Archief - aankoop nieuwe pc-monitor 25''+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Evil Force

Legacy Member
Ik ben van plan mij een nieuwe monitor aan te schaffen.
Het scherm wordt gebruikt als tweede scherm voor men laptop.
De monitor zal vooral worden gebruikt om series op te kijken, te surfen, en te pokeren.

budget: +-300 euro

Dus mijn vraag: Kan er iemand mij een scherm aanraden, min 24'', met goede eigenschappen, voor een goede prijs?

Extrizyo

Legacy Member
kijk eens bij Dell UltraSharp monitors , is zeer gekend voor kwaliteit :) maar kost wel redelijk veel

Musk

Legacy Member
Extrizyo zei:
kijk eens bij Dell UltraSharp monitors , is zeer gekend voor kwaliteit :) maar kost wel redelijk veel

25"+ dan ga je met €300 niet toekomen :)

Evil Force

Legacy Member
Thx voor de reacties.
Die IIyama lijkt me wel wat.

Ik heb al veel schermen vergeleken, qua prijs, merk, specificaties, kwaliteit ect.
Hieronder een vergelijking tussen 3 schermen die er tot nu toe bovenuitsteken.
Het enige waarop die Iiyama minder scoort dan andere modellen is het dynamisch contrast.
Ik weet niet in hoeverre dit echt moet meespelen in mijn keuze, en of die 5.000.000:1 eigenlijk best goed is of niet.

vergelijking
Ook dit scherm lijkt me goed.
klik

Zenon

Legacy Member
Voor zover ik weet moet ge u in ieder geval niet blind staren op "dynamisch contrast" want dat blijkt vaak gewoon een marketing truukje te zijn om te kunnen goochelen met hoge cijfers.

Het werkelijke contrast is van groter belang.

Psy

Legacy Member
Iiyama gebruikt zover ik weet bijna nooit ips panelen, is echt een producent die zich hoofdzakelijk richt op prijs/kwaliteit & reactietijd voor games.
Niet dat ik er ontevreden van ben, altijd zeer tevreden iiyama klant geweest omwille van hun goede garantieservice, wil maar zeggen dat ge voor die prijs, en zeker voor een 27" geen ips paneel moet verwachten.

Maar de service alleen al blijft me bij het merk houden, als er iets met het scherm is, gewoon ff opbellen & een dag of twee erna staat er een koerier met een nieuw scherm aan uw deur (niet refurbished) en pakt het oude weer mee.

phate_13

Legacy Member
Ik zou gewoon voor een 24" scherm gaan. Een deftig 27" scherm zul je niet vinden voor dat budget. Voor 27" zou ik toch niet tevreden zijn met "maar" een Full HD resolutie.

Investeer in de kwaliteit. Zoals het Dell U2412hm scherm.

Evil Force

Legacy Member
Maar dan lijkt het mij niet echt de moeite aangezien ik dan maar 2 inch groter heb dan men huidig scherm.

ALF 2.0

Legacy Member
Evil Force zei:
Maar dan lijkt het mij niet echt de moeite aangezien ik dan maar 2 inch groter heb dan men huidig scherm.

Die twee inch, in combinatie met de full HD resolutie, maken anders een substantieel verschil imo. En bovendien, wie het kleine niet eert...;)

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats biedt zo'n 27" model geen meerwaarde over een 24" model qua resolutie. Integendeel zelfs, het scherm dat ik aanraad heeft zelfs een hogere resolutie! (1920*1200 ipv 1920*1080).

Daarnaast heb je ook het voordeel dat je zou upgraden naar een IPS scherm, met veel betere kleurechtheid, kijkhoek, ... Alsook heeft dat scherm een zeer flexibele voet en ingebouwde usb-hub.

Als je enkel inch belangrijk vindt, dan moet jij dat maar weten. Ik raad je gewoon iets aan waar je wel degelijk een meerwaarde zult uithalen op verschillende vlakken. Als jij echt enkel de grootte belangrijk vindt, dat is jouw keuze.

Lan

Legacy Member
Ik heb zowel een Iiyama 27" met 1920x1200 en een Dell U2711 met 2560x1440.
Bij de iiyama 27" is de 1200 ipv 1080 verticaal een heel groot verschil.

Qua kleurenweergave is de Dell 2711 gewoon van een andere wereld maar kost dan ook 530 € (promo Redcoon).

Evil Force

Legacy Member
phate_13 zei:
In de eerste plaats biedt zo'n 27" model geen meerwaarde over een 24" model qua resolutie. Integendeel zelfs, het scherm dat ik aanraad heeft zelfs een hogere resolutie! (1920*1200 ipv 1920*1080).

Daarnaast heb je ook het voordeel dat je zou upgraden naar een IPS scherm, met veel betere kleurechtheid, kijkhoek, ... Alsook heeft dat scherm een zeer flexibele voet en ingebouwde usb-hub.

Als je enkel inch belangrijk vindt, dan moet jij dat maar weten. Ik raad je gewoon iets aan waar je wel degelijk een meerwaarde zult uithalen op verschillende vlakken. Als jij echt enkel de grootte belangrijk vindt, dat is jouw keuze.

Ik apprecieer uw raad zeker wel man. ;)
En misschien heb je wel gelijk ook.

Wat ik het belangrijkst vind is dat ik meer zaken op 1 scherm kan krijgen, scherp en met goed contrast en mooie kleuren ect. (en dat ik dus bepaalde zaken kleiner maar toch perfect leesbaar en scherp op mijn scherm kan weergeven) Dus misschien moet ik dan wel eerder voor een 24" scherm gaan van betere kwaliteit.
Maar op mijn 22" medion scherm dat ik nu heb, heb ik ook 1920x1200. Wil dit dan zeggen dat ik pas meerwaarde zal hebben als ik een scherm met nog hogere resolutie koop?

Evil Force

Legacy Member
Of misschien maak ik gewoon wat meer geld vrij en schaf ik me de Dell Ultrasharp U2711 aan.

Evil Force

Legacy Member
Evil Force zei:
Maar op mijn 22" medion scherm dat ik nu heb, heb ik ook 1920x1200.

Dit lijkt me niet te kloppen.
Het zal waarschijnlijk 1680x1050 zijn aangezien het scherm al van 2008 dateert en ik enkel medion modellen van 1680x1050 vind van voor 2009.

edit: Dit scherm heb ik atm dus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan