Archief - Advies samengestelde PC. (gaming)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sifon

Legacy Member
Hey,

Ik had wat onderdelen (gebaseerd op de Marest's Sample builds) bij elkaar gezet en vroeg me af wat jullie ervan denken. En even terzijde, dit is de eerste keer dat ik zelf een pc wil samenstellen en ben allesbehalve een expert in dit. :)

Edit: Heb al de onderdelen opgezocht op Alternate en dus ook EU prijzen nu.

MoBo : ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - ASRock P67 PRO3 (B3)
CPU : ALTERNATE - HARDWARE - Processoren - Desktop - Intel® Core
RAM : ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - DDR3-1333 - G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
GPU : Sapphire Radeon HD7870 OverClocked,2GB Product Details bij MyCom
HDD : ALTERNATE - HARDWARE - Harddisks - Serial-ATA - 3,5 inch - Western Digital WD10EZRX
PSU : ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - Tot 600 Watt - Seasonic S12II-520 (SS-520GB)
CASE : ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Cooler Master Elite 430

Nu was ook de vraag of het de moeite is om te wachten op de i5 3570k aangezien deze in één van de komende weken uitgebracht wordt.


Verder zit ik ook in de knoop qua beeldscherm, Ik zit redelijk dicht bij men scherm maar zou het ook willen gebruiken om op grotere afstand film te kunnen kijken. Dus twijfel ik tussen een 24inch monitor of een 32inch tv.



Alvast bedankt voor de hulp.

phate_13

Legacy Member
Waarom bij Newegg aan het kijken? In de US liggen de prijzen wel vaker iets anders, dus ben ik niet echt wegwijs.

phate_13

Legacy Member
Zonder de prijzen erbij waaraan je zou bestellen is het immers onmogelijk deftig advies te geven. Aan 330 euro is een HD7870 oninteressant, aan (even overdrijven) 150 euro, niet twijfelen. Snap je? :)

*Edit*: Als je vlak na jezelf reageert, probeer dan de edit knop te gebruiken. ;)
Anyway : Persoonlijk zou ik zo'n schermen mijden. 27" met slechts 1920*1080 pixels, dat is redelijk weinig hoor. Dan gaat je beeld niet echt zo scherp zijn. Dan zou ik eerder voor het Dell U2412M scherm gaan. Hogere resolutie (1920*1200), beter beeld (IPS scherm), zeer handige voet, zeer deftige garantie, goedkoper, ...

Sifon

Legacy Member
Dat scherm heb ik inderdaad al vaak gezien als aanrader, alleen heb ik schrik dat ik het niet voldoende groot ga vinden wanneer ik men scherm wil gebruiken om op een afstand een film op te kijken.

bump,

iemand die me wat meer tips kan geven over de videokaart, CPU en scherm.
Eventueel een deftig 27inch scherm (zonder ips, aangezien dit te duur wordt).


Alvast bedankt !

Bump (gelieve deze niet als EDIT aan te passe aangezien het "bumpen" dan niet werkt)

mdgf

Legacy Member
Deftige 27" schermen (>1080p) hebben altijd betere panelen simpelweg omdat er momenteel geen markt voor is (worden gebruikt op proffesioneel vlak en die willen geen TN) en zijn dus duurder (>500€). De enige uitzondering daarop die ik ken zijn de koreaanse u2711 klonen die voor zo'n 260€ incl levering gaan (maar met veel meer risico uiteraard + evt duanekosten): (Reviewed) $400 2560x1440 IPS no-AG 90hz+ Achieva Shimian QH270 and Catleap Q270

Als je 27" full hd koopt zou ik gewoon de goedkoopste nemen, maar weet dus dat dit minder aangenaam kan zijn voor dichtbij.
Ik heb mijn 19" scherm nog gebruikt om naar films te kijken vanuit mijn bed (3m) en tbh vond ik dat niet storend en 24" vs 27" is nu ook geen wereld van verschil, het is en blijft een pc monitor, geen tv.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan