Archief - Aankoopadvies (Gaming)Headset.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CrushTheButton

Legacy Member
Dag

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe headset. Ik heb al eens rondgekeken op het internet, maar er zijn zoveel soorten op de markt dat je soms gewoon niet meer weet wat te kopen. Mijn vraag is dus "Wat bevelen jullie mij aan?". Mijn budget is rond de €100, en ik gebruik de headset voornamelijk om te gamen, maar ook soms om muziek te luisteren of naar films te kijken dus goede audio en spraak zijn een must.
Ik heb mijn oog al eens laten vallen op een Logitech G930, Logitech G35 en een CM Sirus 5.1 surround sound.
Maar wat raden jullie mij aan?


Alvast bedankt!

klojo

Legacy Member
Ik heb zelf momenteel een g35. Heb hem nu bijna 2 jaar en ben er toch zeer tevreden van. Op skype/vent is mic kwaliteit zeer sterk. Je hebt er ook een switchke opstaan om te wisselen tussen 5.1 en 7.1. Na het verschil te horen ben ik toch een grote voorstander van 7.1. Audio is ook zeer goed.
Het enige kleine nadeel is dat het stof aan de oren na een jaartje begint te scheuren. Dit voel je echter niet dus het is echt maar een zeer klein nadeel.

CrushTheButton

Legacy Member
Hoe lang is de kabel van de G35 ongeveer? Sommige merken hebben soms korte kabels.

Toch al bedankt voor de reactie!

CrushTheButton

Legacy Member
Ok, bedankt. Wat me toch ook wel interesseert is de CM Sirus 5.1. Heeft iemand een idee of die goed is?

MinatO

Legacy Member
Kheb zelf de Razer Megaladon (wel boven uw budgetprijs) maar kzou toch aanraden om voor 7.1 te gaan als ge shooters speelt en vooral ook uw geluidskaart is belangrijk.

CrushTheButton

Legacy Member
Ik speel inderdaad shooters, en om eerlijk te zijn heb ik geen idee welke geluidskaart ik heb. Dat zal ik even opzoeken.

Ik denk dat het de geluidskaart op mijn moederbord zal zijn. Ik heb geen afzonderlijke.

Rubisti-Ftw

Legacy Member
Veel goeds al gelezen over deze, kijk maar even naar de reviews.

Op de Britse site van amazon staat hij voor 55€.

nlck1597

Legacy Member
Zelf heb ik de Astro a40's weten te bemachtigen van een vriend die in de MLG zit, naar mijn mening de beste headset op de markt maar ook zeer prijzig. Misschien ken je iemand die ook iets met e-sports doet? Dan kan je misschien wat regelen. ;)

klojo

Legacy Member
Meeste nieuwere moederborden hebben wel een degelijke onboard sound card zitten. Ik geloof dat die wel overeenkomen met geluidskaarten van 2-3 jaar terug. Dus als je budget niet heel groot is zal ik dat nog niet overwegen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan