Archief - Aankoopadvies nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sjtieben

Legacy Member
Nieuwe pc binnen enkele dagen staat nu vast ,
wel nog enkele dilemma's :p

1. Moederbord: ofwel Gigabyte ofwel Asus met SLI ondersteuning.
Ik hoor da Asus regelmatig problemen geeft en daardoor hadden ze mij
eerder Gigabyte aangeraden?

2. Processor: Twijfel tussen X2 3800+ of gewone 4000+ , mss iemand met
positieve ervaring over 1 van beiden?

3. VOEDING :) Ik moet een zo stil mogelijke voeding hebben om pc snachts
te laten draaien en om TV te kunnen kijken zonder gezoem :>
Ze raden mij vanalles aan, chieftec e.d. , nog meer meningen ofzo? :D

4. Grafische kaart: 6800 GS kost bena 300 euro ofzo,
ma is die echt zen geld waard of heb k mij hier ook wa laten wijsmaken :p

Yank

Legacy Member
1) zijn beide goed, 'k zou de goedkoopste nemen of degene met features die je het meest aanstaat
2) dual-core is nu nog niet echt nuttig bij games e.d., maar dat zal nog komen. Ik zou niet twijfelen en de x2 nemen.
3) Zoek zeker een voeding met een grote fan (120mm of meer), bij voorkeur nog regelbaar.
4) 6800GS en 7800GT zijn beide goede kaarten voor hun geld, kosten respectievelijk +- 260€ en +- 330€.

M0rpheus

Legacy Member
1) De een zegt dit, de ander dat.. Het zijn beide kwalitatief goede bordjes. Gigabyte is wel niet zo vlot met z'n bios updates als Asus moest dat belangrijk zijn voor jouw. Voor de rest idd gewoon kijken naar prijs en features..
2) Ik zou ook zeker een dual-core CPU aanschaffen, da gade u zeker niet beklagen. De 4000+ gaat op deze moment wel veel sneller zijn in games, maar of dat nog lang gaat duren???
3) Wel, volgens silentpcreview.com zouden de Seasonic voedingen de stilste zijn. Ne maat van mij heeft er zo een en die zijn idd stil! Zelf heb ik een Tagan voeding met easyconnect optie (alleen de kabels aansluiten die je nodig hebt => betere airflow!!) en 120mm fan en die hoor je ook amper draaien.. Andere aan te raden merken zijn Antec, OCZ, ..
4) Ik heb voor 299 een POV 7800GT gekocht, dus zeker daarvoor gaan (wel ff naar Duitsland rijden..)!

torquenstein15

Legacy Member
Niet voor OCZ voedingen gaan schijnen teveel problemen mee te zijn.
Moest ik van jou zijn zou ik toch de 7800 Gt nemen die zal langer meegaan denkik.

Davion

Legacy Member
1.) Beiden goede bordjes, ik geloof dat die Gigabyte een passieve koeling op de chipset had, dat komt mss beter uit voor u systeem, want een ASUS A8N-SLI Deluxe heeft een luide koeler, en een ASUS A8N-SLI Premium is direct zeer duur.
2.) Zeker de X2 pakken! Imho is dat 'the way to go'
3.) Antec/Enermax/OCZ/Tagan zijn aan te raden, alsook de LC-Power 550W voor 55€ vanop www.jaha.be
4.) 6800GS is ~270€ ongeveer en is zeker zijn geld waard, hij is even snel als een 6800GT.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan