Archief - Acer Aspire 5750G-2414G50MN

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Luciano!

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een laptop met een max prijs van ongeveer 650€.

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor gewoon internetten, emailen en games met vereisten die niet superzwaar zijn volgens mij (FIFA 12 bv).

Mijn oog viel op:

Acer Aspire 5750G-2414G50MN Azerty - Laptopshop.be

De bedoeling is dat ik toch enkele jaren verder kan met deze laptop dus graag had ik jullie mening geweten over dit type en Laptopshop.be.

Vereisten FIFA 12:

1) FIFA 2012
System Requirements [GD Adjusted]
GD Hardware Rating Diff
Intel CPU - Core 2 Duo E6600 2.4GHz GD CPU hardware score: 4 Login to compare your CPU
AMD CPU - Athlon 64 X2 Dual Core 5600+
Nvidia
GFX Card - GeForce 7800 GS GD GFX hardware score: 4 Login to compare your GFX Card
ATI
GFX Card - Radeon HD 6620G
RAM
(Memory) - 2 GB
Hard Disk
Space - 6 GB
Direct X - 9


2) Aanbevolen systeemvereisten: CPU met Dual-core processor (Intel Core 2 Duo of sneller). Intel Core2Duo @ 2,4 Ghz voor Windows XP / Windows Vista / Windows 7. 2 GB RAM. Met DirectX® 9.0c compatible 256 MB videokaart met 3D-versnelling of gelijkwaardig (ondersteuning voor Shader Model 3.0 of hoger vereist). ATI RADEON HD 2900. NVIDIA GEFORCE 8800 GT.

Het merendeel van mijn tijd zal ik de laptop thuis gebruiken. Kan ik dan best de laptop aansluiten op het net terwijl de batterij er niet in zit? Dit om de batterij te sparen natuurlijk.

Alvast bedankt.

keizerzizima

Legacy Member
Ik heb deze PC (echt goed), in mijn tijd (2,5maanden geleden) kostte hij nog 725 euro

Ik draai MOH, mafia II, AC:Brotherhood (en binnenkort BF3) zonder problemen

R3L4X

Legacy Member
Die Acer is niet goed, die grafische kaart is even sterk als de Intel HD3000, zoek achter een model met minstens de GT525M en zeker mogelijk (goedkoper) is de GT540M.

keizerzizima

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Die Acer is niet goed, die grafische kaart is even sterk als de Intel HD3000, zoek achter een model met minstens de GT525M en zeker mogelijk (goedkoper) is de GT540M.

Grafische kaar 1GB

Luciano!

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Die Acer is niet goed, die grafische kaart is even sterk als de Intel HD3000, zoek achter een model met minstens de GT525M en zeker mogelijk (goedkoper) is de GT540M.

Bedankt voor de feedback Sakke. Ken je goede winkels in de buurt van Sint-Niklaas / Antwerpen?

Aangezien ik amper iets ken van hardware vind het ook moeilijk om laptops te vinden met een betere grafische kaart en die dan ook nog eens goedkoper zouden kunnen zijn volgens jou.

Ik kijk eigenlijk gewoon op de standaardsites zoals laptopshop.be, Van Den Borre, ...

Vind je deze misschien al beter? Past ook nog in mijn budget:
HP G6-1140sb Azerty - Laptopshop.be

R3L4X

Legacy Member
Als je bij AMD gaat kijken, neem dan minstens vanaf de 6630/6650, alles eronder schuif je maar aan de kant. Ga eens binnen bij Saturn/Makro, daar hebben ze meestal veel modellen met de GT540M en i5.

R3L4X

Legacy Member
Waarom zou je een nieuwe computer kopen met een oude grafische kaart, als je voor minder geld een betere kan hebben?

Luciano!

Legacy Member

R3L4X

Legacy Member
In dit geval is de Acer de beste keus, de GT540M is beter dan de ATI 5650 en de i5-2410M (Tweede gen) is ook beter dan de i5-480M (Eerste gen).

6GB RAM is geen vereiste, met 4GB kom je zeker toe, maar aangezien die er standaard bij inzit is dat mooi meegenomen :).

Luciano!

Legacy Member
Sakke1994 zei:
In dit geval is de Acer de beste keus, de GT540M is beter dan de ATI 5650 en de i5-2410M (Tweede gen) is ook beter dan de i5-480M (Eerste gen).

6GB RAM is geen vereiste, met 4GB kom je zeker toe, maar aangezien die er standaard bij inzit is dat mooi meegenomen :).

Ok, hij is dus de beste van de 2. Maar ben je ervan overtuigd dat het een goede keuze zou zijn in functie van mijn vereisten?

Ik heb de sites van VDB, laptopshop, ... al afgezocht, maar ik denk dat ik zowat aan het einde van mijn zoektocht zit.

Luciano!

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Ja, zal ruim voldoen :).
Toevallig ook ervaringen met Laptopshop?
Qua scherpte van hun prijzen? (specifiek deze laptop indien mogelijk).
Qua service.

R3L4X

Legacy Member
Nee, maar ik kan dell ook aanraden, dan specifiek de Vostro reeks, Bv: de Vostro 3550: i5 + AMD 6630 = +-600 euro/ Vostro 3750 : i5 + GT525M = 650-700 euro.

Service blijkt bij laptopshop zeer goed te zijn, als er een probleem is en je gaat naar de winkel mag je direct inruilen voor dezelfde laptop (indien laptop nog nieuw natuurlijk).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan