Archief - Advies Gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

poowy

Legacy Member
Ik heb op de Tones-site een pc samengesteld en zou graag wat advies of verbeteringen hebben :p

ANTEC SONATA II 450W BLACK
NEC 4571 16X BLACK DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY
XFX 7900GT PV-T71G-UCE 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
MSI K9N NEO F SOCKET AM2
AMD 4200+ X2 64BIT DUAL-CORE PROCESSOR AM2 BOXED
OCZ OCZ26671024VP 1024MB 667MHZ DDR2 VALUE PRO SERIES

Prijs : €1099,24

:applause:

RealFlub

Legacy Member
ziet er goed uit.. maar alleen ken ik nog niet veel van de DDR2 markt. best kijken of ze samengaan ;)

-Timo-

Legacy Member
OCZ ging dachtik niet samen met AM2. G-skill en Corsair wel.

Davion

Legacy Member
Neem 1x1024Mb, en geen 2x512Mb hé :)
Voor de rest nice config.

poowy

Legacy Member
Het is dus deze combinatie geworden:

-Antec TX640 midi black
-NEC 4571 16x Black DVD-RW Labelflash technology
-Corsair 1024MB DDR2 PC 5400 XMS2
-MSI NX7900GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7900GT
-Western Digital 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
-MSI K9N NEO F SOCKET AM2
-AMD 4200+ x2 64BIT DUAL-CORE PROCESSOR AM2 BOXED

Kheb dan nog een laatste vraagje alles is toch compatibel met elkaar he ?? :unsure:

RealFlub

Legacy Member
ik zou de X2 4000+ nemen, heeft 1mb cache, ga je veel meer voelen dan 200mhz rapper en 512kb minder cache

alles past ;)

Mette2

Legacy Member
RealRoot zei:
ik zou de X2 4000+ nemen, heeft 1mb cache, ga je veel meer voelen dan 200mhz rapper en 512kb minder cache

alles past ;)

Is al niet meer verkrijgbaar bij tones denk ik.

Davion

Legacy Member
Zo kan je altijd verdergaan hé :p
Hij heeft een goede config besteld.

poowy

Legacy Member
Nogis een (voorlopig) laatste vraag: ik heb dus de graka van msi genomen omdat die van xfx er niet meer was maar die van xfx is standaard al overclockt t.o.v. die msi heb ik horen zeggen... Kan ik dan die msi ook overclocken tot ongeveer dezelfde waarden en heb ik dan dezelfde prestaties als die xfx of zit het toch anders in de haak.. (ken er niet zoveel van :p )

Davion

Legacy Member
Iedere kaart kunde overklokken, of ge even ver geraakt kan niemand zeggen.

boostah

Legacy Member
RealRoot zei:
ik zou de X2 4000+ nemen, heeft 1mb cache, ga je veel meer voelen dan 200mhz rapper en 512kb minder cache

alles past ;)

is fout, algemeen (door de meeste dus ) is aangenomen dat cache minder uitmaakt als die clocksnelheid (spreek wel over single core, hoe het bij dual is weet ik ni), maar natuurlijk clocksnelheid, je kan overklokken, cache bijplakken is ni simpel

Davion

Legacy Member
Cache kunde nie bijplakken, en met wat chance gaat ene met meer cache evenhoog als ene met minder cache.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan