Archief - Aankoop notebook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rizlah

Legacy Member
Ik wil een notebook kopen met volgende specs:

cpu: liefst centrino (1.7ghz of hoger)
HD: 60GB (40GB kan eventueel ook)
Ram: minstens 512MB DDR
scherm: 15" (geen 17")
optical: DVD schrijver
grafische kaart maakt niet veel uit, notebook niet bedoeld om te gamen
S-video out
klaar voor wireless internet
eventueel ook firewire en cardreader

Mijn budget: 1200 euro (misschien 1300 euro)

Merk: liefst Acer of Toshiba (andere voorstellen ook welkom)

Ben al een hele tijd aan het zoeken op het net, maar er zijn tegenwoordig
zoveel verschillende modellen dat ik er hoofdpijn van krijg. :crazy:
Om dan nog maar te zwijgen over andere merken.
Wat zouden jullie kopen als je in mijn plaats was ?

Rizlah

Legacy Member
Dat is zeker een mooi voorstel.
Ik zal straks alles nog is grondig nalezen, want was nog niet op de Dell website gaan kijken.
Heeft iemand ervaring met Dell notebooks ?

RealFlub

Legacy Member
Acer heeft ook nog goede laptop's.. mss daar eens gaan kijken?

Rizlah

Legacy Member
Ik twijfel tussen deze modellen:

- Dell Inspiron 6000 Performance (hd 60gb, 1,73ghz, extra garantie) = 1274 euro
- Acer Aspire 1692WLMi (link) = 1200 euro

De Acer heeft een grotere HD (100GB ipv 60GB), meer geheugen (1024MB ipv 512MB) en een betere videokaart (radeon x700 ipv radeon x300).
De Dell daarintegen heeft dan weer een langere batterijduur (5u ipv 3u), betere garantie (weet de prijs niet voor accidental garantie bij acer, als dat zelfs mogelijk is???) en een snellere hd (5400rpm ipv 4200rpm)

Wat zouden jullie kiezen ?

FlameDB

Legacy Member
aangezien voor u het gamen niet belangrijk is, zal de vid kaart en 't geheugen mss ook minder belangrijk zijn ( of gaat ge zware toepassingen draaien op die laptop? ) zouk toch voor die Dell gaan, dan denk ik dat die snellere HD en de langere batterijduur (bedoeling voor laptop meestal) net iets overwegen.
Nuja, t'is uw keus, gij moet zien wa voor u 't belangrijkst is en waarvoor je de laptop zult gebruiken :).

Rizlah

Legacy Member
Ik ga hem vooral gebruiken voor mijn websites op te maken (Studio MX), en ook software zoals photoshop en corel draw... dus 1gb geheugen is wel welkom denk ik. Ik ga nog is uitzoeken hoe ik extra garantie kan verkrijgen bij Acer, want dat is toch ook belangrijk voor mij.

Insaniacx

Legacy Member
ACER Advantage Light New Edition warranty upgrade to 3 years pick up & delivery € 88,00
ACER Advantage New Edition warranty upgrade to 3 years pick up & delivery including accidental damage € 133,00

=> voila kost ongeveer evenveel as bij Dell denk ik.

Rizlah

Legacy Member
Heeft trouwens iemand ervaring met Asus notebooks ?
Na nog wat zoeken kwam ik de A6Va-Q016H tegen, wat me ook een zeer interessante notebook lijkt.
Maar heb geen ervaring met hun notebooks, alleen hun mobo's.

BuN-bUn

Legacy Member
Asus heeft heel goede notebooks, ze zijn niet voor nix fier dat hun notebooks veel gekozen worden bij ruimtemissies... Indien ik me niet vergis zijn ze momenteel de absolute nummer 1 in Azië.

Hier kan je een vergelijkbaar model vinden (http://www.megamobile.be/productinfo.php?id=20051011646), wel zonder bt en een kleinere hdd, maar bijgevolg wel goedkoper.

Grutman

Legacy Member
De grafische kaart van die megamobile van bun-bun is een "radeon 6200" ? :lol:

Feignasse

Legacy Member
Yankee zei:
https://www.beyondgaming.be/forums

Is dit een optie? Weliswaar dan met P-M 1.73Ghz en 60GB hd he.

2 x 256mb => niet echt aan te raden, liever 1 x 512 en dan later uitbreiden naar 1024mb.

Bovendien heb ik al veel negatieve commentaar gelezen over het WXGA scherm (1280 x 800). WSXGA+ (1680 x 1050) en WUXGA (1920 x 1200 ?) zouden van betere kwaliteit zijn. Heb zelf een WSXGA+ scherm en ben er vrij tevreden van.

Afsnoepen op garantie lijkt me ook niet echt aan te raden bij Dell...

Voor de rest misschien wel een geschikte notebook voor de threadstarter, aangezien s-video, firewire en kaartlezer voor sd-kaartjes standaard voorhanden zijn.

skank

Legacy Member
Rizlah zei:
Ik twijfel tussen deze modellen:

- Dell Inspiron 6000 Performance (hd 60gb, 1,73ghz, extra garantie) = 1274 euro
- Acer Aspire 1692WLMi (link) = 1200 euro

De Acer heeft een grotere HD (100GB ipv 60GB), meer geheugen (1024MB ipv 512MB) en een betere videokaart (radeon x700 ipv radeon x300).
De Dell daarintegen heeft dan weer een langere batterijduur (5u ipv 3u), betere garantie (weet de prijs niet voor accidental garantie bij acer, als dat zelfs mogelijk is???) en een snellere hd (5400rpm ipv 4200rpm)

Wat zouden jullie kiezen ?


ik heb net de 1692 gekocht van acer (deze middag)

wel niet met extra garantie...

laat je nog weten hoe de laptop is ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan