Archief - Advies nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kRa

Legacy Member
Staat hier idd al vol met PC advies vragen, maar hoe meer ik er lees hoe meer ik begin te twijfelen over vanalles.

PC zou besteld worden bij alternate.be en budget is €900 zonder grafische kaart.

Dit had ik al gedachte:

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 €180
Intel® Core i5-2500K €209
Scythe Mugen 3 SCMG-3000 €35
Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit €44
Crucial CT128M4SSD2 €180
XFX PRO650W Core Edition €85
Chieftec BM-01B €50
Samsung SH-222AB €17
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit €100

Totaal: €900

Grafische kaart zou de 7970 worden.

Musk

Legacy Member
Ziet er zeer goed uit.


Ben je zeker van die 7970? Ik heb zo'n gevoel dat die nogal ongebalanceerd gaan zijn qua prijs/prestatieverhouding. Een 7950 lijkt mij interessanter te gaan zijn.


Ook zou ik misschien toch wat meer investeren in je case. Zo'n case kan meerdere systemen overleven en kan toch echt wel een meerwaarde bieden.

phate_13

Legacy Member
What Musk sais :
- Ik zou meer investeren in de case, zeker bij zo'n high-end systeem. Dat is echt geen case voor zo'n zware GPU in te gaan steken imho.
- Als je nog een maandje zou kunnen wachten gaat een HD7950 inderdaad een heel stuk interessanter zijn.

En dan ook nog : Dat moederbord is veel te duur lijkt me. Waarom heb je zo'n duur moederbord nodig?

laurievl

Legacy Member
- zoals phate_13 zegt te duur mobo
- 7950 veel intressanter, prijs/kwaliteit beter en misschien flashbaar ..
- case zou ik toch voor een cm 690 II gaan of antec one hundred ;)
en indien het goedkoop moet zijn kwa case, ik heb een elite 430 en ben er zeer content van! :)

phate_13

Legacy Member
Morgen weten we daar hopelijk meer over. Deze stond gepland voor morgen mee uit te komen met de HD7970, maar er gaan geruchten rond dat deze pas in februari zal verschijnen. Ik verwacht dat er morgen iets meer duidelijkheid rond zal zijn.

Moederbord en case zijn dik in orde.

laurievl

Legacy Member
mobo is wel mooi :) wist niet dat pci 3.0 al zo goedkoop te verkrijgen was, HD7950 ga denk ik voor volgende maand zijn , afwachten ..

kRa

Legacy Member
en qua voeding?

- Antec EA-650 Green
- XFX PRO650W Core Edition
- Cooler Master GX750
- OCZ ZS750W

kosten allemaal €85
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan