Archief - Aanschaf Gaming Monitor 27"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WilliamTM

Legacy Member
Hey,

Ik ben van plan een nieuwe monitor aan te schaffen.
Het is voornamelijk om te gamen, rts en mmo (swtor). Gezien deze naast mn 27" imac komt te staan ben ik eveneens op zoek naar een 27".

Is de u2711 een goede keuze?

Sjoepap

Legacy Member
ben trotse bezitter van een u2711. Ben er wel vrij tevreden van, geen klachten

wel zien dat je pc de hoge resolutie natuurlijk aankan

WilliamTM

Legacy Member
Kheb de U2711 besteld van CS Solutions. Kreeg goeie feedback op tweakers. Goeie prijs en morge word ie geleverd.

Ik ga een nieuw high end gaming system aanschaffen die bij deze monitor zal gaan. Voorlopig zal de monitor ook op redelijk deftige rig runnen. I5 750, 12ram, 6950HD etc.

Thx!

ATI

Legacy Member
CS solutions is heel goed,uw computer is toch nog goed genoeg,kan je gewoon geen 26950 steken ?Of 7950 als die volgende maand uitkomen.

WilliamTM

Legacy Member
in mn 2e pci e zit een audio kaart momenteel. Ik wil voornamelijk ook een I5 2500 processor hebben en een ssd.

Om dat allemaal te veranderen lijkt me beter gewoon 2e pc aan te schaffen.
Ik voel dat er toch wat traag is, mn Imac 27 draait alles beter en vlotter dan mn pc nu :s

ATI

Legacy Member
Als je een ssd koopt,is dat traag zijn volledig weg.

Ik zou gewoon 2x6950 of 1x 7950 of 1x7970 en crucial m4 128gb,uw pc zal draaien als een zonnetje.

phate_13

Legacy Member
What ATI sais. Een I5 750 is echt in 99% van de gevallen niet merkbaar trager dan een I5 2500 in games.

Al zal een upgrade van één HD6950 naar één HD7950 niet echt de moeite zijn. Daarbij lijkt het mij zijn prestatieverschil niet waard te gaan zijn.

SXe

Legacy Member
Ik zit met exact dezelfde CPU en GPU als u, en ik speel 90% van de games maxed out op 1920x1080. Met een 2500(k) speel je mss 90.5% van alles games maxed out.

Ik zie niet in waarom je je cpu zou willen upgraden...

phate_13

Legacy Member
Het onderhoud van je pc maakt veel uit. Alsook is het vooral de harde schijf die tegenwoordig de bepalende factor van je snelheid is.

WilliamTM

Legacy Member
Ik zal effe opsommen wat er juist in mn pc zit momenteel.

I5 750 @ 2.67ghz
AsRock P55M Pro
Crosair 12gb DDR3-1600
HD6950 Sapphire
Samsung 1TB Spinpoint 7200rpm
Asus Xonar DX audio
OCZ Stealthxtream 600W

Complete herinstall? Toevoegen SSD daarop win 7 zetten?

Onderhoud bedoel je stof vrij maken?

Ergens betere upgrades?

mdgf

Legacy Member
Formatteer en wees verbaasd over wat er gebeurt met de snelheid van de pc :).
Of een SSD steken natuurlijk.

phate_13

Legacy Member
Onderhoud van je software. :) Als je veel "brol" op je pc hebt staan, dan zal deze trager gaan lopen.

Wat al zou kunnen helpen :
Onder start open "msconfig" (gewoon typen en op enter duwen).
Ga naar de tab "services", aanvinken dat microsoft services verborgen moeten worden en dan "disable all" kiezen. In de tab "start-up" ook disable all aanvinken, daar kun je desnoods nog manueel terug aanvinken wat je persé wel mee wilt opstarten met je pc.

Dat op zich zou al een beetje moeten helpen.


Voor de rest : Met een ssd zal het bovenstaande niet uitmaken, omdat een ssd je pc praktisch altijd vlot doet aanvoelen. :)

ATI

Legacy Member
Al zal een upgrade van één HD6950 naar één HD7950 niet echt de moeite zijn. Daarbij lijkt het mij zijn prestatieverschil niet waard te gaan zijn.

Ja das waar!

Ik zit met exact dezelfde CPU en GPU als u, en ik speel 90% van de games maxed out op 1920x1080. Met een 2500(k) speel je mss 90.5% van alles games maxed out.

Ik zie niet in waarom je je cpu zou willen upgraden.

Volledig gelijk,hij onderschat die cpu!

Formatteer en wees verbaasd over wat er gebeurt met de snelheid van de pc .
Of een SSD steken natuurlijk.

Ja ne format c kan veel doen,na 6maand op gewone hdd zonder format c begint hij toch trager te worden,allez vind ik toch.

Complete herinstall? Toevoegen SSD daarop win 7 zetten?

Onderhoud bedoel je stof vrij maken?

Gewoon ssd installeren,dan w7 erop installeren.

En als je uw pc nog niet stofvrij hebt gemaakt,ergens is busje perslucht kopen en ffkes doen als je uw ssd aansluit.

phate_13

Legacy Member
Een 2de HD6950 zal je op een andere manier een hele boost geven natuurlijk. Je sprak over het traag worden van je pc, daar is een ssd de oplossing voor.

Voor betere prestaties in games zul je inderdaad naar de GPU moeten kijken. Zeker op die resolutie zal een 2de HD6950 zeker nuttig zijn!

ATI

Legacy Member
WilliamTM zei:
geen 2e 6950?

Kan je zeker overwegen,uw moederbord ondersteunt idd crossfire,dus dat is perfect mogelijk,maar uw voeding moet het ook aankunnen,op hwi raden ze 650watt aan voor 2x 6950.(natuurlijk kwaliteit van de voeding zegt meer dan wattage)

Ik denk wel dat het mogelijk is met die voeding,maar zou toch op een mening van een kenner wachten.

edit:wat denk je phate_13 mogelijk met die voeding van hem???

phate_13

Legacy Member
Dat zou moeten lukken met die voeding. Al ben ik er niet zo'n grote fan van, maar dat komt meer door de besparingen op het aantal kabels ed. Ik dacht eerst dat deze ook maar 4 molex aansluitingen had. Echter blijken het er, na het opgezocht te hebben, 5 te zijn, wat dus net voldoende is naast de pci-e connectoren.

2 pci-e connectoren + 2 keer 2 molex aansluitingen voor molex naar pci-e adapters. Dan heb je er nog exact eentje over voor weet ik veel wat. (Je hebt dit nogal snel nodig. Zeker in een deftigere pc. Sommige geluidskaarten hebben dit nodig, fancontrollers, ... )

Dus zolang je max. 1 ding gebruikt dat zo'n molex stekkertje nodig heeft zou dat moeten lukken.

WilliamTM

Legacy Member
Als ik voeding zou veranderen voor een CF. Welke raad je aan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan