Archief - Aanschaf nieuwe monitor?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FWGod

Legacy Member
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe monitor, en wil nu toch eindelijk de knoop eens door gaan hakken.

Ik kwam laatste deze monitor tegen:

Iiyama E2473HDS-B1
bol.com | Iiyama E2473HDS-B1 - 24 inch / 1920 X 1080 breedbeeldscherm, Iiyama | Computer...

Maar ik hoor ook vaak dat een Dell Ultrasharp 24" een goede monitor is tegen een schappelijke prijs.


Wat doe ik op mijn computer?
- Games, shooters zoals Battlefield 3, World of Warcraft, Warcraft 3, Assassins Creed whatnot
- Films kijken
- Casual rondsurfen op het internet

De vraag is, voor welke monitor zou ik moeten gaan? Ik zou graag wel een 24" breedbeeld willen.. :p

Twinturbo

Legacy Member
Een U2412m heeft een 16:10 verhouding met 1920 x 1200 resolutie. Als het echt breedbeeld moet zijn ben je evengoed af met een U2312m die goed onder de 200 euro te vinden is.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

FWGod

Legacy Member
Bedankt voor je snelle reactie,

ik zit even de specs te vergelijken,

Bij de dell: Response time: 8 ms (g2g)
bij de Iiyama: Reactietijd: 2 ms

Zou de Iiyama niet beter zijn bij gaming dan? (Zover ik zie staat de Dell wel voor op Resolutie, 1920x1200 tegen 1920x1080)

brittjan

Legacy Member
Verschil merk je inderdaad niet:)
Vorige week trouwens een u2312 besteld:)

FWGod

Legacy Member
Dat is dan heel mooi, ga morgen even kijken voor hoeveel we hem op werk kunnen inkopen.. :D

Inv

Legacy Member
Sorry om ff je topic te hijacken, maar weet iemand een winkel in Belgie waar ze Dell Ultrasharp U2412M verkopen? Mag eventueel ook online zijn.

phate_13

Legacy Member
Kijkende naar de slechte reputatie (en shopreviews op tweakers.net) van redcoon. En de uitstekende reputatie (en shopreviews op tweakes.net) van CS Solutions, zou ik graag de meerprijs betalen precies.

FWGod

Legacy Member
Inv zei:
Sorry om ff je topic te hijacken, maar weet iemand een winkel in Belgie waar ze Dell Ultrasharp U2412M verkopen? Mag eventueel ook online zijn.

Helemaal goed hoor, ik heb de info waar ik naar aan het zoeken was :D

Brick Top

Legacy Member
Vandaag wordt mijn DELL U2412M geleverd se. Ook besteld bij CS Solutions (gisteren besteld, vandaag in huis). Zoals phate al aangaf, CS Solutions heeft een heel goede reputatie op vlak van afterservice, Redcoon een zeer twijfelachtige. Aangezien het toch om een aanzienlijk bedrag gaat zou ik precies voor de goede service opteren. Anders ben je genaaid als er iets aan komt (ik zeg niet dat Redcoon enkel misérie is hé, maar toch).

Ik kan hem wel pas zondag of maandag testen aangezien ik tot dan zonder pc zit. Maar ik ga er ook op gamen (Battlefield 3) dus als je nog even geduld hebt wil ik m'n eerste bevindingen wel posten hoor. :)

FWGod

Legacy Member
Brick Top zei:
Ik kan hem wel pas zondag of maandag testen aangezien ik tot dan zonder pc zit. Maar ik ga er ook op gamen (Battlefield 3) dus als je nog even geduld hebt wil ik m'n eerste bevindingen wel posten hoor. :)

Erg graag, ik zou hem toch pas volgende week ergens op zn vroegst kunnen bestellen.. :D

Brick Top

Legacy Member
Voila! Scherm is ondertussen uitgebreid getest en ben er zeer, zéér tevreden van. Eerst en vooral is het 'installeren' van het scherm een makkie. Op vijf minuten tijd ben je up&running: Scherm vastklikken op de voet, hoogte instellen, kabeltje naar je pc, kabeltje naar het stopcontact en gaan! Er is ook een mogelijkheid om je scherm via usb aan je computer te verbinden. Op die manier kan je dan gebruik maken van de ingebouwde USB-hub in je scherm (2 stuks). Niet iedereen gaat daar waarschijnlijk gebruik van maken maar voor mij was dat wel handig om m'n externe HD aan te hangen. Snelheid heb ik nog wel niet getest.

Qua beeldkwaliteit kan ik maar 1 ding zeggen: Wauw! Eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik nog wel niet veel ervaring heb wat schermen betreft. Maar ik heb al genoeg dertien-in-een-dozijn Samsung shermpjes gezien om te weten dat de kwaliteit van die Dell een pak hoger ligt (de prijs er dan ook naar natuurlijk). Van het technische aspect ken ik niets dus in die zin kan ik het dan ook niet onder woorden brengen. Maar geloof me als ik zeg dat de kleuren er erg mooi uit zien, het voelt allemaal een stuk 'warmer/voller' aan.

Wat het gamen betreft kan ik kort zijn: niets te merken van ghosting/lag/whatever. Op dat vlak presteert ie beter noch slechter dan m'n vorige schermpjes, ik zie het verschil simpelweg niet. Dus imo heeft de Dell wat het gamen betreft ook alleen maar voordelen.

't Is uiteraard geen review met alle toeters en bellen op maar eerlijk gezegd denk ik dat je dit scherm blind kan aanschaffen. Kan me moeilijk voorstellen dat iemand teleurgesteld gaat zijn in de kwaliteit van dit product.

Moet er wel bij vertellen dat ik momenteel met de default settings speel. Blijkbaar moet je de beeldkwaliteit nog kunnen opschroeven door 'm deftig te kalibreren. Weet iemand hoe dat moet? Ik weet dat je van die speciale websites hebt om het software-matig te doen maar via hardware is het resultaat naar verluid nog beter? Ook wel duurder.

mdgf

Legacy Member
Moet er wel bij vertellen dat ik momenteel met de default settings speel. Blijkbaar moet je de beeldkwaliteit nog kunnen opschroeven door 'm deftig te kalibreren. Weet iemand hoe dat moet? Ik weet dat je van die speciale websites hebt om het software-matig te doen maar via hardware is het resultaat naar verluid nog beter? Ook wel duurder.
Om hardwarematig te kalibreren heb je meetapparatuur nodig voor de kleuren, dus das niet sebiet de moeite (het zal wel een verbetering zijn, maar normaal zijn die dells ops tock al zeer goed voor hun prijs), tenzij je het ergens aan een prijsje kunt laten doen. Je kunt gewoon eens langs één van die sites passeren en kijken of het beter wordt, indien niet dan keer je terug naar hoe het was hé :).

phate_13

Legacy Member
Op zich zijn die zowel software, als hardwarematig, bedoeld om de kleurechtheid te verbeteren. Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat je "echtere" kleuren ook mooier zult vinden natuurlijk. (Dit is ook iets dat bij audio vaak uit het oog (oor?) wordt verloren.)

Als je het, op het zicht, softwarematig, via een site, zou doen, dan zal het wellicht goed genoeg afgesteld zijn voor jouw doeleinden. :)

FWGod

Legacy Member
Klinkt erg goed... nu zit ik alleen te tobben of ik nou de breedbeeld U2312m wil halen, of de 16:10 U2412m..

Wat lijkt jullie het handigste, met shooter games, league of legends, wow, etc etc...? :D

Brick Top

Legacy Member
FWGod zei:
Klinkt erg goed... nu zit ik alleen te tobben of ik nou de breedbeeld U2312m wil halen, of de 16:10 U2412m..

Wat lijkt jullie het handigste, met shooter games, league of legends, wow, etc etc...? :D

Ik heb nu de 24inch en ik moet zeggen dat het voor mij echt niet meer groter hoeft hoor. Mijn bureau is vrij diep maar zelfs als ik 'm helemaal tot het uiteinde schuif vind ik die monitor nog steeds behoorlijk 'in your face'. Storend wordt het wel niet. Ik begrijp echter niet hoe er mensen zijn die op 27inch of zelfs 30inch kunnen werken. :crazy:

Het enige voordeel (schijnbaar) is dat ik wat extra resolutie in de hoogte heb (16:10 itt 16:9). Maar al bij al denk ik dat je met de 23inch even content gaat zijn hoor. :)

Heb al wel is ergens gelezen dat 16:10 schermen soms problemen geven bij het kiezen van resoluties in games. Blijkbaar ondersteunen niet alle games zo'n schermen? Anyway, heb enkel nog maar BF3 gespeeld en daar vormt het alvast geen enkel probleem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan