Archief - Advies kleine AM2 upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hl2.be

Legacy Member
Mijn ouders willen hun pc upgraden, die enkel wordt gebruikt voor internet en tekstverwerking. Daar AM2 voor mij nieuw is, wil ik er zeker van zijn dat alles met elkaar compatibel is. Ik heb de volgende onderdelen geselecteerd:

AMD Athlon 3500+, 64bit, AM2 Boxed with cooler
ASUS M2NVP-VM
Value 1024MB 667Mhz PC5400 AENEON DDR2 (compatibel met AM2)
LEVICOM BlackPower Revision III 420 Watt Supersilent
WESTERN DIGITAL 80GB SATA (7200/150) WD800JD

Vraagjes:
1) Bestelling doe ik bij Tones en aangezien ze geen AM2 coolers op stock hebben zal ik het met de standaard koeling doen. De vraag is nu, is deze standaard koeling luidruchtig want ik wil toch een zo stil mogelijke pc bouwen.
2) Is de keuze van de ram goed, qua snelheid ?
3) Levicom voeding, betrouwbaar ? Teveel wattage, te weinig ?

Davion

Legacy Member
- BOXED AMD cooler valt meestal goed mee :)
- Welke CAS latency heeft die? Indien 5: andere pakken
- Slecht, onbetrouwbaar, pak ander merk

RealFlub

Legacy Member
² Davion...
meer kan ik er niet op zeggen.

neem als voeding LC-power/Enlight .. ook goedkoop maar betrouwbaarder

lampke

Legacy Member
Als je ouders alleen maar tekstverwerking doen en wat internet kom je gemakkelijk toe met een sempron processor.
Je merkt echt niet veel verschil hoor.

Yank

Legacy Member
Voor enkel tekstverwerking en internet heb je toch verre van zoiets nodig.
Ik zou eerder S754 mobo met onboard vga, Sempron 2600+ (of goedkoopste dat je vind), 512mb pc3200 en 80gb sata schijf nemen. Is stuk goedkoper en al meer dan genoeg. Als je nog voeding nodig hebt: neem gewoon goedkope Aopen case, 50€ voor case met incl 300W voeding.

@Davion: alsof Cas latency ook maar iets uitmaakt bij office....

hl2.be

Legacy Member
Die reactie over AM2 had ik wel verwacht.
Het budget was €500 en met deze setup zit ik er nog ruimschoots onder. En als ze volgend jaar willen overschakelen naar Vista, dan is er geen enkel probleem.

Struber

Legacy Member
hl2.be zei:
Mijn ouders willen hun pc upgraden, die enkel wordt gebruikt voor internet en tekstverwerking. Daar AM2 voor mij nieuw is, wil ik er zeker van zijn dat alles met elkaar compatibel is. Ik heb de volgende onderdelen geselecteerd:

AMD Athlon 3500+, 64bit, AM2 Boxed with cooler
ASUS M2NVP-VM
Value 1024MB 667Mhz PC5400 AENEON DDR2 (compatibel met AM2)
LEVICOM BlackPower Revision III 420 Watt Supersilent
WESTERN DIGITAL 80GB SATA (7200/150) WD800JD

Vraagjes:
1) Bestelling doe ik bij Tones en aangezien ze geen AM2 coolers op stock hebben zal ik het met de standaard koeling doen. De vraag is nu, is deze standaard koeling luidruchtig want ik wil toch een zo stil mogelijke pc bouwen.
2) Is de keuze van de ram goed, qua snelheid ?
3) Levicom voeding, betrouwbaar ? Teveel wattage, te weinig ?

1) de standaard koeler is idd stil genoeg, niet onhoorbaar maar dan ook weer nie storend)
2) aenion is een schitterend merk, de kans dat je daar zever mee gaat hebben is zo goed als nul (en wie anders beweert zit ernaast ;))
3) nooit geen zever gehad met levicom maar een zijn er betere (zoals idd LC-Power, Fortron (of FSP) en deze zitten standaard in aopen casekes)

miejas

Legacy Member
Als ik jou was, zou ik daar meteen een nieuw toetsenbord/muis bij doen en een kast (met voeding evt). Tenzij dat nog allemaal nieuw is, natuurlijk.

SMa

Legacy Member
weet je latency's van die ram?
tzou me nie verwonderen dat het Cl 5 is...

als het van bij Tones moet komen neem je imo best CORSAIR Twinx DDR2 1024MB PC5400 XMS (2X512MB)

'Willis'

Legacy Member
"Mijn ouders willen hun pc upgraden, die enkel wordt gebruikt voor internet en tekstverwerking"

ge moogt blij zijn als de ram werkt en wat er gepost is is zeker voldoende voor het bovenstaand :)

Yank

Legacy Member
SMa zei:
weet je latency's van die ram?
tzou me nie verwonderen dat het Cl 5 is...

als het van bij Tones moet komen neem je imo best CORSAIR Twinx DDR2 1024MB PC5400 XMS (2X512MB)
komaan zeg, dit is een pc voor office/internet/email, alsof latencies ook maar iets uitmaken...

SMa

Legacy Member
mja, kan wel zijn
met Word of Excel is het praktisch niet voelbaar
maar als je bvb een zwaar programma als Powercinema opendoet, om tv te kijken, is het verschil tussen Cl4 en Cl5 wel degelijk goed merkbaar.

Ik weet natuurlijk niet wat die ouders allemaal van plan zijn.
Ik had mss beter eerst de volledige beginpost gelezen :p

Emu

Legacy Member
Als het voor office gebruik is pakt dan gewoon de goedkoopste ram die ze hebben 2 x 512 of 1 x 1gb aan te raden. Dan is het ook nog wat toekomstgericht.

Ik geef u wel 1 grote tip, op de voeding niet teveel besparen, goedkope voedingen kunnen later (meestal na ong 2-3jaar) VEEL miseri opleveren! En geloof me da is de 10 euro die je bespaard niet waard.

Athlon 3500+ geeft momenteel de beste prijs/prestatieverhouding, die kan je dus inderdaad nemen, maar ook een 3200+ zou goed zijn, moet kijken of je het het prijsverschil waard vind of niet :)


Ik zou trouwens nog een paar weken wachten, tot er meer mobo's in stock zijn, en meer verschillende soorten en types.

SMa

Legacy Member
ziet er goed uit
persoonlijk zou ik die 2.2v geven en op CL3 667Mhz zetten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan