Archief - Aankoopadvies webcam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

murdoc

Legacy Member
Ik heb de thread doorzocht, en de laatste die ik gevonden heb is toch alweer van een maand of 3 geleden ... Ik weet nu niet precies of de webcammarkt zo snel evolueert, maar toch misschien handig om nieuwe thread te starten :crazy:

Ik zoek dus een webcam :p

Heb al eens vluchtig gezocht (niet veel tijd atm, examens enzo), en ik heb gezien dat daar meestal wel een headset ingebouwd/ bijgeleverd wordt. Het zou ook handig zijn als ik er foto's kon mee maken (kwaliteit zal waarschijnlijk niet echt goed zijn)

mijn budget ligt zo rond de 50€, maar als het verschil tussen dure / goekope niet zo groot is, mag het gerust véél minder kosten

dus webcamkenners in vlaanderen, help mij!

alvast bedankt

sheebs

Legacy Member
oke als je ong 50 euro hebt en je wil er 60 vna maken kan je al een prima webcam kope van ong 1-1.5 MP!!, voor een goeie 15 euro heb je al zon standaard cam maar de kwaliteit daarvan is bedroevend laag en de reso is ook maar sucky. Met zon 1-1.5 MP kan je echt schitterende beelden en foto's maken, beschuw het als een soort digitaal cameraatje. ik bne altijd tevreden geweest met trust maar weet niet of zij al zon 1-1.5 MP hebben ;)

desert storm

Legacy Member
zorg gewoon dat je eentje hebt met USB 2.0 aansluiting, zo worden de beelden sneller doorgestuurd en heb je een vloeiender beeld... qua merk kan je best logitech of creative nemen, keuze genoeg...

edit: ook zorgen dat je <=30fps hebt...

murdoc

Legacy Member
desert storm zei:
zorg gewoon dat je eentje hebt met USB 2.0 aansluiting, zo worden de beelden sneller doorgestuurd en heb je een vloeiender beeld... qua merk kan je best logitech of creative nemen, keuze genoeg...

edit: ook zorgen dat je <=30fps hebt...

hmmz, nu ik eraan denk is mijn pc op kot usb 1 :lol:
wordt da een probleem om wat degelijk beeld te hebben ?

Davion

Legacy Member
Zeker, kzou het al niet meer doen om een webcam te kopen.

EagleEye

Legacy Member
Ik heb een ouwe webcam die 30 fps haalt met USB 1 hoor :S

Blue-Bora

Legacy Member
ik ga ook even reageren :)

Ik heb een weekje geleden het programma WebCamDV gedownload en geregistreerd.

Als je een digitale videocamera hebt met firewire dan kan je dmv dit programma die cam gebruiken als webcam.De kwaliteit kan niet ge-evenaard worden door eender welke webcam,en je kan zeer goed bijzoomen ook (hangt natuurlijk van je camcorder af).

Ik heb normaal gezien een Philips webcam die ook zeer goed beeld geeft,maar met die webcam is het toch wel een immens verschil hoor !!

Je mag me altijd adden op msn om het verschil eens te bekijken.
[email protected]

grtz

Blue-Bora

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan