, maar helaas ken ik niks van de actuele producten.

Kunnen jullie helpen met een goede keuze te maken?

Mijn voorkeur gaat uit naar plasma van ongeveer 50 inch.
Mijn budget is ongeveer €1200 voor tv en €300 voor audio.
De afstand van de zetel tot de tv is 3m
De afstand van keukentafel tot zelfde tv is 5m.
Ik verwacht uiteraard full HD en een uitstekende beeldkwaliteit.
Qua geluid heb ik geen idee wat ik kan krijgen voor €300
3D interesseert me in feite niet echt, maar blijkbaar heeft elk recent model 3D en internet aan boord. Ook het internet op TV vind ik niet interessant, daar dient mijn pc en laptop voor.

Qua audio ben ik helemaal niet meer op de hoogte van de producten.
Wat me opvalt is dat de set-ups in de elektro zaken zéér duur zijn, en niet altijd zo overdonderend mooi klinken (zeker niet als je de prijs in rekening brengt.)

Kunnen jullie ook hier wat adviseren?
Alvast bedankt!

Tribal

Legacy Member
De 50" ST50 heb je rond die prijs : Panasonic TX-P50ST50 - TVstore.be. Lijkt me ok te zijn, al heeft die nog wel dezelfde problemen als de voorgaande reeks(en). Qua geluid, veel meer dan een(instap) 2.1 setup ga je niet vinden voor die prijs.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan