Archief - advies nieuwe laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dimio111

Legacy Member
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe laptop.
Deze moet ook wel aardig wat games kunnen draaien...

Momenteel heb ik mijn oog op een Toshiba QOSMIO X770-13F

Ik kwam bij deze uit omdat hij ergens een grafische kaart heeft dat toch aan mij voldoet. en toch nog binnen men budget past omdat ik bij Toshiba, sony en HP een korting kan krijgen via men werk.

Echter heb ik nu al een sony vaio waar ik niet echt tevreden over ben, hij zou nu voor 2e maal binnen moeten onder garantie... dus zou ik liever geen sony meer nemen.

Een HP laptop bevat nooit echt een zware grafische kaart. en als deze al 1 heeft is hij extreem duur...

Nu is eigenlijk mijn belangrijkste vraag, hoe zit het met de kwaliteit van Toshiba? is dit vergelijkbaar met HP ofzo? of eerder met acer? XD

Ze geven wel 3 jaar garantie, dat zegt veel maar niet alles...

Zijn er betere alternatieven? Enkel een nog zwaardere grafische kaart is goed als alternatief. :p
kwaliteit is prioriteit!

Thx

KenHas

Legacy Member
Mijn vorige laptop was Toshiba en heb alleen maar lof erover. Ken nog paar andere mensen met toshiba notebook en behalve één kapotte harde schijf draaien ze nog allemaal perfect.
Vind Toshiba persoonlijk een zwaar onderschat merk.
Niet alleen geven ze 3 jaar garantie maar is het bovendien pickup & return garantie. In het geval van die kapotte harde schijf is die op dinsdag afgehaald en was die de maandag erop terug.

Qua alternatieven ga je altijd BTO of Dell horen.
Voor een BTO notebook, snuister hier misschien eens rond: Hiteco.be | Notebook 17,3 - 18,4 inch

En voor Dell eens op het internet rondzoeken achter kortingsbons

dimio111

Legacy Member
Ok die Hiteco.be is wel zeer interesant.
En je info over Toshiba ook thx. :-)
Aangezien ik daar een mooie korting kan krijgen overweeg ik toch nog steeds die toshiba XD

Maar kan iemand me gwn bevestigen dat dat een azerty model is? ik vind het nergens :s

Toshiba QOSMIO X770-13F

dimio111

Legacy Member
pstubru zei:
Op de laptopshop staat er bij zijn specificaties Qwerty toetsenbordindeling :(

Heel raar :s nujah ik zal wel is bellen voor ik hem bestel om zeker te zijn :p

Het zal dus zo een BTO laptop worden,
Iemand ervaring tussen de hiteco shop of bto.eu?
hiteco is +- €50 goedkoper.
Maar service is mijn belangrijkste punt :-)

ALF 2.0

Legacy Member
Ik kan alleen maar lovend zijn over de service van BTO. Binnen mijn familie hebben we op een klein half jaar drie laptops gekocht bij Notebooktotaal.nl | Scherpe prijzen, Degelijk advies, Top service! -- BTO laptop / notebooks. Eén laptop had na een maand een kapotte harde schijf en exact één week na het opsturen was hij hersteld terug geleverd.

De webshop waar wij bij gekocht hebben, heeft een uitstekende klantenservice. Vragen worden steeds binnen de 24u deskundig beantwoord.

dimio111

Legacy Member
ziet er nice uit thx, vergeleken met hiteco zou notebooktotaal de voorkeur krijgen?

ALF 2.0

Legacy Member
Ik heb nog nooit gekocht bij Hiteco, dus kan ik er ook weinig over vertellen. Over notebooktotaal kan ik alvast alleen maar lovend zijn.

sepmil

Legacy Member
Ik heb onlangs een laptop bij notebooktotaal gekocht.
ik ben echt super tevreden van de service + laptop!
ik heb wel 15 keer een vraag gesteld en elke keer een antwoord gekregen.
hij zij ook eerlijk als ik op een bepaald punt kon besparen.
de prijs was ook 50 euro goedkoper geworden 5 uur na mijn aankoop en ik heb het verschil netjes teruggekregen.
ik zou daarom echt voor notebooktotaal gaan.
ze geven ook standaard 1 jaar extra garantie boven de site van BTO + als je ergens een goedkopere prijs ziet mag je dat melden en passen ze hun prijs aan.
Je kan ook reviews zien van de site op Notebooktotaal reviews | Beoordelingen van Notebooktotaal

Ik zou dus als je voor BTO gaat zeker naar notebooktotaal gaan!
Veel succes met het vinden van je laptop!

dimio111

Legacy Member
ok thx dan zal het notebooktotaal worden XD
Enkel het 3e jaar garantie is wel met kleine lettertjes he! :-)
JE krijgt 2 jaar garantie, en het 3e jaar als er dan wat scheelt moet je gwn de kostprijs van het onderdeel betalen. (inkoopprijs wel te verstaan)
Mooi gebaar, maar niet echt garantie.
Ook staat er bij de klant betaald geen verzendkost onder garantie, dus is dit free pick up and return?
Want je moet normaal €55 extra betalen voor pick up and return...

sepmil

Legacy Member
volgens mij is dat geen pick up and return maar dat je de kost van het terugsturen terugbetaald krijgt.

dimio111

Legacy Member
Dus, ik stuurde 2 mailtjes naar notebooktotaal.
Deze werden binnen de 30minuten beantwoord, op een zondagavond!!
Hij vertelde mij vriendelijk, waarom bel je niet even gaat een stuk vlotter.

En op elke vraag een antw, een service als dit is ongezien.
Wel nog niet besteld, aangezien ik zelf nog een aantal zaken moet regelen.
Maat tot nu toe, wauw.

Wel nog ff afwachten tot ik alles ontvang natuurlijk XD

ALF 2.0

Legacy Member
Geen pick up & return: jij betaalt de verzendkosten voor het opsturen, zij sturen hem gratis terug.

dimio111

Legacy Member
dus jij betaald de verzendkosten.
Maar zij regelen wel de ophaling? of moet je dat zelf geregeld krijgen? :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan