Archief - Advies nieuwe graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. Q

Legacy Member
Momenteel heb ik een Radeon 9800pro

Welke kaart bevelen jullie me aan rond een prijs van 200€ (AGP slot)

Ik had bij forcom.be een Nvidea Asus N6800 TD 512 gezien (200€) maar vind niet direct een review en ik ben niet meer mee wat betreft al die letters bij de nummers (TD, GS etc..). Wat houd het juist in?
Ook vind ik geen benchmarks waarin mijn huidige kaart (9800 pro) wordt vergeleken met de huidige kaarten. En zou ik voor Nvidia gaan of ATI ?

DPL

Legacy Member
staar je niet blind op die 512 Mb

ik zou een 6800 GS neme of als et wa meer mag zijn nen 7800GS (ma das wel buite uw 200 euries)

BlondieMan

Legacy Member
Als ge nog aan een X800XL kunt geraken agp dan zitte zeker goed ben zelf geupgrade van 6600GT agp x800xl en dude ik haal bijna dubbele performance! En mn broer zijn 9800pro laat ik ver achter mij

Ovidius

Legacy Member
Wat ik zou doen kost wel wat meer geld ...

* 512 mb ram bij ( 1 gig in totaal, toch zeker nodig)
* nvidia 7800GS ( 256mb, 16pp, 110nm , AGP)

dit zou ik doen als je nog wilt upgraden.

mOnKeYbUtt

Legacy Member
kzou da ook wel willen weten of die x800GTO / RX beter zijn dan een 6600 GT , zou da veel verschil maken?

FEW

Legacy Member
mja, veel zult ge imo niet hebben aan een nieuwe grafische kaart. uw cpu zal nl. een bottleneck zijn als ge sneller dan die 9800pro gaat

mOnKeYbUtt

Legacy Member
Ik heb ook vraagske ik heb p4 2.4 @ 2.8 , 1.5 ram , 6600 GT , 300 giga (16 mbcach )

zou ik overwege nen ati x800GTO te kopen tis vooral om te gamen en budget is beperkt tot 200€ maximum.

boostah

Legacy Member
mOnKeYbUtt zei:
Ik heb ook vraagske ik heb p4 2.4 @ 2.8 , 1.5 ram , 6600 GT , 300 giga (16 mbcach )

zou ik overwege nen ati x800GTO te kopen tis vooral om te gamen en budget is beperkt tot 200€ maximum.

nee, verschil is belange ni groot genoeg

boostah

Legacy Member
FEW zei:
mja, veel zult ge imo niet hebben aan een nieuwe grafische kaart. uw cpu zal nl. een bottleneck zijn als ge sneller dan die 9800pro gaat

dit is deels juist, maar het valt allemaal te zien op welke details ge speelt AA en AF enzo

bv op 800*600 ( zonder aa en AF) zal eenders welk spel zeer gelimiteerd worden door de CPU, tzal zelfs amper verschil geven of ge een 6600 of 7900 steken hebt dan

speelt ge op hoge res zal er een goeie winst inzitten, speelt ge op lage res met AA en AF zal er ook winst inzitten

mOnKeYbUtt

Legacy Member
k boostah dan w8 ik op veel geld en koop ik direct goeie nieuwe pci-e config.

Mr. Q

Legacy Member
Ik speel normaal op 1024*768 zonder AA en AF.
Een volledige upgrade zal moeten wachten tot volgend jaar ik wil gewoon een jaartje verder met redelijke frames (lees : speelbare).

krosmol

Legacy Member
Hey,
ik heb ook pas een upgrade gedaan voor mijn oud PC'ke (P4 2.6 Nothwood HT) en wou ook nie te veel meer spenderen
Ik heb men ATI 9600 Pro vervangen door een Asus X800 Pro (vivo). En dit geeft toch een verdubbeling in prestatie, in BF2 dan in mijn geval. Het leuke aan deze kaart is dat je ze kan unlocken naar een XT(met een RX zeker en ook met een GTO gaat dat niet dacht ik). Alhoewel dat dat niet veel meer gaat uitmaken omdat mijn CPU'ke dan nie meer gaat kunnen volgen. Maar in andere spellen die veel meer CPU afhankelijk zijn ga je niet veel winst boeken zoals eerder vermeld.
Als je een een X800 wil kopen, zou ik deze nemen.
Deze kaart valt binnen je budget als ze tenminste in Nederland gaat halen
(170-180 euro, wat goedkoop is dacht ik).

@ monkeybutt : ik zou bij uw 6600GT blijven voor jou systeem, w8 tot volledige upgrade, zonde van't geld nu.

@ Mr Q: de 7800 GS is sneller hoor dan een X800RX of GTO, een pak. En nieuwere technologie. Die van Gainward is zelfs een beestig kaartje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan