Archief - Advies Gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TinkiiHD

Legacy Member
Hallo, ik ben van plan om binnen 4 weken na de examens een gaming pc te kopen. Ik wil deze zelf samenstellen en ik ben dan terecht gekomen op Alternate.be. Ik weet niet zo veel van hardware en heb dus jullie hulp nodig.
Hier is alvast mijn samenstelling.
- case: Aerocool Xpredator Evil black edition
- processor: Intel i7 2600K
- processorkoeler: Cooler master V8
- grafische kaart: Asus ENTGX560 Ti DCII/ 2DI (Nvidia GTX 560 Ti)
- voeding: cooler master GX750 (weet hier NIETS van)
- HDD: Hitachi HDS721010CLA332 (1000GB, 7200rpm)
- SSD: OCZ AGT3-25SAT3-120G (120GB)
- geheugen: DDR3-1333 Kingston value (8GB ram)
- moederbord: MSI P67A-GD65 (B3)
- besturingssysteem: w7 home prem
- monitor samsung syncmaster 24 inch
totaal: ongeveer € 1600
Ik zou nu graag willen weten of dit wel een goeie samenstelling is, of ik nog goedkoper kan, of de voeding wel genoeg is, het scherm wel oké is, etc...
Btw: de bedoeling is eigenlijk om wat te gamen (liefst hoogste graphicsinstellingen) en ermee te bewerken (AE, Vegas, photoshop,..)
Alvast bedankt. (:
Mvg,

over 100 keer bekeken en niemand die de moeite doet?..

ATI

Legacy Member
Hey zal u ff verder helpen!

Case eigen keuze moet je zelf weten natuurlijk
cpu zeker en vast i5 2500k of de ivy bridge als die dan uit is ,weet niet juist wanneer ivy bridge komt
processorkoeler,scythe mugen 2 pakken
videokaart 6870 ofzo
voeding geen coolermaster goed merk ,maar heeft mindere reeksen in voedingen,eerder een corsair,xfx,antec ofzo
ssd crucial m4 64 gb of 128gb of eentje van intel ocz is niet zo goed
geheugen is goed
mobo moet ik is opzoeken ,niet veel tijd nu sorry
besturinsysteem goed,maar zeker 64bit pakken GEEN 32bit zeg het maar.
monitor zou ik voor een dell ulltrasharp zien Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

of deze

Dell Ultrasharp U2412M prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Als je videobewerking ga doen is die i7 2600k miss wel intresant ,moet iemand anders maar ff uitleggen.

MisterOC

Legacy Member
alé dan voor te beginnen de voeding is goed genoeg denk ik.
Er zullen wel anderen zijn die anders beweren ma bon.
je zegt dat je wil gamen met liefst de hoogste instellingen, ik vermoed dat je dit ook wil doen op 1080p en doen moet ik zeggen dat een GTX560 toch bij de laatste games al wat moeite heeft. neem bv BF3 op ultra zal niet lukken op high dan weer wel. Heb der zelf ook een en heb toch al een tweede moeten bijsteken wat wel goede resultaten opleverd:
http://users.telenet.be/misteroc/3d...core en 4400Ram cpu @5.048Ghz performance.png

verder zie ik niet echt wat er mis, zou misschien zelf wel voor een ander moederbord kiezen en als het rond de €150 moet zijn voor een bordje zou ik voor deze gaan;
ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock P67 Extreme4 GEN3

is ook veel moeier en ben een asrock man ;)
en neem een crucial ssd deze zijn in mijn ogen nog altijd de meest betrouwbare en de betere overall. werken dan ook niet met een sandforce controller maar met de meer betrouwbare marvell controller.

mdgf

Legacy Member
Thermalright HR02 Macho dan.

Graka: geen 560ti; 6870, 7850/7870 (binnen een week of 2 zullen die wel vlot verkrijgbaar zijn) of sebiet 7950.
Mobo: Gigabyte Z68X-ud3h, als je niets speciaals moet hebben en wel crossfire/SLI ondersteuning wilt dan heeft die alles wat je nodig hebt.

Voeding: inderdaad zeker geen CM GX, das bucht, investeer in kwaliteit, het benodigde vermogen hangt af van de grafische kaart en of je die kaarten (serieus) zou overklokken.

TinkiiHD

Legacy Member
7950 is mij iets te duur, die 6870 vind ik deze van saphire: ALTERNATE - BUILDERS
heeft in ieder geval goeie ratings maar ken ik totaal niet..
@mdgf: Ik krijg een warning bij die thermalright samen met mijn i7 2600k, deze krijg ik niet bij de v8 van coolermaster?

mdgf

Legacy Member
Bij alternate.be zou ik dan eerder de dual fan van xfx nemen, daar die evenveel kost.

En pas op met die builder, die durft wel eens raar doen (onnodige foutmeldingen en niet alles is selecteerbaar).

phate_13

Legacy Member
Geen van beide is interessant met de HD78xx kaarten die in minder dan een week op de markt gaan komen. Zoals ook al staat in mdgf zijn post...

TinkiiHD

Legacy Member
oh, ik heb nog 4 weken de tijd dus zal wel zien als deze uit zijn dan (:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan