Archief - Advies: nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gerdt

Legacy Member
ASUS A8V-E SE : Socket 939 - VIA K8T890 - FSB 2000 MT/s - Dual-channel DDR400/333 - PCI Express Architecture - GigabitLan - Audio 8 channels

512MB DDR (400Mhz)

Maxtor 160Gb SATA (dus niet meer IDE, 150MB/S)

Pioneer DVD-Writer 109 (DVDR+/DVDR- 16x - DVDRDual 8x - DVDRW+ 8x - DVDRW- 6x - CDR 40x - CDRW 32x - ATA66)

AMD 64BITS 3200+ (Socket 939 - nieuwe versie - garantie 3 jaar)

Zalman CNPS7000B-ALCU (ultra-silent cooler)

Sparkle Gefore 6600 (256Mb DDR, Pci-express)


Prijs : 950 euro (exclusief btw, 21%)


Is dit een goeie deal ?

Merci

SMa

Legacy Member
hoeveel betaal je per onderdeel? en waar heb je deze prijzen vandaan?
prijs incl BTW is dus €1150

:edit: check men sig voor graka (komt afgezaagd?...)
en zoals Davion zegt zal een 256mb 6600GT niet zo'n betere prestaties leveren, liever een rappe kaart dan een kaart met veel geheugen :edit:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Veel geld voor wat het is imo...
Geef je maximum budget en er zullen hier wel betere systemen voor minder geld voorgesteld worden.

Davion

Legacy Member
- Welk merk RAM?
- Als dat een DiamondMax+9 is: anders HDD kiezen.
- Neem een BenQ DW-1640 of NEC ND4550 DVD Writer
- En neem een 6600GT 128Mb ipv een 6600GT 256Mb, die is rapper.

Yank

Legacy Member
Zelfde config bij forcom.be:

Twinmoss DDR 512MB PC-3200 1 + - € 40 Delete
Maxtor 160GB Sata 7200rpm 1 + - € 78.33 Delete
Asus Nvidia EN6600S/TD 256MB Tv/DVI-I Silent 1 + - € 127.31 Delete
AMD Athlon64 3200+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) 1 + - € 169 Delete
Zalman CNPS7000A/B-Cu Socket 462/478/754 All speeds 1 + - € 38 Delete
Asus A8V-E SE PCIe SATA 1 + - € 76.7 Delete
AOpen QF50D ATX Black/Silver 300W USB+Audio 1 + - € 51.95 Delete
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 Black 1 + - € 48 Delete
Verwijderen Bestellen Totaal : € 629.29 (incl.BTW)

Case stond er bij jouw config niet bij, maar ik veronderstel dat er wel een bijzit?
Soit, de prijs bij forcom zegt genoeg volgens mij, 500€ verschil voor zo'n pc...

edit: config is enkel vergelijk van prijzen he

SMa

Legacy Member
sheep zei:
hoeveel betaal je per onderdeel? en waar heb je deze prijzen vandaan?

nu Yankee dezelfde heeft samengesteld bij forcom vraag ik me dit nog meer af

Gerdt

Legacy Member
Ik behoud case,ram en cd rom van mijn huidige pc.
Gigabyte GA-7VAXP Ultra
AMD Athlon XP 2000+
512 MB DDR-SDRAM
GForce FX5200 128MB
80 GB HDD


Ik ken niet meer informatie dan ik hier gepaste heb. Inbegrepen is montage, installatie en alle software (dus volledige installatie ), 1 jaar support.

Geen goeie deal dus?
Ik heb niet echt een budget voor ogen, maar ik wil een pc die nog een tijdje meekan en waarop ik nieuwe spelletjes kan draaien (q4) en die klaar is voor Windows Vista.

merci voor de replys tot nu toe

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Welk RAM-geheugen is dat? Als dat PC2700 (333MHz) gebruik je het beter niet meer. Indien PC3200 (400MHz) kan je het nog hergebruiken en kan je uit volgende config ongeveer €50 van het totaal aftrekken, ik heb nl. gekeken voor 2 latjes van 512MB (PC3200)

MSI K8N NEO4 F S939
K8N_NEO4_F €73.96 €73.96
AMD Athlon 64 3500+ Venice s939
AMD_3500VENICE €178.51 €178.51
Corsair 512MB DDR 400 Value Series CAS2.5
41401 €39.66 €79.32
NEC 4550 16X Black OEM
NEC_4550 €38.01 €38.01
Western Digital 250GB SATA
45305 €96.69 €96.69
Point Of View 7800GT Gamer PCI-E
pov7800GTX €271.90 €271.90
Subtotaal: €738.39
BTW: €155.06

Totaal: €893.45 @ http://www.hofline.com/
Eventueel 3500+ door 3700+ te vervangen of zelfs een X2 3800+ of 4200+
Ik rekende op het budget dat jou PC zou gekost hebben die je voorstelde.
Echter: hierbij zit nog geen software (maar dat kan je imo wel altijd erges vinden) en support... daarvoor kan je ook op dit forum terecht. :p

Jense777

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
excl. BTW é :)
€329.00 incl. (blijft wel nog behoorlijk goedkoop idd :unsure: )
Typo denk ik...:
Point Of View 7800GTX PCI-E - €489.00 (incl. BTW)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
GT =/= GTX eh ;)

*edit* Hoewel, als je kijkt naar het art. nr. staat er ook "pov7800GTX" terwijl de productnaam "Point Of View 7800GT Gamer PCI-E" is...
Kga ff mailen voor verduidelijking..

Speciall

Legacy Member
Gerdt zei:
Prijs : 950 euro (exclusief btw, 21%)
Is dit een goeie deal ?
Merci
Nee, veel te duur lijkt me. Ben je mss de prijs van de meegeleverde software te vermelden? (winXP OEM = 95€ - Office 2003 BASIC= +/- 200€, ...)

Voorbeeld:
MSI K8N Neo4-F
LG 16x DVDRW
MSI NX6600GT-128 (een pakske beter dan uw 6600 - 256MB)
AMD athlon 64 Boxed 3200+
2*Hitachi 80GB SATA HD
2* 512MB DDR PC3200 C2.5
Antec SLK2650 Black
+ montage & test
840€ incl btw

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Wrm 2x 80GB?
Ipv die LG DVDRW is een NEC4550 of BENQ DW-1640 een betere keuze.

Gerdt

Legacy Member
Ram geheugen is PQI, en prijs zonder software/support (dus enkel hardware) is 800€ exl. btw

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ik heb net mailtje gehad van Hofline ivm die 7800GT:
T€RM!N4T0R zei:
Point Of View 7800GT Gamer PCI-E
pov7800GTX €271.90 €271.90
Hofline zei:
Beste,

Het gaat om de productnaam maar niet om de artikelcode, die zijn niet altijd accuraat. Ter verduidelijking, het gaat dus om een "gewone" 7800GT, die in mijn mening toch nog scherp geprijsd is ;-)
Scherp geprijsd... nou dat kan je wel zeggen. :crazy:

RealFlub

Legacy Member
idd, heel scherp geprijs alsk mag zeggen..

systeem dat Terminator voorstel is heel wat beter .

Gerdt

Legacy Member
Hier zijn de individuele prijzen :

ASUS A8V-E SE : 140 euro
512MB DDR (400Mhz) : 85 euro
Maxtor 160Gb SATA (dus niet meer IDE, 150MB/S) : 155 euro
Pioneer DVD-Writer 109 : 55 euro
AMD 64BITS 3200+ (Socket 939 - nieuwe versie - garantie 3 jaar) : 220 euro
Zalman CNPS7000B-ALCU (ultra-silent cooler) : 65 euro
Sparkle Gefore 6600 (256Mb DDR, Pci-express) : 190 euro

Davion

Legacy Member
Dure HDD, voor dat geld koopte u zeker best een ander (beter) merk (WD, Seagate, Hitachi)

Yank

Legacy Member
zelfs niet alleen de HD, eigenlijk is die winkel voor bijna alles vrij duur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan