Archief - Aankoop nieuwe tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rogolle

Legacy Member
Hallo,

Ik ga een nieuwe tv kopen.
Mijn enige probleem is dat ik nogal twijfel tussen 2 modellen.
Graag had ik een 3d tv gehad met mega contrast.
Daar ik er niet zodanig veel van ken zou ik graag een beroep doen op jullie mening.
De tv moet ook wel een soort van game tv zijn.

Ik twijfel dus tussen deze 2 modellen:

Samsung ue46d6750

http://www.vandenborre.be/lcd-plasma-le ... -ue46d6750

en de Samsung ue46d6510

http://www.kieskeurig.be/led_tv/samsung ... es/957813/

Beide zijn dus smart TV's

Ik wil er goed kunnen op gamen.
Wil een mega contrast Led scherm.
Ook handig lijkt me draadloze wifi
Local Diming is nodig denk ik om een megacontrast te hebben?

Is 400Hz geen probleem om met een ps3 te gamen?
Daar deze maar 60 Hz heeft.

Dank voor jullie hulp alvast!

Gleke

Legacy Member
als de links nu eens werken zou het handiger zijn voor ze te bezien hé

Mr. Humphries

Legacy Member
Dat Mega contrast wil niets zeggen en is maar een marketing term.
Die 400Hz heeft ook niets te maken met de 60Hz van de PS3. Je tv zal het signaal van de PS3 aanpassen naar '400Hz' om de beelden vloeiender te laten lijken. Echter is dit niet goed om te gamen, aangezien je dan inputlag zal krijgen.

Ik zou eerder voor een tv als een GT30 van panasonic gaan. Deze heeft veel minder last van crosstalk bij het weergeven van 3D.

Als je zou kunnen wachten, zou ik dat nog wel doen, aangezien deze maanden nieuwe modellen van de verschillende fabrikanten gaan uitkomen.

MrBungle

Legacy Member
Die GT 30 is een achterhaald, energiezuipend scherm. Het kan mssch goed overweg met zwartwaarden, mr dat kunnen recente Tv's intussen ook al, er zit geen kleur in en verder dan om mee te gamen zou het hier niet binnenkomen.

Musk

Legacy Member
MrBungle zei:
Die GT 30 is een achterhaald, energiezuipend scherm. Het kan mssch goed overweg met zwartwaarden, mr dat kunnen recente Tv's intussen ook al, er zit geen kleur in en verder dan om mee te gamen zou het hier niet binnenkomen.

Allé bon, een advies van een echte kenner blijkbaar :rofl:


Vergelijk de recentste 'vlaggenschip' LED LCD schermen maar eens met een GT30/VT30


Als je het mij vraagt overklassen de plasmas die zooi op alle gebied, op design na.


En geen kleur in een GT30? Are you fucking kidding me??

Rogolle

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Dat Mega contrast wil niets zeggen en is maar een marketing term.
Die 400Hz heeft ook niets te maken met de 60Hz van de PS3. Je tv zal het signaal van de PS3 aanpassen naar '400Hz' om de beelden vloeiender te laten lijken. Echter is dit niet goed om te gamen, aangezien je dan inputlag zal krijgen.

Ik zou eerder voor een tv als een GT30 van panasonic gaan. Deze heeft veel minder last van crosstalk bij het weergeven van 3D.

Als je zou kunnen wachten, zou ik dat nog wel doen, aangezien deze maanden nieuwe modellen van de verschillende fabrikanten gaan uitkomen.


Dus beide samsungs zou je eerder afraden?
Ik zou wel liefst een samsungtv hebben.
Liefst megacontrast en perfect beeld en bediening om te gamen.
46 inch ook wel.

Ander voorstel dan?

MrBungle

Legacy Member
Ik weet niet wat ze hier zitten te zwanzen maar Samsung D6000-D8000 is een goed idee Rogolle, je hebt je duidelijk geinformeerd.

Rogolle

Legacy Member
MrBungle zei:
Ik weet niet wat ze hier zitten te zwanzen maar Samsung D6000-D8000 is een goed idee Rogolle, je hebt je duidelijk geinformeerd.

Dus die 6750 en 6510 zijn beide goede tvs om op te gamen?
Zal daar geen vertraging optreden dan bij games?
Iedereen spreekt elkaar hier wat tegen dus weet ik niet goed meer wat te denken.

Dank je alvast

MrBungle

Legacy Member
Hmm, wat je verwacht v contrastwaarde moet je met je eigen ogen gaan bezien, maw niks kopen zonder het toestel eerst te zien spelen.. Wat verwacht je van kleuren en zwartwaarden etc..
Ook het type 'backled speelt een rol.

Als je een 46" kiest, heb je genoeg aan 200, 400 Hz om zeker te zijn van een snelle reactietijd, maw dan zal gamen geen probleem zijn.

Psy

Legacy Member
Wat zit gij hier nu zelf te zwanzen?
Die hz ratings zijn beeld enhancers, wat allemaal mooi is voor tv/blurays & dergelijke, voor gaming is dat de grootste zeik dat er is.
Die PS3 (of welke console dan ook) loopt aan 60hz, die beeldenhancers zetten dat om naar 400hz, 200hz, whatever, het feit dat die tv dat signaal moet omzetten brengt input lag met zich mee, iets wat ge bij games net wilt vermijden.
Daarom dat men tijdens games al die zever net afzet (via gaming mode & dergelijke)

Aan de topicstarter, qua games zou ik me niet teveel zorgen maken, quasi alle tv's tegenwoordig hebben gaming/pc modes die ge kunt inschakelen voor uw console, vanaf ge dan op uw console speelt word een groot deel van die beeldverbeteringen uitgezet zodat ge grotendeels lag-free kunt gamen, het beeld word er niet slechter door, ge krijgt gewoon de games te zien zoals ze gemaakt zijn, zonder uw tv die het beeld nog eens onnodig probeert te 'verbeteren', de rest hangt gewoon af van het model van de tv zelf, de kleuren, de zwartwaarden en dergelijke hebben niks met de beeldverbeteringen te zien & dat word gewoon bepaald door uw keuze van tv model.

Voor de rest ga'k me niet uitspreken over de modellen zelf, aangezien ik niet zo goed meer mee ben wat de modellen betreft, maar wou toch eens reageren om verwarring tegen te gaan.

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd Bungle, wat zit je hier allemaal te verkondigen?

Die Hz-en maken zoiezo al bitter weinig uit...

@TS: Dat mega Contrast is maar een naam en als je echt goed contrast wil, samen met beeldkwaliteit, moet je zoiezo naar plasma gaan. Het hoge contrast bij een LED wordt enkel bereikt door de hoge helderheid die ze kunnen halen. Dit is vooral handig bij zeer fel verlichte ruimtes zoals winkels en etalages e.d. In een woonkamer of op een slaapkamer is het eerste wat je doet met je tv, de helderheid terugschroeven.

Waarom ook een Samsung? Dit is altijd het merk waar ik probeer van weg te blijven. Ik vertrouw ze niet goed. Net zoals heel veel tv's van 2 jaar geleden het nu beginnen te begeven door minderwaardige condensors te gebruiken...

MrBungle

Legacy Member
Ik heb het wel over de beelden per seconde he Psy, niet de 'clear motion rate' zoals ze het noemen bij Samsung (uw enhancer).
Ik zei dus gewoon dat je beter een 200 of meer Hz (beelden per seconde) Tv neemt op een 46" om een goede reactietijd te hebben?!

MrBungle

Legacy Member
Laat me raden Mr. Humphries, je hebt zelf een Pana Plasma??

quickfist

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Idd Bungle, wat zit je hier allemaal te verkondigen?

Die Hz-en maken zoiezo al bitter weinig uit...

@TS: Dat mega Contrast is maar een naam en als je echt goed contrast wil, samen met beeldkwaliteit, moet je zoiezo naar plasma gaan. Het hoge contrast bij een LED wordt enkel bereikt door de hoge helderheid die ze kunnen halen. Dit is vooral handig bij zeer fel verlichte ruimtes zoals winkels en etalages e.d. In een woonkamer of op een slaapkamer is het eerste wat je doet met je tv, de helderheid terugschroeven.

Waarom ook een Samsung? Dit is altijd het merk waar ik probeer van weg te blijven. Ik vertrouw ze niet goed. Net zoals heel veel tv's van 2 jaar geleden het nu beginnen te begeven door minderwaardige condensors te gebruiken...

als ge op AV forums leest zijn er nochtans veel mensen die last hebben met panasonic dit jaar. er zou regelmatig een groene schijn op het scherm komen van de GT30/VT30. ergste van al is dat panasonic er niets aan doet met garantie... ze hebben het proberen te fixen, maar resultaten zijn naart schijnt ni veel belovend dus als je dit hebt met je tv ben je wel gezien.
heb op het punt gestaan om de GT30 te kopen, maar toch afgeschrikt door dit. heb dan toch maar de D6900 gekocht waarmee veel minder problemen waren

Mr. Humphries

Legacy Member
MrBungle zei:
Laat me raden Mr. Humphries, je hebt zelf een Pana Plasma??

Nope :). Ik raad mijn eigen tv niet aan omdat ik er zo tevreden van ben!

Mijn tv: een pioneer plasma ...

Die CMR = Hz Enkel een andere term, om marketingtechnisch zich te onderscheiden van andere merken.

Trouwens als dit zo belangrijk is: De pana plasma's hebben 600Hz en er zijn tv's die richting de 1200Hz gaan ...

MrBungle

Legacy Member
En als ik goed geïnformeerd ben zit Panasonic op zijn gat, televisies zullen geen deel mr uitmaken van hun aanbod. Ja, sry, aanbod.. ze hebben er bijna nu al geen meer.

Mr. Humphries

Legacy Member
Tiens dat is raar... Waarom zijn ze dan een nieuwe fabriek aan het bouwen?

Daarnaast is het toch niet belangrijk om veel toestellen op de markt te brengen. Net als samsung: per gadget op een tv, brengen ze een nieuw toestel uit. Raak daar als consument nog maar eens aan uit.

Het is natuurlijk ook hun marketingstrategie. Vanaf dat je een winkel binnenkomt, zie je enkel Samsungs staan. En dit langs alle kanten met veel verlichting rond, zodat het zwart beter uitkomt door hun hoge mate van helderheid ...

Plus daarnaast: Pioneer is ook gestopt met het produceren van tv's. Plaats gerust een hedendaagse tv (Ja, ook de huidige plasma's van Panasonic!) naast de Kuro's en nog worden deze weggeblazen.

Rogolle

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp moet ik er enkel voor zorgen dat de tv een game mode heeft?
Ik wil alleen maar een mooi beeld en goed kunnen gamen er op.
Zijn er degelijke opties beschikbaar dan?
Mijn budget is voorlopig tot 1300€
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan