Archief - Aankoop TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lowrobbn

Legacy Member
Hallo.

Aangezien mijn 10 jaar oude tv het bijna gaat begeven en ik een week vakantie heb is, het hoog tijd geworden om een nieuwe aan te schaffen.
Ik zou deze tv voornamelijk gebruiken voor gaming(PS3), Digitale TV ( Belgacom ) en ook wel eens om mijn laptop op aan te sluiten.
vereist: Full HD , 32 inch , min 3 HDMI aansluitingen
Budget : € +-350

Ik heb al een beetje zitten rondkijken en ik ben bij deze toestellen uitgekomen, Welke raden jullie aan?

LG 32LK450
LG ELECTRONICS 32LK450 - LCD Televisie, Full HD, CI+, DivX HD - LG ELECTRONICS *| redcoon België

Philips 32PFL4606H
Philips 32PFL4606H - LCD Televisie, Full HD, DVB-T/C - Philips *| redcoon België

Samsung LE32D550 - NL Model
Samsung LE32D550 - NL Model - LCD Televisie, Full HD, DVB-T/C/Ci+/ - Samsung *| redcoon België



Indien je betere toestellen weet stel maar voor !

Mvg,
Robin

Mr. Humphries

Legacy Member
Rond dat budget zou ik vooral kijken naar het uiterlijk. Grote verschillen in beeldkwaliteit zal je niet zien. Het enige wat kan meespelen, is de eventuele inputlag, maar daar kent Tribal meer van.

exo

Legacy Member
Sorry dat ik deze treath even hijack, maar aangezien ik ook aan een nieuw tv-toestel toe ben en mijn budget en vereisten zowat overeenstemmen met de treathstarter is het stom om een 2de treath te openen.

Mijn persoonlijke voorkeur uit de top 3 van de OP gaat uit naar de Philips.
Nu had ik nog wel één vraagje mbt ps3 & digicorder... LED, LCD of plasma?

Mr. Humphries

Legacy Member
exo zei:
Nu had ik nog wel één vraagje mbt ps3 & digicorder... LED, LCD of plasma?

Heeft daar weinig tot niets mee te maken.
LED of LCD: hangt van je budget af (meesten zijn op moment toch allemaal LED).

Plasma begint pas vanaf 42", dus valt zoiezo af.

lowrobbn

Legacy Member
Ik denk dat ik morgen eens ga kijken achter die Samsung( mooiste + lage inputlag )
Zal wel een fysieke winkel zijn waar ik deze ga aankopen aangezien ik Ecocheques kan gebruiken van mijn ouders.

Bedankt voor het advies ! :-)

lowrobbn

Legacy Member
exo zei:
Sorry dat ik deze treath even hijack, maar aangezien ik ook aan een nieuw tv-toestel toe ben en mijn budget en vereisten zowat overeenstemmen met de treathstarter is het stom om een 2de treath te openen.

Mijn persoonlijke voorkeur uit de top 3 van de OP gaat uit naar de Philips.
Nu had ik nog wel één vraagje mbt ps3 & digicorder... LED, LCD of plasma?
Deze had ik eerst ook op het oog door zijn 100 hz. Maar ik weet niet of deze echt geschikt is voor op te gamen.

exo

Legacy Member
Waarom twijfel je? Door die zogenaamde inputlag? (wat is dat trouwens?)
Aangezien ik geen fervent gamer ben (enkel fifa) ben ik echt niet zo op de hoogte van al die zaken alsook van technische zaken mbt een tv... :p
Wat me wel zou storen is dat m'n game niet vlot zou draaien (lees: niet perfect speelt dus:p)

lowrobbn

Legacy Member
exo zei:
Waarom twijfel je? Door die zogenaamde inputlag? (wat is dat trouwens?)
Aangezien ik geen fervent gamer ben (enkel fifa) ben ik echt niet zo op de hoogte van al die zaken alsook van technische zaken mbt een tv... :p
Wat me wel zou storen is dat m'n game niet vlot zou draaien (lees: niet perfect speelt dus:p)
Dat is dus inputlag ;)

Mr. Humphries

Legacy Member
Inputlag is de tijd die zit tussen een actie die je doet (bijv. het drukken op het x knopje van je PS3) en dat deze actie zicht op het scherm voordoet.

Als je een inputlag hebt van 30 seconden (onrealistisch, maar gemakkelijk om uit te leggen), wil dat zeggen dat je, als je op je 'x' hebt gedrukt om te schieten (of wat dan ook), je pas 30 seconden later de kogels uit je geweer ziet vliegen.

Nu wordt dit in ms (milliseconden) uitgedrukt. Het is best dat je hier zo laag mogelijk in bent. Je zal dit ook niet zien staan in de specs. De meeste mensen merken hier ook niets van, maar de die hard gamers willen een zo snel mogelijke reactie natuurlijk. De enige manier om te weten of je tv een hoge inputlag heeft of niet, is om hier reviews van op te zoeken.

De meeste tv's hebben ook een 'game' modus die de inputlag verbetert door alle beeldverwerkingssystemen uit te schakelen (zoals de 100Hz bijv ...).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan