Archief - Aankoop nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

W3sl3y

Legacy Member
Omdat er binnenkort enkele goede games uitkomen en ik terug wat meer op pc zou willen gaan gamen, ben ik van plan om een nieuwe game pc te kopen. De pc zou toch minstens 4 jaar zonder upgrades moeten mee kunnen. Ik ben ook waarschijnlijk van plan om binnenkort dit scherm aan te kopen: Acer GN245HQbmid 23,6'' 3D (1920x1080)

Ik heb zelf al iets samengesteld via Alternate:

Moederbord: Socket 1155 ASUS MAXIMUS IV GENE-Z €169,90
Processor: Intel® Core™ i5-2500K €192,90
Koeling: Antec KÜHLER H2O 620 €49,99
Grafische kaart: MSI N570GTX Twin Frozr III PE/OC €324
Voeding: Antec High Current Gamer HCG-620 €89,90
Geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit €44,99
Harddisk (SSD): Crucial CT064M4SSD2 €89,90
Harddisks (SATA): Western Digital WD30EZRX €119,90
Behuizing: Antec Twelve Hundred V3 €164,90
Blu-ray Brander: LG BH10LS €79,90
DVD-ROM: Sony Optiarc DDU1681S-0B €17,99
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit €99,99


Mijn budget is ongeveer 1500 euro, deze pc zou ongeveer 1440 euro kosten.
Is deze pc in orde om enkele jaren mee te kunnen gamen?

fortuneke

Legacy Member
- goedkopere moederbord nemen : asus P8P67 pro / asrock extreme 4 / gigabyte GA-P67-65
of Z varianten
- andere koeler : scythe mugen 2 rev B
- 450-550 W is al genoeg voor 1 enkele GFX kaart + OC
- waarom bluray en dan nog een dvdrom ?

ATI

Legacy Member
Van welke winkel is dit???

4jaar zonder upgrades,sorry maar dat gaat niet lukken.Ik zou ook geen nvidia 570gtx videokaart kopen maar een amd HD 6950 2gb van sapphire dirt 3 versie krijg je spel bij en zit goede custom cooler op.

Ga je overclocken,want als je dat nooit gaat doen zou ik stock koeler houden en geen antec kuhler pakken en als je toch gaat overclocken zou ik eerder een high end luchtkoeling pakken ala scyte mugen 2 of thermalright silver arrow.

Blue ray brander echt nodig ,goedkoop is dat niet eh.

Zet ook is prijzen bij elk onderdeel,als je wilt.

W3sl3y

Legacy Member
Van Alternate.be

Mijn huidige pc is indertussen al meer dan 4 jaar, en die heeft het toch goed volgehouden bij de meeste games zonder upgrades.

Ik ben van plan om te overclocken, is een luchtkoeling dan beter? Ik vond die Antec waterkoeling handiger omdat hij stiller is en je hebt meer ruimte is je case + makkelijker proper (stofvrij) te maken.

Die monitor die ik graag zou kopen is 3D Vision ready, daarom zou ik voor Nvidia gaan.

Ik heb bewust dat type moederbord gekozen omdat deze onboard SupremeFX X-Fi 2 met EAX 5.0 audio heeft.
Ik heb altijd al een geluidskaart van Creative gehad en zou het niet meer kunnen missen. Door dit moederbord te nemen hoef ik geen geluidskaart meer en komt het zelfs iets goedkoper uit.

Ik vind het altijd handiger om 2 optische drives te hebben, en een dvd-rom kost tegenwoordig niet veel meer.

fortuneke

Legacy Member
Ik ben van plan om te overclocken, is een luchtkoeling dan beter? Ik vond die Antec waterkoeling handiger omdat hij stiller is en je hebt meer ruimte is je case + makkelijker proper (stofvrij) te maken

als je liever watercooling hebt neem dan H80 of H100 van corsiar , maar luchtkoeling presteert soms nog beter ( toch noctua ND-14 , silver arrow )

ATI

Legacy Member
Ja misschien dat je wel 4 jaar meekan,als je op lage resolutie speelt.Ik heb mijn pc van 2008 en heb toch al videokaart moetten upgraden.

Dat 3d vision ga je toch niet doen???Ik zou dan eerder eyefinity doen.Thermalright silver arrow is beter ja,kost ook minder.

W3sl3y

Legacy Member
ATI zei:
Ja misschien dat je wel 4 jaar meekan,als je op lage resolutie speelt.Ik heb mijn pc van 2008 en heb toch al videokaart moetten upgraden.

Dat 3d vision ga je toch niet doen???Ik zou dan eerder eyefinity doen.Thermalright silver arrow is beter ja,kost ook minder.

Die Silver Arrow staat hier niet bij CPU Koelers Is er nog een andere dat je kan aanraden? Over die van Noctua heb ik ook al veel positiefs gelezen.

Ik heb al enkele reviews gelzen over 3D vision en die zijn er toch redelijk positief over?

ATI

Legacy Member
scyte mugen 2 is ook heel goed rond 30€,maar zie die er niet meer bij staan raar,ja die noctua schijnt ook goed.

Ik heb paar keer gelezen van mannen dat 3d vision maar niks is.Heb je al is eyefinity gezien???

W3sl3y

Legacy Member
ATI zei:
scyte mugen 2 is ook heel goed rond 30€,maar zie die er niet meer bij staan raar,ja die noctua schijnt ook goed.

Ik heb paar keer gelezen van mannen dat 3d vision maar niks is.Heb je al is eyefinity gezien???

Gamen op meerdere monitors? Nee nog niet in't echt gezien, maar daar heb ik geen plaats of geld voor.

Ik ben nog aan't twijfelen, als ik niet voor 3D vision zou gaan kan ik even goed een AMD Radeon pakken.

ATI

Legacy Member
Ja die dingen zijn niet goedkoop,zit hier soms iemand met 3Dvision op dit forum?????Gelieve uw ervaring hier dan te posten.Ik persoonlijk zou het nooit kopen!

Moest je 3D vision NIET kopen pak dan de amd HD 6950 2gb dirt 3 van sapphire.

W3sl3y

Legacy Member
Ik denk dat ik voor die HD 6950 ga.
Ik vraag me wel iets af: ik heb al jaren nvidia gebruikt en zij ondersteunen PhysX wat je ook vaak tegenkomt op game verpakkingen. Hoe zit dat bij AMD? Betekent dan dat een bepaald game die physX ondersteunt er grafisch "minder" uitziet bij een amd kaart?

jm188

Legacy Member
dan worden die berekeningen door de cpu gedaan, weinig games hebben dat trouwens, dat ga je niet missen

W3sl3y

Legacy Member
Ik neem aan dat deze case goed genoeg is: Antec Nine Hundred Two V3 - EC i.p.v. Twelve Hundred V3 die ik eerst had?

Hoeveel ruimte blijft er ongeveer over op die SSD van 64GB na installatie van Windows 7 Home Premium?

ToasT

Legacy Member
Ik gebruik nu ongeveer 28gb met windows en al mijn programma's op. Games staan op een gewone HD. Installeer nooit Steam op je SSD want dat plaatst al je steamspellen ook je SSD.
Ik gebruik wel enkel wa office en gewone prg's zoals torrents, youtube ripper, ...

ATI

Legacy Member
Wesley18 zei:
Ook voor gaming? Ik lees in sommige reviews dat deze wat last heeft van ghosting...?

Nope das allemaal zever,heb 2 dell ultrasharps gehad en niks last van,pak dat 15man op dit hardware forum dit scherm al heeft gekocht en niemand had daar last van.Ik vind dat ghosting allemaal bullshit.

W3sl3y

Legacy Member
Ok bedankt, dan weet ik genoeg en kan ik eens beginnen met bestellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan