Archief - Aankoop nieuwe pc, vooral hulp met CPU + Barebone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lint

Legacy Member
Hallo, ik wil mij in de nabije toekomst een nieuw systeem aanschaffen. Probleem is echter dat ik al een hele tijd de hardware markt niet meer opvolg met als gevolg dat ik niet meer weet wat nu te kopen.

Wat ik verwacht van mijn pc is dat hij vooral stabiel draait en goed gekoeld blijft. Als ik wat snelheid moet inleveren om betere stabiliteit en koeling te bekomen, dan heb ik daar geen probleem.
Ook hoef ik niet noodzakelijk het nieuwste van het nieuwste te hebben, zolang het in verhouding zijn geld maar waard is.
Het systeem zal ook gebruikt worden om te gamen maar ik ben niet de persoon die streeft naar de hoogste resoluties. Als ik het komende 1,5 - 2 jaar, nieuwe spellen aan een redelijke grafische kwaliteit kan draaien ben ik tevreden.

Het budget komt op een maximum van €1200.

Mijn grootste probleem is de cpu. Om eerlijk te zijn heb ik geen enkel flauw idee wat tegenwoordig de beste koop is, AMD <=> INTEL, ...?

Mijn 2e probleem is dat ik een barebone wil hebben maar ik absoluut niets hier vanaf weet (de keuze welke zal zowiezo afhangen van de keuze cpu). Als iemand kan vertellen of er bepaalde punten zijn waar ik op moet letten (koeling bij bepaalde merken efficiëter, uitbreidbaarheid, ...) kom ik al ver. Als iemand mij uit ervaring een bepaald type kan aanraden is natuurlijk ook altijd welkom.

Op het moment dacht ik aan dit:
CPU: Intel P4 630,3,0GHz,800MHz €172
Case/Barebone: ??? geschatte prijs van max €400
Videokaart: ATI Radeon X1800GTO PCI-E 256MB (of kan ik beter een klasse hoger gaan?) €259
RAM: DDR 2048MB PC-400 KINGSTON VALUE KIT €179
DVD Speler: PLEXTOR PX-130A/T3BP BULK €27
HD: WD 250GB WD2500JB 8MB CACHE 7200 €85,9

Totaalprijs: €1123

Iemand die iets kan toevoegen?


Ps: Ik koop al mijn pc's in duitsland vermits ik vrij snel in Aken ben. De prijzen die ik erbij heb gezet komen dan ook van duitse sites.

ZeroTolerance

Legacy Member
barebone SN25P
cpu pakt nen AMD die bij u budget past
2 gig ram cava

Ik zou zeggen add eerst alles behalve cpu + gfx en add die dan bij naargelang budget dat overblijft

Yank

Legacy Member
- Barebone: SN25P is zeker niet slecht, zoals hier boven gezegd
- CPU: afhankelijk van budget, ik zie dat je niet zoveel meer over hebt, dus ik zou zeggen de 3500+/3700+
- grafische kaart: voor z'n geld is X1800GTO goede kaart, als je wat lager wilt (+-200&#8364;), zou ik de 7600GT aanraden, wat hoger de 7900GT (+- 300&#8364;)
- mss een dvd-writer ipv speler, kost maar goeie 15&#8364; meer en 't kan toch een stuk meer he, BenQ en NEC zijn goede en goedkope merken.

R-evolution™'

Legacy Member
CPU: Intel P4 630,3,0GHz,800MHz &#8364;172
Case/Barebone: ??? geschatte prijs van max &#8364;400
Videokaart: ATI Radeon X1800GTO PCI-E 256MB (of kan ik beter een klasse hoger gaan?) &#8364;259
RAM: DDR 2048MB PC-400 KINGSTON VALUE KIT &#8364;179
DVD Speler: PLEXTOR PX-130A/T3BP BULK &#8364;27
HD: WD 250GB WD2500JB 8MB CACHE 7200 &#8364;85,9


Cpu : Ga voor een amd (S 939) aangezien je met een barebone zit , amd word niet zo warm als intel en is in verhouding goedkoper .
Kies oftwel voor een x2 3800+ (dual core) als je budget het toelaat oftewel voor een 3000+ , die 3000+ is makkelijk te overclocken naar 3500+ (single core) zonder dat je veel kennis nodig hebt over overcloken . temperatuur verschil ga je hier niet merken na het oc'en (miss 1 grade) en stabiliteit blijft super goed . Ik heb mijn venice 3000+ hier op hogere snelheid draaien dan een 3800+ en men cpu fan staat 90 % van de tijd stil als ik wat surf .

Graka : Ik zou naar nvidia gaan ; naar mijn ervaring ook koeler . 7800GT bv .

the_brainiac

Legacy Member
R-evolution™' zei:
Graka : Ik zou naar nvidia gaan ; naar mijn ervaring ook koeler . 7800GT bv .
Nu nog ne 7800GT? Die meer kost dan een 7900Gt en een pak trager is .....

boostah

Legacy Member
voor da koeler moete het ni doen, ze zijn nog altijd rete warm, moest het verschil groter zijn k ma nu+ denk ni dat er al deftige (lees genoeg want 1 review=geen review) zijn van de GTO

voor de grafische kaart is wat yankee zegt van toepassing, valt dus hoeveel je eraan te spederen hebt, meer = 7900GT minder=7600GT, nu = 1800GTO

edit: kzou zeggen, als je amd gaat heb je iets meer budget, neem dan de 7900GT, hoewel de 1800GTO hdr+AA aankan (grootste voordeel van ati kaarten tov nvid die kunnen da ni) lijkt mij de GTO gewoon te traag om dan nog vloeiend te spelen

Lint

Legacy Member
CPU: AMD Athlon 64 3800X2 S939 Tray €275,00
Case/Barebone: SN25P 399 €
Videokaart: Geforce 7900GT PCI-E 256M 2xDVI €319
RAM: DDR 2048MB PC-400 KINGSTON VALUE KIT €179
DVD Speler: PLEXTOR PX-130A/T3BP BULK €27
HD: WD 250GB WD2500JB 8MB CACHE 7200 €85,9

Totaal: 1285

Is dit alles bijeen een mooi systeem voor de prijs?

Uiteindelijk is dit nog een aanvaardbare prijs maar is de AMD 3800X2 tov AMD 3700+ die €80 extra wel waard? En is de 7900GT tov de X1800GTO de €60 extra waard?

Na wat reviews gelezen te hebben lijkt de SN25P idd wel een mooie (en duurdere) keuze voor een barebone. Vooral de koeling en veel plaats voor eventuele extra hd's staat mij wel aan.

Ps: CD/DVD schrijver heb ik niet nodig in deze pc.

In elk geval al bedankt voor alle hulp en info :).

R-evolution™'

Legacy Member
Ik zou het zo houden . Die cpu is goed en de graka ook

Davion

Legacy Member
- Goede config, maar ik zou de Plextor door een BenQ DW-1650 veranderen, kost amper meer, IS een schrijver, en is kwalitatief beter.
- Ja, en ja.

boostah

Legacy Member
goed systeempje, niks meer aan veranderen, buiten misschien de schrijver

Davion zei:
- Goede config, maar ik zou de Plextor door een BenQ DW-1650 veranderen, kost amper meer, IS een schrijver, en is kwalitatief beter.

dacht zelfs dat de benq hardware matig identiek is aan de plextor, enkel andere firmware, en hoewel de benq goedkoper is kan ie meer :p

Davion

Legacy Member
Hij kan niet meer, maar dankzij de verbeterde firmware is hij gewoon beter.

boostah

Legacy Member
lol kweett nog bij dw1640 = indentiek aan plextor, met plextor firmware werkte ie zelfs, maar kzou ni weten hoe het op dw1650 werkt :p

dacht wel dat ie nog altijd flashbaar was
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan