Archief - Advies monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hucks

Legacy Member
Hi,

Ik heb net nieuwe pc gemaakt, nu wil ik me daar een monitor voor aanschaffen maar ik twijfel tussen 3 modellen.
Mijn eisen zijn: full hd, goede respons voor gaming en ik wil via hdmi mijn hd digicorder erop aansluiten om in mijn kamer tv te kijken.*

Nu had ik dus 3 monitors op het oog:
Samsung s27a950d=> full hd, 120hz, 27 inch eigenlijk alles wat ik zoek enkel twijfel ik over de kijkhoeken... Aangezien ik digitale tv wil kijken op mijn kamer wil ik wel deftig kunnen kijken (uitleg over hoe ik alles ga plaatsen komt later in de post)
Samsungs27a750d=> eigenlijl dezelfde eigenschappen als de andere samsung enkel minder aansluitingen, minder design en minder duur.*
Dell ultrasharp u4210=> ips paneel dus betere hoeken, goedkoopste van de 3, enkel 60hz, meer response tijd

Ik denk op vlak van kijkhoeken en tv kijken dat de dell het beste scoort enkel nadeel is 24 inch?
Op vlak van gaming en overall denk in dan dat de samsungs beter scoren.*

Nu omschrijving vn waar de monitor gaat staan:
Ik heb kleine kamer(2.50m x 2.50m) mijn 2persoonsbed staat in de ene hoek(2persoons dus ik we moeten beide deftig kunnen zien op het scherm) en in de andere hoek staat mijn bureau.*
Mijn bed is een laag bed van afgerond 50cm hoog, mijn bureau is 80cm-1m hoog en hrt scherm komt op een verhoogje te staan van pakweg 1.30 van de grond dus ik zit let hoogte verschil van*+-70cm van bed en monitor.*
Dus de monitor zijn kijkhoek langs onder moet zeker en vast goed zijn.*

Nu had ik in gedachte van ik ga naar een winkel waar de samsung s27a950d zichtbaar staat te gaan en is langs alle kanten te kijken of de kijkhoek deftig is, maar blijkbaar staat dat scherm niet overal ten toon( dus als je weet waar hij ten toon staat laat het ook weten dan ga ik erop af)
Nu las ik ook dat als je online iets bestelt je 14dagen recht hebt om je geld terug te krijgen... Is het dan geen mogelijkheid om de samsung te bestellen 14 te testen of het me aanstaat en dan als het niet goed is die gewoon terug zenden?


Mijn voorkeur gaat naar de samsung s27a950d.*


Alvast bedankt

EpilEpic

Legacy Member
hucks zei:
Nu had ik dus 3 monitors op het oog:
Samsung s27a950d=> full hd, 120hz, 27 inch eigenlijk alles wat ik zoek enkel twijfel ik over de kijkhoeken... Aangezien ik digitale tv wil kijken op mijn kamer wil ik wel deftig kunnen kijken (uitleg over hoe ik alles ga plaatsen komt later in de post)
Samsungs27a750d=> eigenlijl dezelfde eigenschappen als de andere samsung enkel minder aansluitingen, minder design en minder duur.*
Dell ultrasharp u4210=> ips paneel dus betere hoeken, goedkoopste van de 3, enkel 60hz, meer response tijd

staar je niet blind op die HDMI aansluiting, via een simpel tussenstuk kan je deze ingang overbruggen. Voor de rest ken ik er niet al te veel van maar ik heb hier de Dell Ultrasharp U2311H staan en het was toen ik het kocht volgens de meesten he beste prijs-kwaliteit scherm...dus mss daar ook eens naar zien?

hucks zei:
Nu las ik ook dat als je online iets bestelt je 14dagen recht hebt om je geld terug te krijgen... Is het dan geen mogelijkheid om de samsung te bestellen 14 te testen of het me aanstaat en dan als het niet goed is die gewoon terug zenden?

Pas op met die toestanden, die regel "bestaat" inderdaad, maar uiteraard zijn weinig winkels happig om producten die reeds gebruikt zijn geweest terug te nemen...dus vooraleer je zoiets gaat proberen, vraag altijd voor bevestiging aan de winkel dat dit zeker mogelijk is (bij voorkeur schriftelijk, via mail ofzo) Dan doen ze zeker niet moeilijk...en zorg ook dat de verpakking zoveel mogelijk in oorspronkelijke staat blijft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan