Archief - Aankoop (premium) pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

frye

Legacy Member
Ik heb nu al enkele jaren een laptop. Deze is inmiddels verouderd en ben op zoek naar een nieuwe computer.

Ik verkies een computer omdat deze kwa prestatie/prijs beter meevalt dan een laptop. Ook wil ik een redelijk krachtige pc waarmee ik weer enkele jaren mee kan (mits enkele upgrades in toekomst). Deze zou ook de nieuwste games moeten draaien.

Richtprijs: +- 1000 EUR

Case
Cooler Master Elite 310 - Midtowermodel

Processor
Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket - L3 8MB

Geheugen
Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800

Videokaart
Sapphire Radeon HD 6950 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 - DVI, HDMI,
DisplayPort

Moederbord
ASUS P8Z68-V LE - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z68 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet

Schrijfstation
Samsung SH-222AB - Schijfstation - DVD±RW

Hardeschijven
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - 7200 tpm

- OCZ Agility 3 Series - SSD - 120 GB

Voeding
OCZ ModXStream Pro

= 1004 EUR
-------------------------------
Graag feedback op aankoop. :)

Twinturbo

Legacy Member
Laat die i7 al maar vallen, in games zal die minder dan 1% schelen met de i5 2500K.

- Is het de bedoeling om later een 2de kaart in crossfire/sli te steken?
- Ben je van plan nu of later te overklokken?

frye

Legacy Member
Twinturbo zei:
Laat die i7 al maar vallen, in games zal die minder dan 1% schelen met de i5 2500K.

- Is het de bedoeling om later een 2de kaart in crossfire/sli te steken?
- Ben je van plan nu of later te overklokken?

De i7 heb ik bewust gekozen voor toekomst gericht. Ook doe ik vaak aan videobewerking waardoor de i7 toch qua compileren beter uitkomt.

Ik denk dat als mijn kaart het niet meer gedraaid krijgt een 2de kaart te kopen crossfire/sli.
Ik ben niet van plan om te laten overklokken.

Yank

Legacy Member
'k Ben vrij zeker dat die case te klein is voor die GPU of toch op z'n minst enorm krap gaat zijn.

Lamsednav

Legacy Member
* Moederbord met P67-chipset nemen, bij voorkeur de P8P67 Pro.
* De 2GB-versie nemen van de 6950.
* Crucial SSD ipv OCZ.

Musk

Legacy Member
frye zei:
De i7 heb ik bewust gekozen voor toekomst gericht. Ook doe ik vaak aan videobewerking waardoor de i7 toch qua compileren beter uitkomt.

Ik denk dat als mijn kaart het niet meer gedraaid krijgt een 2de kaart te kopen crossfire/sli.
Ik ben niet van plan om te laten overklokken.

Zelfs dan nog is een i7 niet nodig hoor.

frye

Legacy Member
Wat zijn de verschillen van de Crucial SSD tov OCZ?

Ik denk dat een i7 toch een meerwaarde is naar de toekomst toe?

Musk

Legacy Member
De Crucial heeft een lagere defectrate, dus betrouwbaarder.


i7 heeft hyperthreading, een technologie die al meer dan 5 jaar op de markt is en nog steeds maar door enkele professionele programma's ondersteund wordt.

Is even toekomstgericht als een i5.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan